BENELUX

Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX

Bericht door Eimai »

Er was wel degelijk een Traxx defect.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: BENELUX

Bericht door wva »

Over lijn 21 dan nog wel...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: BENELUX

Bericht door Bibke »

wva schreef:Over lijn 21 dan nog wel...
Daarom dat het de moeite was om daar eens naar toe te gaan.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

Catenist schreef:Daarstraks rond 20u20 te Duffel zien passeren richting Mechelen; een dieselloc 77 met daarachter een Trax loc en een complete combinatie blauwe nederlandse rijtuigen. Slechts één van de rijtuigen was verlicht. Zou het kunnen dat het om een defecte Benelux (Trax loc) ging?
deze gingen naar FNND om alsdaar de TRAXX te koppelen voor de testrit ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: BENELUX

Bericht door Iain Dobson »

The B-Transport fleet going into 2017 is to comprise of fourteen locomotives which are expected to be 2802 to 2813 and 2861 & 2863.

For this to happen there needs to be a swap with 2804, 2805, 2807, 2808, 2810 and 2811 moving from B-Logistics to B-Transport and 2815, 2821, 2832, 2833 and 2835 moving from B-Transport to B-Logistics.

2815 and 2821 have recently moved to B-Logistics.

2804 and 2805 are now a B-Transport locomotives.

2844 is expected to go off lease by the end of 2016.

2804, 2805 and 2808 have not worked a passenger train before.
2810 worked a Mercia Charter tour on 28th April 2012
2807 worked a number of last season's Austria Express trains.

Iain
Laatst gewijzigd door Iain Dobson op 19 dec 2016, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: BENELUX

Bericht door Papanero »

Vandaag een rechtstreekse trein Amsterdam - Thurn & Taxis !
Bestond uit de grijze 2844 en de gewone geel/blauwe NS-rijtuigen.
Ik was helaas te laat voor een foto, daarom deze printscreen:
Bijlagen
2016-11-30 Amsterdam - Thurn&Taxi.JPG
Laatst gewijzigd door Papanero op 30 nov 2016, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

En zou die echt gestopt zijn in Thurn & Taxis en Simonis, of staan die er om technische redenen vermeld? De Benelux omgeleid langs lijn 28 is niet echt zeldzaam door alle vertragingen, maar daar dan ook stoppen heb ik nog nooit geweten.

Op zichzelf kan het wel zinvol zijn voor wie in het noorden/westen van de stad moet zijn (enige vervanging van de geschrapte haltes in Noord en Centraal), maar dan snap ik niet waarom er ook niet in Brussel-West gestopt is, waar er bijvoorbeeld aansluiting is met allevier de metrolijnen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Volgens mij is de trein niet gestopt in de tussenliggende haltes, maar is dit nog een hikje in het nieuwe TMS.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: BENELUX

Bericht door Papanero »

Ik kan niet bevestigen dat de trein ook effectief gestopt is aan Thurn & Taxis.
Ik heb uitzicht op het spoor net aan het noordelijke uiteinde van het metrostation Pannenhuis; de treinhalte Thurn & Taxis begint pas 200 meter verder en het uiteinde van het perron is in totaal 400 meter voorbij mijn raam. Ik kan dan ook niet zien of een toch al niet zo snel rijdende trein aan het afremmen is en 400 meter verder effectief stopt.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: BENELUX

Bericht door Papanero »

Zopas komt de 2133 uit Luxemburg langs, en ditmaal had ik echt wel de indruk dat hij vertraagde...misschien om te stoppen aan Thurn & Taxis ?
Ondertussen staat op de website van NMBS iets van een wisselstoring in Brussel-Zuid, "geldig 30.11.16, 13:43 - 30.11.16, 23:59" maar of dat de reden is van deze omlegging is niet duidelijk.
Bijlagen
2016-11-30 Luxemburg - Thurn&Taxi.JPG
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX

Bericht door Eimai »

Sinds de invoering van het nieuwe verkeerssysteem bij Infrabel zitten er regelmatig van die fouten in die gegevens. Zo zouden er al Thalyssen geweest zijn met halte in Mortsel-Oude-God en dergelijke. Niks van aantrekken, data klopt gewoon niet.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Ik heb een Benelux gezien met stop in Kijkuit .
De Benelux via Brussel Turn & Taxis vond ik alleen omdat er bij storingen stond dat ze een IC "kwijt " waren of zoiets...toen ben ik verder gaan zoeken.
:D :D :D

Die tms zou gekocht zijn van Zwitserland (?) maar misschien niet alle "modules" ? :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

In Nederland komt dat bij sommige omleidingen (werkzaamheden) ook wel eens voor. ICE's die zouden stoppen in Houten-Castellum enzovoorts. Vaak zijn het dienstregelingspunten die per ongeluk doorsijpelen naar de reizigersinformatie als "te stoppen station".
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Joris »

Intussen is bekend dat Trenitalia de Fyra V250'ers overneemt, en zal inzetten tussen Rome en Bari.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Elders wordt dat dan weer ontkend, hier schrijft men bijvoorbeeld dat de V250 nog niet klaar zouden zijn en dat het zeker nog niet voor juni zou zijn, als het überhaupt al zou gebeuren op dat traject. Door het ontbreken van kantelbaktechnologie zouden ze bijvoorbeeld trager moeten rijden dan de ETR 485 die daar nu worden ingezet, wat ofwel een langere ritduur betekent ofwel het afschaffen van een aantal tussenliggende haltes, wat natuurlijk in beide gevallen op de nodige weerstand stuit.

Als je de Italiaanse bronnen leest, valt het trouwens op dat er bijna systematisch gesproken wordt over "treni bidone", wat je vriendelijk kunt vertalen als "miskooptreinen" of iets minder vriendelijk zelfs als "vuilbaktreinen"...
Plaats reactie