BENELUX

groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Da's inderdaad minder dan ik dacht.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

De kroket uit de muur kunnen halen maakt alles goed zeker, Steven? :mrgreen:
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: BENELUX

Bericht door traxie »

Steven schreef:Daarvoor krijg je een verhoging van 0,1 in de K1 waarde die de totale kennis van een bestuurder weergeeft.
Ik zou verwachten dat de k2, bepaald door de reeks danig hoger ligt? K1 gaat toch over de extra kennis Tov de reeks waar je in zit?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

De K2 was net gedaald in de S reeks van Brussel, door de hele beperkte kennis van de reeks (1 type trein over 1 vaste lijn), waarbij het aantal nachtelijke uren ook lager ligt dan andere reeksen. Samen met de besparingsdrang om alle extra kennis te ontnemen is deze gedaald. Deze zal terug een beetje stijgen eens we over L4 en HSL zuid rijden. Niet te vergeten dat je er natuurlijk ook wat extra luxe bij krijgt door minder vroege ure te hebben en de einduren vallen ook mee, de impact op uw bioklok en sociaal leven gaat er op vooruit.
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: BENELUX

Bericht door Zwoopaman »

Steven schreef: 08 feb 2018, 15:53 De K2 was net gedaald in de S reeks van Brussel, door de hele beperkte kennis van de reeks (1 type trein over 1 vaste lijn), waarbij het aantal nachtelijke uren ook lager ligt dan andere reeksen. Samen met de besparingsdrang om alle extra kennis te ontnemen is deze gedaald. Deze zal terug een beetje stijgen eens we over L4 en HSL zuid rijden. Niet te vergeten dat je er natuurlijk ook wat extra luxe bij krijgt door minder vroege ure te hebben en de einduren vallen ook mee, de impact op uw bioklok en sociaal leven gaat er op vooruit.
Maar wel belachelijk veel weekends, of is dit enkel voor de bestuurders in de S reeks van Antwerpen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Dan is mijn vraag wat jij belachelijk veel noemt natuurlijk, kwestie van te weten over wat jij spreekt.
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: BENELUX

Bericht door Zwoopaman »

Ik dacht dat het in Antwerpen 5 / 7 weekends was? Belachelijk is waarschijnlijk wat hard uitgedrukt maar het is wel meer dan gemiddeld.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Vandaar mijn vraag, kwestie van u niet verkeerd te willen begrijpen. Dus jij zegt dat ze ongeveer 70% weekends doen? Dat is inderdaad veel. Bij ons draait het momenteel rond de 44-49% in de beneluxreeks. Er bij vermelden dat wij sinds kort ook rangering Thalys/TGV doen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Intussen is het minder dan een maand tot de vooropgestelde begindatum voor de Benelux via HSL 4 en Breda... giet it oan?
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

It giet oan, voor zover ik weet. De stammen worden daarnaast verlengd naar 7 rijtuigen.
Ik weet niet zeker of het ook voor de Benelux geldt, maar er komt nog weer een nieuwe softwareversie aan voor de Traxx, waarin toch nog een aantal punten uit 9.3 ook opgelost moeten zijn. Die gaat sowieso op de binnenlandse NS Traxx-en uitgerold worden, maar ik meende ook dat die begin april naar de Benelux Traxx gaat komen.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

Moet er voor een verlenging naar 7 bakken niet een nieuwe toelating komen?
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

Steve schreef: 11 mar 2018, 10:20 Intussen is het minder dan een maand tot de vooropgestelde begindatum voor de Benelux via HSL 4 en Breda... giet it oan?
Ja, it giet oan! Morgen worden de allerlaatste stempels en handtekeningen gezet. Waarschijnlijk is de nieuwe dienstregeling vanaf vrijdag zichtbaar in de routeplanners.
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

Nadleeh schreef:Moet er voor een verlenging naar 7 bakken niet een nieuwe toelating komen?
Ja, dus daarvoor gaan (/zijn?) er ook weer proefritten gereden worden.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Lynx schreef: 11 mar 2018, 10:45
Nadleeh schreef:Moet er voor een verlenging naar 7 bakken niet een nieuwe toelating komen?
Ja, dus daarvoor gaan (/zijn?) er ook weer proefritten gereden worden.
Waarom is er voor die verlenging dan een nieuwe toelating nodig?

Groetjes,
Rian
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

Hoe het in België zit weet ik niet, maar in Nederland wordt de Traxx+ICR+Traxx als een vaste samenstelling gezien. Momenteel is er dus toelating in 'sandwich' voor 6 en 9 rijtuigen. Was het nog een reguliere getrokken trein geweest, dan was er niets aan de hand geweest.
Het zal (gok ik zo) vooral papierwerk zijn, aangezien 7 mooi tussen de 6 en 9 ligt.
Vooral die 9 rijtuigen waren een crime om die zonder veel beperkingen toegelaten te krijgen, maar inmiddels zijn de meeste beperkingen er af.
De dwars en langskrachten bleken bij de 9 rijtuigen exponentieel hoger te zijn, dankzij de loc achterop. In het begin mochten we dan ook met slechts 25 km/u max door 40 km/u wissels.
Die beperking kon na inspecties aan de constructies van de wissels waar de trein zou gaan rijden opgeheven worden en is dus gelukkig niet meer van toepassing.
Plaats reactie