Shrek schreef: ↑19 mar 2018, 13:31Voor Noorderkempen-Breda geeft er niemand subsidies.
En internationaal spoorvervoer subsidiëren mag ook niet meer zomaar, dacht ik?
Dat is een sprookje dat sommige overheden en vervoerders je willen laten geloven. Er is geen EU-wetgeving die subsidiëring van internationale diensten verbiedt. Verordening 1370/2007 over openbaredienstcontracten vermeldt internationale diensten zelfs expiciet.
AlexNL schreef: ↑19 mar 2018, 16:35Ofwel, een weekendreiziger stapt straks met een vijftal kaartjes op de trein...
- Een Blokker-kaartje voor Amsterdam - Breda
Dag dagkaarten gelden tot aan het nieuwe grenspunt Hazeldonk Grens.
Via Roosendaal is het overigens niet beter. De grenstoeslag van de NMBS bedraagt bij beide grenzen ongeveer 50%.
Groetjes,
Rian
Ohja, je hebt gelijk.
In dat geval een kaartje Breda - Noorderkempen met 100% korting op NL-traject.
Portbou schreef: ↑19 mar 2018, 14:50
De (autosnel)wegen zijn gesubsidieerd tot aan het laatste centimetertje asfalt aan de grens en de spoorwegen niet.
Portbou schreef: ↑19 mar 2018, 14:50
De (autosnel)wegen zijn gesubsidieerd tot aan het laatste centimetertje asfalt aan de grens en de spoorwegen niet.
Hoeveel betaalt NMBS per jaar aan Infrabel ?
Ongeveer 700M€, maar dat gaat uiteraard niet om een subsidie maar om vergoeding voor geleverde diensten (rijpaden in dit geval).
Verplaatsingen vanaf 9 april zijn nu boekbaar via nmbs-europe (of ns-internationaal).
Eerste waarneming: korte afstand is duur, lange goedkoop. Noorderkempen - Breda op een donderdag is 10 euro, Noorderkempen - Leeuwarden 21 euro.
FLV-FGSP schreef: ↑20 mar 2018, 07:31
Verplaatsingen vanaf 9 april zijn nu boekbaar via nmbs-europe (of ns-internationaal).
Eerste waarneming: korte afstand is duur, lange goedkoop. Noorderkempen - Breda op een donderdag is 10 euro, Noorderkempen - Leeuwarden 21 euro.
Antwerpen - Breda kost ook 10 euro bij b-europe.
Bij NS-Internationaal is dat 9 euro.
(Ik zocht op woensdag 11 april.)
Kaartjes België - Nederland zijn altijd één euro goedkoper via NS-Internationaal dan via b-europe, heb ik al ondervonden.
Paul schreef: ↑20 mar 2018, 08:43
Kaartjes België - Nederland zijn altijd één euro goedkoper via NS-Internationaal dan via b-europe, heb ik al ondervonden.
Klopt, binnenkort neemt de directeur van NMBS Europe afscheid en zijn medewerkers zijn aan het inzamelen voor een groot cadeau Nee, dat zijn de zogenaamde systeemkosten. Voor reizen tussen België en Nederland zijn die structureel.
Paul schreef: ↑20 mar 2018, 08:43Kaartjes België - Nederland zijn altijd één euro goedkoper via NS-Internationaal dan via b-europe, heb ik al ondervonden.
De afgelopen jaren was dat nog niet zo voor de aanbiedingen van 19 euro die er af en toe waren. Maar het advies is dus eigenlijk: kaartjes naar Roosendaal en Maastricht bij de NMBS kopen, de rest bij NS. En voor korte grenskaartjes altijd allebei controleren want wat er het goedkoopst is, hangt van verschillende factoren af.
Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 20 mar 2018, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
heb gezien dat de benelux in mei de luchthaven tijdens het weekend af en toe links laat liggen. Wordt er gewerkt aan de aansluiting van Lijn25N aan de nieuwe sporen in Mechelen?
Klopt het dat een Benelux vanaf de HSL uit het noorden tot in Breda station gereden is zonder tractie ?
1500V kschakelde niet op na spannings-sas ?
Vind ik best heftig, hoever is dat 10-15km ?
Klopt het dat een Benelux vanaf de HSL uit het noorden tot in Breda station gereden is zonder tractie ?
1500V kschakelde niet op na spannings-sas ?
Vind ik best heftig, hoever is dat 10-15km ?
Dat is maar 4 km, perfect haalbaar voor een trein aan 120 km/h.
Denk ook aan de MS80-spooktrein, die vanuit stilstand aan het rollen gegaan is in Landen en pas 12 km verderop in Tienen min of meer tot stilstand gekomen is...