BENELUX

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 21 nov 2017, 21:42
Het materieel-schema dat ik voor ogen heb klopt dus niet ? (ik dacht dat het materieel iedere avond terug "thuis" kwam) Afbeelding geel = materieel uit Brussel Zuid ; oranje = materieel uit Amsterdam
Neen inderdaad. De 9227 is (normaal gezien) hetzelfde materieel als 9248 en 9267. Van daaruit kan je verder tellen (9223 - 9244 - 9263) , ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Benelux blijft in Brussel zuid aan perron en dat is een korte kering. In Amsterdam wijkt alles echter uit naar Watergraafsmeer. Dus een lange kering. In Brussel slapen 4 treinen en in Amsterdam 5
De trein die om 9u06 aankomt in Amsterdam aankomt zal pas terug naar Brussel vertrekken om 10u52
Kortweg na 9211 zal die als 9232 terug rijden waarna hij 9247 doet en finaal als 9268 terug naar Brussel gaat.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 22 nov 2017, 15:02 Benelux blijft in Brussel zuid aan perron en dat is een korte kering. In Amsterdam wijkt alles echter uit naar Watergraafsmeer. Dus een lange kering. In Brussel slapen 4 treinen en in Amsterdam 5
De trein die om 9u06 aankomt in Amsterdam aankomt zal pas terug naar Brussel vertrekken om 10u52
Kortweg na 9211 zal die als 9232 terug rijden waarna hij 9247 doet en finaal als 9268 terug naar Brussel gaat.
Ah dat komt dan niet overeen met mijn info. Ik dacht dat 9232 ook de 9251 deed. Is dat onlangs veranderd?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Volgens mij verandert toen ze sandwich gingen rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Inderdaad met de invoering van de sandwich is het aan de kant Brussel veranderd van lange naar korte kering.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Steven schreef: 22 nov 2017, 15:02 Benelux blijft in Brussel zuid aan perron en dat is een korte kering. In Amsterdam wijkt alles echter uit naar Watergraafsmeer. Dus een lange kering. In Brussel slapen 4 treinen en in Amsterdam 5
De trein die om 9u06 aankomt in Amsterdam aankomt zal pas terug naar Brussel vertrekken om 10u52
En waarom deze lange kering in Amsterdam ?
Qua exploitatie zou korte kering toch beter zijn ?
Of zijn er andere zaken in mijn schema die onmogelijk zijn ?
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

Amsterdam heeft niet de perroncapaciteit hiervoor waarschijnlijk. Op de Watergraafsmeer vindt eveneens reiniging plaats.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Omdat die treinen toch 1 keer de kans moeten krijgen om te reinigen, biotanks te ledigen, defecte rijtuigen te verwijderen. Een Benelux is nu al een ramp na ruim 400 km (wat neerkomt op Amsterdam Brussel H/T).
Een trein die 48 min een perron inneemt is trouwens niet echt wenselijk.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Steven schreef: 23 nov 2017, 13:09 Omdat die treinen toch 1 keer de kans moeten krijgen om te reinigen, biotanks te ledigen, defecte rijtuigen te verwijderen. Een Benelux is nu al een ramp na ruim 400 km (wat neerkomt op Amsterdam Brussel H/T).
Een trein die 48 min een perron inneemt is trouwens niet echt wenselijk.
OK.

Ik wist niet dat Watergraafsmeer zo ver van Centraal Station lag dat kering op 48 minuten niet mogelijk was.
Moeten de biotanks iedere 400km geleegd worden ? Ik dacht dat een nachtelijke leging volstond.
Ook dacht ik dat er enkel 's nachts een grondige reiniging gebeurde.

Blijf jij als bestuurder dan ook 1h48 minuten in Amsterdam ? Of wissel je van materiaal om na 48 minuten opnieuw te vertrekken ?
fietser
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jun 2016, 14:57

Re: BENELUX

Bericht door fietser »

De Watergraafsmeer ligt inderdaad een paar kilometer verderop, en zo'n lange kering is natuurlijk ook handig om vertragingen op te vangen. Bij een korte kering leidt een vertraging bij aankomst direct tot een vertraagde trein in de andere richting. Tenzij je de trein zonder reinigingsbeurt weer terug zou sturen, maar dar is ook niet wenselijk.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: BENELUX

Bericht door Jan-Mark »

Amsterdam - Watergraafsmeer is circa 7 minuten rijden. De Belgische treinbestuurders maken wél altijd een korte kering, en gaan dus na 48 minuten weer terug. Alle lege ritten Amsterdam - Watergraafsmeer van de Benelux en de HSL-treinen wordt, als ik het goed heb, steevast door rangeerders gereden en niet door de machinisten die de verdere rit verzorgden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

inderdaad er zijn afzonderlijke diensten waarbij de ritjes amsterdam watergraafsmeer zijn inbegrepen, uitzonderlijk kan daar een treinrit aan gekoppeld zijn en dat is dan voor de mensen met standplaats Rotterdam. Die nemen dan bijvoorbeeld een trein over in Rotterdam, doen in Amsterdam een aantal pendelritten tussen het station en de bundel en keren nadien terug. In België komt trouwens hetzelfde voor met de mensen van Standplaats Antwerpen en de bundel van Vorst rijtuigen.
sybic

Re: BENELUX

Bericht door sybic »

Steven schreef: 05 nov 2017, 22:26 Die oplossing is maar ok als alle partijen ze willen aanvaarden, bij Thalys hebben ze een derde modem gestoken, Bombardier wil er blijkbaar niet van weten wat betreft de Traxx op die manier aan te passen, afwachten dus over wat het zal worden. Het fijne van de zaak komen ze niet aan onze neus hangen denk ik.
Een derde modem bijplaatsen betekent meteen de hele ETCS installatie laten herhomologeren aangezien je de architectuur wijzigt. Dan ben je weer een jaar verder.
Bovendien heeft een Thalys het voordeel dat hij 300km/u rijdt en dus sneller van de ene gsm mast naar de andere komt waardoor RBC-verlies minder snel kan optreden. Masten bijplaatsen blijkt geen optie.
sybic

Re: BENELUX

Bericht door sybic »

rvdborgt schreef: 14 nov 2017, 21:59
Shrek schreef: 14 nov 2017, 21:49
rvdborgt schreef: 14 nov 2017, 21:38In Zwitserland zijn ze volgens mij ook al langer bezig. Welke versie(s) hebben ze daar dan?
De Zwitsers zijn later dan België en Nederland begonnen, daardoor zijn hun oudste lijnen al wel 2.3.0. De nieuwere lijnen zijn 3.6, maar zoals ik eerder al zei is die volledig backwards compatible.
Ik lees net dat de SBB tot voor kort nog versie 2.2.2 had liggen op Mattstetten - Rothrist maar dat ze net dit jaar de upgrade naar 3.4.0 hebben afgesloten:
https://de.wikipedia.org/wiki/ETCS_in_d ... CS_Level_2
Dat is ook nieuw voor mij, LBT en NBS waren altijd 2.2.2+ en GBT 2.3.0d
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

de datum voor de omklap IC Brussel naar de HSL is inmiddels vastgesteld: op 4 april 2018 gaat het gebeuren :)
Aldus een machinist die op de IC Direct rijdt.
Plaats reactie