BENELUX

kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: BENELUX

Bericht door kristofvt »

http://www.treinreiziger.nl/ns-koopt-tw ... ng-belgie/
NS koopt twee extra treinen van het type ICNG bij Alstom welke ook in die ook in België kunnen gaan rijden. Later zou mogelijk een vervolg order volgen ter vervanging van de huidige Benelux vloot tegen 2025.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Gespot bij de buren:
Toelating voor SW9 is al rond momemteel zijn de Belgische machinisten met de opleiding HSL-zuid bezig en aan et mee rijden op de HSL
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

AlexNL schreef:Gespot bij de buren:
Toelating voor SW9 is al rond momemteel zijn de Belgische machinisten met de opleiding HSL-zuid bezig en aan et mee rijden op de HSL
Ook op het Belgische net?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Al mag de toelating er zijn nu moet men de locs nog aanpassen. De opleidingen voor de hsl zuid zijn volop bezig.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Is het software aanpassen of zijn er bijkomende hardware , instrumenten, sensoren, antennes ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Is dat iets wat specifiek gemaakt is voor de NS-rijtuigen, of zou het bijvoorbeeld ook met I11 kunnen werken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

De huidige bediening werkt al zeker niet samen met i10 en i6, die blijft zitten trouwens. Men voegt dus gewoon extra knoppen toe om het lossen selectief te kunnen maken. Dan kan je kiezen tussen lossen aan de linkse of rechtse kant. De i11 is veel jonger en misschien werkt het daar wel mee maar durf me er verder ook niet over uit te spreken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: BENELUX

Bericht door Asterix »

Als ik het goed begrijp, moet bij gesleept materieel de TB ook nog de deuren lossen? Ik dacht enkel de boordchef via zijn sleutel?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: BENELUX

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.
En dan kunnen de deuren ook niet meer door de reiziger worden geopend aan lage snelheid?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX

Bericht door Eimai »

Steven schreef:Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
En in België dan waar we met één deur open moeten vertrekken?
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Gaat dat niet worden afgeschaft met de nieuwe vertrekprocedure?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Eimai schreef:
Steven schreef:Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
En in België dan waar we met één deur open moeten vertrekken?
Dat zal niet lukken, de nieuwe software op Traxx verhinderd dat je kan rijden als er een deur open staat.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Asterix schreef:
Steven schreef:Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.
En dan kunnen de deuren ook niet meer door de reiziger worden geopend aan lage snelheid?
Dat is nu ook nietigelijk, de treinbestuurder lost op de Traxx nu ook al de deuren, maar dit is niet selectief en wil dus zeggen dat zowel links als rechts de deuren zijn vrijgegeven.
Plaats reactie