BENELUX

Alles over reizigerstreinen in België.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door deadlock » 18 apr 2016, 14:23

De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.


dentheo
Berichten: 7820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo » 18 apr 2016, 15:19

Ik denk dat RIC en UIC nog iets voorstellen voor goederenwagens, maar voor rijtuigen bijna waardeloos. Dit na de paperassenwinkel die men gebouwd heeft als "zelfverdediging" na de liberalisering.
Theo
Groeten vanop de Heide

Meesterpeter
Berichten: 495
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door Meesterpeter » 18 apr 2016, 15:35

Nadleeh schreef:.....want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen.......
Inderdaad, maar zijn nog geen meter van hun plek geweest in al die maanden.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering.
En dan weet ik wat jullie graag zien !

dentheo
Berichten: 7820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo » 18 apr 2016, 15:42

Als de papieren niet in orde zijn kunnen ze al een opligger bestellen om ze terug te brengen, of als speciaal transport stapvoets ?
Theo
Groeten vanop de Heide

deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door deadlock » 18 apr 2016, 15:44

Meesterpeter schreef:
Nadleeh schreef:.....want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen.......
Inderdaad, maar zijn nog geen meter van hun plek geweest in al die maanden.
Het zijn dan ook geen testen maar worden gebruikt voor personeelsinstructie. Veiligheid, welke knoppen zijn waarvoor enzo.

deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door deadlock » 18 apr 2016, 15:45

dentheo schreef:Als de papieren niet in orde zijn kunnen ze al een opligger bestellen om ze terug te brengen, of als speciaal transport stapvoets ?
Gewoon met 140km/u terug naar België maar dan zonder passagiers.

dentheo
Berichten: 7820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo » 18 apr 2016, 15:46

Héhé lijn 12 is maar 130!!!
Theo
Groeten vanop de Heide

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9680
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek » 18 apr 2016, 15:53

deadlock schreef:De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.
Dat waren problemen met het tractiematerieel had ik begrepen, niet de rijtuigen an sich.
dentheo schreef:Ik denk dat RIC en UIC nog iets voorstellen voor goederenwagens, maar voor rijtuigen bijna waardeloos. Dit na de paperassenwinkel die men gebouwd heeft als "zelfverdediging" na de liberalisering.
Die paperassenwinkel heeft niets te maken met zelfverdediging, maar is nodig om een gelijk speelveld te creëren wanneer meerdere kandidaten materieel komen aanbieden.
Vroeger was het simpel: de mensen die de toelating gaven stonden heel kort bij degenen die de aanvraag deden, dus elke aanvraag werd bijna meteen goedgekeurd. Tegenwoordig kan iedereen een aanvraag indienen, dus moet alles in detail op papier staan om de info te kunnen communiceren.
Dat het allemaal zo streng is heeft dan weer met de veiligheid te maken. Het is trouwens pas sinds de Fyra dat ze in België echt streng geworden zijn, daarvoor passeerde bijna alles...

deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door deadlock » 18 apr 2016, 17:53

Shrek schreef:
deadlock schreef:De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.
Dat waren problemen met het tractiematerieel had ik begrepen, niet de rijtuigen an sich.
Hmm, volgens mij werden er normale tractievoertuigen ingezet die een normale toelating hadden.
http://www.ospel-actueel.nl/nieuws/nieu ... eblokkeerd

Terminus
Berichten: 859
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus » 20 apr 2016, 20:38

Het probleem met de I10-rijtuigen is waarschijnlijk dat de I10'en met airco intussen aangepast zijn aan een snelheid van 200km/u en al wat daar komt bij kijken.

Davy
Berichten: 443
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy » 01 mei 2016, 12:24

En vanaf vandaag rijdt I6/I10 in de Benelux.

https://www.flickr.com/photos/spiketrai ... 6137837124

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4305
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve » 01 mei 2016, 12:52

Zo te zien wel slechts één I6 (5x I10 B, 1x I10 A, 1x I6 B). Zijn er nog andere stammen of is dit de enige?

Davy
Berichten: 443
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy » 01 mei 2016, 13:15

Vandaag is dit de enige geloof ik maar binnen een paar weken zouden er 4 stammen moeten rijden.

Davy
Berichten: 443
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy » 01 mei 2016, 23:00

Uiteindelijk deze middag nog een ritje gemaakt (heb in Nederland een weekendvrij-abonnement) van Amsterdam tot Rotterdam. Ik moet zeggen dat je in een I6 wel een echt treingevoel hebt!
Afbeelding Afbeelding

Catenist
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: BENELUX

Bericht door Catenist » 01 mei 2016, 23:52

Heb de BENELUX (zogenaamd "de Amsterdammer") nog meegereden met blauwe "hondekoppen" van de NS. In die tijd reed die nog via Roosendaal en Essen, lijn 12. Lang vervlogen tijden ... (1960)

Plaats reactie