BENELUX
Re: BENELUX
Merci Steve, dan ben ik ernaast. Ik dacht dat die over HSL4 ging sinds het Fyra miskleum. Zover is het dus nog niet.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: BENELUX
Via-via vernomen:Davy schreef:Vandaag is dit de enige geloof ik maar binnen een paar weken zouden er 4 stammen moeten rijden.
- Inzet van de eerste 2 stammen tussen 1 mei en 7 mei in 6 van de dagelijkse 32 vertrekken vanaf beide eindpunten samen, in de volgende treinnummers:
9219 - 9240 - 9259
9216 - 9235 - 9256
- Vanaf 8 mei 2016 inzet van 4 stammen in 12 van de dagelijkse 32 vertrekken:
9219 - 9240 - 9259
9216 - 9235 - 9256
9220 - 9239 - 9260
9223 - 9244 - 9263
Re: BENELUX
Bedoel je I6-rijtuigen met fietsafdeling? Had daar ooit een lijsje van, maar inmiddels zijn er al een pak buiten dienstPim530 schreef:Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
I6B: 12611, 12625, 12636, 12640 en 12641 (12618 is buiten dienst)
I6A: 11610 (11607, 11615 en 11616 buiten dienst)
Re: BENELUX
Die bedoelde ik inderdaad, vooral vanuit de hoop dat er bij een tekort aan fietsen-B's af en toe een fietsen-A in een stam zou kunnen verschijnen, maar ik begrijp nu dat van de fiets-A's ook nog maar één rijtuig rijvaardig is en de kans op I6A-comfort in de Benelux dus (helaas) bijzonder klein. Dank voor uw reactie!
Re: RE: Re: BENELUX
Vandaag had ik in de Benelux een I6 eersteklasrijtuig met fietsafdeling. Opvallend ook waren de werkende leeslampjes, met ledjes.Terminus schreef:Bedoel je I6-rijtuigen met fietsafdeling? Had daar ooit een lijsje van, maar inmiddels zijn er al een pak buiten dienstPim530 schreef:Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
I6B: 12611, 12625, 12636, 12640 en 12641 (12618 is buiten dienst)
I6A: 11610 (11607, 11615 en 11616 buiten dienst)
Re: RE: Re: BENELUX
En het mooiste was dat de lampjes het nog deden ook. Heerlijk comfort van zo een I6A rijtuig. Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.Davy schreef:Vandaag had ik in de Benelux een I6 eersteklasrijtuig met fietsafdeling. Opvallend ook waren de werkende leeslampjes, met ledjes.Terminus schreef:Bedoel je I6-rijtuigen met fietsafdeling? Had daar ooit een lijsje van, maar inmiddels zijn er al een pak buiten dienstPim530 schreef:Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
I6B: 12611, 12625, 12636, 12640 en 12641 (12618 is buiten dienst)
I6A: 11610 (11607, 11615 en 11616 buiten dienst)
Re: RE: Re: BENELUX
Hoe bedoel je dit precies ? Klinkt in mijn oren veel erger dan een "nadeeltje"...Eric0641 schreef:Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.
Re: RE: Re: BENELUX
Er hing een plintje los aan het raam. Als je tegen de kant van het raam liep zakte je 1 a 2 cm naar beneden (wel erg lokaal niet het hele gangpad maar een klein strookje), alleen is de oorzaak niet te zien vanwege tapijt. Merkte het zelf ook pas toen ik een paar keer op en neer liep.Portbou schreef:Hoe bedoel je dit precies ? Klinkt in mijn oren veel erger dan een "nadeeltje"...Eric0641 schreef:Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.
Re: BENELUX
Was het rijtuig ook echt eerste klasse? Of gedeklasseerd tot tweede (wegens nog een I10A aanwezig)?
Re: BENELUX
Echte 1ste klas was inderdaad ook een i10 1ste klas aanwezig, één stam heeft een I6B en de andere stam een I6ATerminus schreef:Was het rijtuig ook echt eerste klasse? Of gedeklasseerd tot tweede (wegens nog een I10A aanwezig)?
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: RE: Re: BENELUX
Ik let tegenwoordig wat scherper op zulke zaken.Eric0641 schreef:Er hing een plintje los aan het raam. Als je tegen de kant van het raam liep zakte je 1 a 2 cm naar beneden (wel erg lokaal niet het hele gangpad maar een klein strookje), alleen is de oorzaak niet te zien vanwege tapijt. Merkte het zelf ook pas toen ik een paar keer op en neer liep.Portbou schreef:Hoe bedoel je dit precies ? Klinkt in mijn oren veel erger dan een "nadeeltje"...Eric0641 schreef:Nadeeltje is dat op bepaalde plekken de vloer in het gangpad begon weg te zakken.
Nog net in de vorige eeuw eens meegemaakt dat tijdens een tweeweekse gezelschapstreinreis door de Oekraïne de centrale spil waaromheen een draaistel draait in ons rijtuig omhoog gekomen was. Hij duwde de vloerbedekking al een handbreedte omhoog.
De verwittigde meereizende mekanieker kwam met een erg heftige hamer en heeft hem er tijdens de rit met een aantal goedgemikte meppen weer terug in geslagen.
Weer eens wat anders dan dat de techniek uw hoop de bodem inslaat!