BENELUX

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

ook vandaag gaat hij nog via Essen en Roosendaal, daar is nog niets aan veranderd :wink:
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: BENELUX

Bericht door Catenist »

Merci Steve, dan ben ik ernaast. Ik dacht dat die over HSL4 ging sinds het Fyra miskleum. Zover is het dus nog niet.
Pim530
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2013, 17:42

Re: BENELUX

Bericht door Pim530 »

Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: BENELUX

Bericht door Bordensteker »

Davy schreef:Vandaag is dit de enige geloof ik maar binnen een paar weken zouden er 4 stammen moeten rijden.
Via-via vernomen:
- Inzet van de eerste 2 stammen tussen 1 mei en 7 mei in 6 van de dagelijkse 32 vertrekken vanaf beide eindpunten samen, in de volgende treinnummers:
9219 - 9240 - 9259
9216 - 9235 - 9256

- Vanaf 8 mei 2016 inzet van 4 stammen in 12 van de dagelijkse 32 vertrekken:
9219 - 9240 - 9259
9216 - 9235 - 9256
9220 - 9239 - 9260
9223 - 9244 - 9263
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Pim530 schreef:Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
Bedoel je I6-rijtuigen met fietsafdeling? Had daar ooit een lijsje van, maar inmiddels zijn er al een pak buiten dienst
I6B: 12611, 12625, 12636, 12640 en 12641 (12618 is buiten dienst)
I6A: 11610 (11607, 11615 en 11616 buiten dienst)
Pim530
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2013, 17:42

Re: BENELUX

Bericht door Pim530 »

Die bedoelde ik inderdaad, vooral vanuit de hoop dat er bij een tekort aan fietsen-B's af en toe een fietsen-A in een stam zou kunnen verschijnen, maar ik begrijp nu dat van de fiets-A's ook nog maar één rijtuig rijvaardig is en de kans op I6A-comfort in de Benelux dus (helaas) bijzonder klein. Dank voor uw reactie!
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: RE: Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Terminus schreef:
Pim530 schreef:Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
Bedoel je I6-rijtuigen met fietsafdeling? Had daar ooit een lijsje van, maar inmiddels zijn er al een pak buiten dienst
I6B: 12611, 12625, 12636, 12640 en 12641 (12618 is buiten dienst)
I6A: 11610 (11607, 11615 en 11616 buiten dienst)
Vandaag had ik in de Benelux een I6 eersteklasrijtuig met fietsafdeling. Opvallend ook waren de werkende leeslampjes, met ledjes.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: RE: Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

Davy schreef:
Terminus schreef:
Pim530 schreef:Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
Bedoel je I6-rijtuigen met fietsafdeling? Had daar ooit een lijsje van, maar inmiddels zijn er al een pak buiten dienst
I6B: 12611, 12625, 12636, 12640 en 12641 (12618 is buiten dienst)
I6A: 11610 (11607, 11615 en 11616 buiten dienst)
Vandaag had ik in de Benelux een I6 eersteklasrijtuig met fietsafdeling. Opvallend ook waren de werkende leeslampjes, met ledjes.
En het mooiste was dat de lampjes het nog deden ook. Heerlijk comfort van zo een I6A rijtuig. Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
michael1105

Re: BENELUX

Bericht door michael1105 »

In I10 en I6 is het sowieso leuker reizen dan die Nederlandse stellen!
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: RE: Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Eric0641 schreef:Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.
Hoe bedoel je dit precies ? Klinkt in mijn oren veel erger dan een "nadeeltje"...
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: RE: Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

Portbou schreef:
Eric0641 schreef:Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.
Hoe bedoel je dit precies ? Klinkt in mijn oren veel erger dan een "nadeeltje"...
Er hing een plintje los aan het raam. Als je tegen de kant van het raam liep zakte je 1 a 2 cm naar beneden (wel erg lokaal niet het hele gangpad maar een klein strookje), alleen is de oorzaak niet te zien vanwege tapijt. Merkte het zelf ook pas toen ik een paar keer op en neer liep.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Was het rijtuig ook echt eerste klasse? Of gedeklasseerd tot tweede (wegens nog een I10A aanwezig)?
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

Terminus schreef:Was het rijtuig ook echt eerste klasse? Of gedeklasseerd tot tweede (wegens nog een I10A aanwezig)?
Echte 1ste klas was inderdaad ook een i10 1ste klas aanwezig, één stam heeft een I6B en de andere stam een I6A
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: RE: Re: BENELUX

Bericht door Bordensteker »

Eric0641 schreef:
Portbou schreef:
Eric0641 schreef:Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.
Hoe bedoel je dit precies ? Klinkt in mijn oren veel erger dan een "nadeeltje"...
Er hing een plintje los aan het raam. Als je tegen de kant van het raam liep zakte je 1 a 2 cm naar beneden (wel erg lokaal niet het hele gangpad maar een klein strookje), alleen is de oorzaak niet te zien vanwege tapijt. Merkte het zelf ook pas toen ik een paar keer op en neer liep.
Ik let tegenwoordig wat scherper op zulke zaken.
Nog net in de vorige eeuw eens meegemaakt dat tijdens een tweeweekse gezelschapstreinreis door de Oekraïne de centrale spil waaromheen een draaistel draait in ons rijtuig omhoog gekomen was. Hij duwde de vloerbedekking al een handbreedte omhoog.
De verwittigde meereizende mekanieker kwam met een erg heftige hamer en heeft hem er tijdens de rit met een aantal goedgemikte meppen weer terug in geslagen.

Weer eens wat anders dan dat de techniek uw hoop de bodem inslaat!
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Hoeveel inzetbare I6-rijtuigen heeft de NMBS eigenlijk nog?
Plaats reactie