BENELUX

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Ik heb het enkel over de zuidelijke boog, die info heb ik afgelopen weekend vernomen toen ik in Rotterdam was.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Vreemd. :shock:

Aan de andere kant, die boog richting Antwerpen is sinds de oplevering van de infrastructuur nog nooit planmatig gebruikt. In dienst stellen wanneer ze nodig is is dan niet zo'n heel gekke gedachte. Ik neem tenminste aan dat dat een gevalletje 'ontroesten, testritje maken, vinkje zetten' is en niet een bouwproject van een half jaar.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Lijkt me vooral een zaak van administratie. Maar dat is soms erger dan het werkelijk uitvoeren van werkzaamheden.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Dat is helaas in wel meer vakgebieden zo... 5 minuten aan daadwerkelijk werk, 3 weken tijd aan change requests, het krijgen van approvals en het opleveren van test evidence. :?
rudi houthooft

Re: BENELUX

Bericht door rudi houthooft »

Vorig jaar, door een aanrijding met een persoon, werd de Thalys ook omgeleid via Breda. Deze thalys ging toch ook de HSL op richting Antwerpen te Breda hoor.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Ik kan maar zeggen wat een andere collega me zei, het is niet dat ik daar een officieel document van gezien heb. Misschien niet gehomologeerd voor regulier verkeer?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: RE: Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
dentheo schreef:Dat is het resultaat wanneer de EEG een "systeem" oplegt dat nog niet rijp was/is.
Nee nee, dat is zeker niet het geval. Het beste bewijs is toch wel dat Siemens, Alstom en Ansaldo wèl hun homologatie rondkrijgen. De specificaties van het systeem zijn sinds 2009 ook niet meer gewijzigd, dat kan je dus bezwaarlijk niet rijp noemen.
Volgens mij koopt Siemens de spullen voor het rijdend materieel bij Alstom....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: RE: Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:
Shrek schreef:
dentheo schreef:Dat is het resultaat wanneer de EEG een "systeem" oplegt dat nog niet rijp was/is.
Nee nee, dat is zeker niet het geval. Het beste bewijs is toch wel dat Siemens, Alstom en Ansaldo wèl hun homologatie rondkrijgen. De specificaties van het systeem zijn sinds 2009 ook niet meer gewijzigd, dat kan je dus bezwaarlijk niet rijp noemen.
Volgens mij koopt Siemens de spullen voor het rijdend materieel bij Alstom....
Dan ben je fout geïnformeerd. Enkel voor de HLE18 is dat het geval dankzij een eis van de NMBS. Desiro is 100% Siemens en 100% gehomologeerd.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:
Enkele maanden terug (op 6 maart) waren er 's ochtend werkzaamheden bij Rotterdam waardoor een paar vroege Thalyssen moesten worden omgeleid. Na Breda gingen deze via de boog over de HSL naar Antwerpen. Ook in noordelijke richting worden ze incidenteel gebruikt.
Maar laatst bij de problemen in de tunnel ten zuiden van Rotterdam (2/9 ?) werden ze dan weer NIET gebruikt...alles over lijn 12 in beide richtingen , dan Breda Tilburg, den Bosch
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Wat de benelux betreft dan weer. Vanaf eind september (volgende week dus) tot begin november gaat men alle locs voorzien van TBL1+ en ETCS level 1, de locs mogen niet gebruikt worden op lijnen met stopmerkborden (hogesnelheidslijnen) en mogen niet gebruikt worden in treinschakeling.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

Wat is de reden dat er niet gereden mag worden op lijnen met stopplaatsborden? Is dit omdat men dan rijdt onder ETCS level 2?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

in België kan dit ook onder L1 maar aangezien er voor doorgaande treinen enkel L2 in gebruik is, is dit de meest logische keuze. L2 is dus voorlopig nog niet actief op de Traxx.
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: BENELUX

Bericht door Catenist »

Daarstraks rond 20u20 te Duffel zien passeren richting Mechelen; een dieselloc 77 met daarachter een Trax loc en een complete combinatie blauwe nederlandse rijtuigen. Slechts één van de rijtuigen was verlicht. Zou het kunnen dat het om een defecte Benelux (Trax loc) ging?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Er was vandaag een testrit van een NS Traxx, het kan zijn dat deze na de testrit weer werd gesleept tot een ander plaats om de nacht door te brengen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: BENELUX

Bericht door Bibke »

Steven schreef:Er was vandaag een testrit van een NS Traxx, het kan zijn dat deze na de testrit weer werd gesleept tot een ander plaats om de nacht door te brengen.
https://www.youtube.com/watch?v=z-ULhhfuLlk
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie