BENELUX
Re: BENELUX
Ik zou verwachten dat de k2, bepaald door de reeks danig hoger ligt? K1 gaat toch over de extra kennis Tov de reeks waar je in zit?Steven schreef:Daarvoor krijg je een verhoging van 0,1 in de K1 waarde die de totale kennis van een bestuurder weergeeft.
Re: BENELUX
De K2 was net gedaald in de S reeks van Brussel, door de hele beperkte kennis van de reeks (1 type trein over 1 vaste lijn), waarbij het aantal nachtelijke uren ook lager ligt dan andere reeksen. Samen met de besparingsdrang om alle extra kennis te ontnemen is deze gedaald. Deze zal terug een beetje stijgen eens we over L4 en HSL zuid rijden. Niet te vergeten dat je er natuurlijk ook wat extra luxe bij krijgt door minder vroege ure te hebben en de einduren vallen ook mee, de impact op uw bioklok en sociaal leven gaat er op vooruit.
Re: BENELUX
Maar wel belachelijk veel weekends, of is dit enkel voor de bestuurders in de S reeks van Antwerpen?Steven schreef: ↑08 feb 2018, 15:53 De K2 was net gedaald in de S reeks van Brussel, door de hele beperkte kennis van de reeks (1 type trein over 1 vaste lijn), waarbij het aantal nachtelijke uren ook lager ligt dan andere reeksen. Samen met de besparingsdrang om alle extra kennis te ontnemen is deze gedaald. Deze zal terug een beetje stijgen eens we over L4 en HSL zuid rijden. Niet te vergeten dat je er natuurlijk ook wat extra luxe bij krijgt door minder vroege ure te hebben en de einduren vallen ook mee, de impact op uw bioklok en sociaal leven gaat er op vooruit.
Re: BENELUX
Dan is mijn vraag wat jij belachelijk veel noemt natuurlijk, kwestie van te weten over wat jij spreekt.
Re: BENELUX
Ik dacht dat het in Antwerpen 5 / 7 weekends was? Belachelijk is waarschijnlijk wat hard uitgedrukt maar het is wel meer dan gemiddeld.
Re: BENELUX
Vandaar mijn vraag, kwestie van u niet verkeerd te willen begrijpen. Dus jij zegt dat ze ongeveer 70% weekends doen? Dat is inderdaad veel. Bij ons draait het momenteel rond de 44-49% in de beneluxreeks. Er bij vermelden dat wij sinds kort ook rangering Thalys/TGV doen.
Re: BENELUX
Intussen is het minder dan een maand tot de vooropgestelde begindatum voor de Benelux via HSL 4 en Breda... giet it oan?
Re: BENELUX
It giet oan, voor zover ik weet. De stammen worden daarnaast verlengd naar 7 rijtuigen.
Ik weet niet zeker of het ook voor de Benelux geldt, maar er komt nog weer een nieuwe softwareversie aan voor de Traxx, waarin toch nog een aantal punten uit 9.3 ook opgelost moeten zijn. Die gaat sowieso op de binnenlandse NS Traxx-en uitgerold worden, maar ik meende ook dat die begin april naar de Benelux Traxx gaat komen.
Ik weet niet zeker of het ook voor de Benelux geldt, maar er komt nog weer een nieuwe softwareversie aan voor de Traxx, waarin toch nog een aantal punten uit 9.3 ook opgelost moeten zijn. Die gaat sowieso op de binnenlandse NS Traxx-en uitgerold worden, maar ik meende ook dat die begin april naar de Benelux Traxx gaat komen.
Re: BENELUX
Ja, it giet oan! Morgen worden de allerlaatste stempels en handtekeningen gezet. Waarschijnlijk is de nieuwe dienstregeling vanaf vrijdag zichtbaar in de routeplanners.
Re: BENELUX
Ja, dus daarvoor gaan (/zijn?) er ook weer proefritten gereden worden.Nadleeh schreef:Moet er voor een verlenging naar 7 bakken niet een nieuwe toelating komen?
Re: BENELUX
Hoe het in België zit weet ik niet, maar in Nederland wordt de Traxx+ICR+Traxx als een vaste samenstelling gezien. Momenteel is er dus toelating in 'sandwich' voor 6 en 9 rijtuigen. Was het nog een reguliere getrokken trein geweest, dan was er niets aan de hand geweest.
Het zal (gok ik zo) vooral papierwerk zijn, aangezien 7 mooi tussen de 6 en 9 ligt.
Vooral die 9 rijtuigen waren een crime om die zonder veel beperkingen toegelaten te krijgen, maar inmiddels zijn de meeste beperkingen er af.
De dwars en langskrachten bleken bij de 9 rijtuigen exponentieel hoger te zijn, dankzij de loc achterop. In het begin mochten we dan ook met slechts 25 km/u max door 40 km/u wissels.
Die beperking kon na inspecties aan de constructies van de wissels waar de trein zou gaan rijden opgeheven worden en is dus gelukkig niet meer van toepassing.
Het zal (gok ik zo) vooral papierwerk zijn, aangezien 7 mooi tussen de 6 en 9 ligt.
Vooral die 9 rijtuigen waren een crime om die zonder veel beperkingen toegelaten te krijgen, maar inmiddels zijn de meeste beperkingen er af.
De dwars en langskrachten bleken bij de 9 rijtuigen exponentieel hoger te zijn, dankzij de loc achterop. In het begin mochten we dan ook met slechts 25 km/u max door 40 km/u wissels.
Die beperking kon na inspecties aan de constructies van de wissels waar de trein zou gaan rijden opgeheven worden en is dus gelukkig niet meer van toepassing.