BENELUX

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Die oplossing is maar ok als alle partijen ze willen aanvaarden, bij Thalys hebben ze een derde modem gestoken, Bombardier wil er blijkbaar niet van weten wat betreft de Traxx op die manier aan te passen, afwachten dus over wat het zal worden. Het fijne van de zaak komen ze niet aan onze neus hangen denk ik.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 05 nov 2017, 22:26 Die oplossing is maar ok als alle partijen ze willen aanvaarden, bij Thalys hebben ze een derde modem gestoken, Bombardier wil er blijkbaar niet van weten wat betreft de Traxx op die manier aan te passen, afwachten dus over wat het zal worden. Het fijne van de zaak komen ze niet aan onze neus hangen denk ik.
Probleem is hier ook dat HSL4/HSL zuid gebouwd is voor de specificaties voor RBC-RBC handovers op punt stonden. Elke trein die erover wil rijden moet dus specifiek aangepast worden. De kans is groot dat daarmee Bombardier dan weer in de problemen zou komen op andere RBC-RBC overgangen.
Thalys rijdt op veel minder lijnen en heeft dus minder kans op neveneffecten van specifieke oplossingen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Is dat vroeger opgelost op RBC niveau of moet de lok betere antennes krijgen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: 05 nov 2017, 22:34 Is dat vroeger opgelost op RBC niveau of moet de lok betere antennes krijgen ?
Er is aan vanalles geknoeid om het in orde te krijgen...
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

En nu weer andere lok en bingo... die ontvangers zijn deel van ETCS pakket neem ik aan, of gewone standaard GSM-R ontvangers ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Uw rbc gebruik je enkel om op etcs level 2 te rijden, voor level 1 heb je geen rbc nodig.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

9215 is momenteel onderweg met 2804 en 09, beide in bedijf en met NS rijtuigen, geen I10 meer.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Dat men geen I10 meer nodig heeft komt waarschijnlijk omdat men de twee "testcombinaties" nu in de omloop geïntegreerd heeft ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Zou het technisch gezien eigenlijk nog kunnen? Kunnen de locs doorheen een "gesandwichte" I6/I10 communiceren?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

lente 2018? das pas wishfullthinking :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

De software kan via de uic kabel perfect met de andere loc spreken, doch de deurbediening kan niet geschieden vanuit de loc met de Belgische rijtuigen omdat deze geen FMZ module hebben.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Robin schreef: 06 nov 2017, 12:53 lente 2018? das pas wishfullthinking :mrgreen:
Oh dear...
rudi houthooft

Re: BENELUX

Bericht door rudi houthooft »

Ik heb zelf zo'n gesandwiched treinstel gezien te Antwerpen Centraal. De trein van 16u45 uit Brussel Zuid naar Amsterdam was al geschrapt. Persoonlijk geloof ik van "vanaf lente 2018" niet veel hoor.
rvdborgt
Berichten: 4322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

rudi houthooft schreef: 07 nov 2017, 17:38Ik heb zelf zo'n gesandwiched treinstel gezien te Antwerpen Centraal. De trein van 16u45 uit Brussel Zuid naar Amsterdam was al geschrapt. Persoonlijk geloof ik van "vanaf lente 2018" niet veel hoor.
Een opgeheven Benelux is helaas niks bijzonders, een verband met in sandwich rijden is er bij mijn weten niet. Bij een uitvalpercentage dat zich al jarenlang tussen de 4 en 7% beweegt, moet je immers rekening houden met dagelijks 1 tot 2 opgeheven Beneluxen.

Groetjes,
Rian
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

Daarstraks met IC9251 gereden, heb indruk dat men nu sneller aan max snelheid zit, trok lekker op!
Plaats reactie