BENELUX

Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Via de Nederlandse apps is deze loc ook te zien, inclusief nummer: Afbeelding
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

De stam was ook volledig in NS kleuren...niet zoals op app.
Theo
Groeten vanop de Heide
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: BENELUX

Bericht door Commendatore »

Wat voor app is dat?
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Rijdendetreinen, is wel enkel voor Android. Van alle ritten in Nederland gereden door NS zie je de actuele samenstelling met stelnummer, bij de private vervoerders de geplande inzet.

De dag dat zoiets in België komt spring ik een gat in de lucht...
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: BENELUX

Bericht door Matthias »

Davy schreef:Rijdendetreinen, is wel enkel voor Android. Van alle ritten in Nederland gereden door NS zie je de actuele samenstelling met stelnummer, bij de private vervoerders de geplande inzet.

De dag dat zoiets in België komt spring ik een gat in de lucht...
Vroeger had je nog wel Beluxtrains dat redelijk betrouwbaar was, maar tegenwoordig merk ik jammer genoeg dat de samenstellingen die ik doorgeef soms heel lang op zich laten wachten vooraleer ze op de site geupdate worden. Zoals ik het nu zie is zelfs de 02/2016 nog niet actief op de website, best jammer.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Met nog dat verschil dat Beluxtrains geplande inzetten weergeeft, en nooit actuele wat die app voor NS-treinen wel doet. Ook als er een keer een afwijkende materieelinzet is zal je dat gewoon kunnen zien, op die manier heb ik eens kunnen reizen van Schiphol naar Eindhoven in een Plan V die als IC reed, wat zo goed als nooit gebeurd, werd dus gewoon als dusdanig weergegeven: Afbeelding
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: BENELUX

Bericht door Matthias »

Hmm, ja werkelijke inzetten zijn inderdaad geen evidentie. Anderzijds ben ik niet geheel pessimistisch, ik heb de indruk dat de NMBS toch meer en meer heil ziet in Open Data; de reizigerstellingen zijn nu al bij al relatief eenvoudig te vinden op de website van NMBS Corporate, hun dienstregelingen staan nu eindelijk ook in Google Maps. Het is allemaal nog niet zoals het zou moeten, maar ik heb de indruk dat ze wel stapjes vooruit zetten. In mijn ogen is de kentering zowat ingezet wanneer ze hun Twitter-account hebben ingevoerd en ik ben redelijk hoopvol wat de toekomst betreft.

Maar goed, ik wijk af van het originele onderwerp; waarvoor mijn excuses.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

En om weer terug te gaan naar het onderwerp: vandaag de loc met NS-kleuren gespot te Brussel-Noord: Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2185
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Volgens Railcolor.net wordt deze loc door NMBS van NS gehuurd, die 'm op zijn beurt weer huurt van Alpha Trains.
kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: BENELUX

Bericht door kristofvt »

NS heeft 79 Intercity treinen ter vervanginging van de traxx intercity's besteld. Het gaat om alstom corodia liners V200, welke in dienst komen in 2021.
Een versie voor Belgie (3000V) is echter (nog) niet besteld.

*http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2016/0 ... andais.php
*http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ken-147684
trainlovertje
Berichten: 2348
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

kristofvt schreef:NS heeft 79 Intercity treinen ter vervanginging van de traxx intercity's besteld. Het gaat om alstom corodia liners V200, welke in dienst komen in 2021.
Een versie voor Belgie (3000V) is echter (nog) niet besteld.
Fyra poging 2?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:
kristofvt schreef:NS heeft 79 Intercity treinen ter vervanginging van de traxx intercity's besteld. Het gaat om alstom corodia liners V200, welke in dienst komen in 2021.
Een versie voor Belgie (3000V) is echter (nog) niet besteld.
Fyra poging 2?
Niet echt, dit is een bestaand model met reaslistischere eisen van een bekwame leverancier. Dat zou veel beter moeten gaan :wink:
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

In Nederland zou deze middag een stam van zeven rijtuigen I6/I10 gespot zijn. Zou er stiekem toch weer een inzet komen van deze rijtuigen in de Benelux?
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Ze hebben er in afwachting van de Fyra toch ook gereden ? Dan moeten er toch nog mensen zijn die de truken kennen.
Zelfs de Oostenrijkse stammen lukten toen .
Misschien wil men de ombouw van de bestaande versnellen, dan moeten er meer uit dienst.
In de voorbije verlofperiode was dat misschien nog niet zo dringend.
Theo
Groeten vanop de Heide
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

Het verbaast mij vooral omdat de rijtuigen paar maanden terug met veel bombarie Nederland zijn 'uitgeschopt' wegens de zogenaamde deurproblemen. Zou de NMBS aanpassingen hebben verricht waardoor het nu weer kan/mag?

Edit: geen remprobleem maar deurprobleem natuurlijk
Laatst gewijzigd door Nadleeh op 14 aug 2016, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie