BENELUX

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

profke schreef:
Om de nieuwe software in België toegelaten te krijgen is meer tijd nodig. V
het belangrijkste stuk van deze tekst
Wat is daar zo belangrijk aan? Dat DVIS grondiger te werk gaat dan hun Nederlandse collega's was al langer dan vandaag geweten.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: BENELUX

Bericht door jan_olieslagers »

Hm. Is "trager" automatisch gelijk aan "grondiger"?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Hm. Is "trager" automatisch gelijk aan "grondiger"?
Niet automatisch, maar in dit geval wel ;)
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

overweg13 schreef: 26 mar 2019, 13:40 Grappig genoeg was de eerste afgeschafte trein nadat ik dit las een Benelux.
Voor de Benelux is dan ook vooralsnog niks veranderd want er is blijkbaar eerst nog toelating in België nodig. Ik hoop dat dat in de nabije toekomst toch wat minder bureaucratisch verloopt.

Groetjes,
Rian
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: BENELUX

Bericht door profke »

Shrek schreef: 26 mar 2019, 14:59
profke schreef:
Om de nieuwe software in België toegelaten te krijgen is meer tijd nodig. V
het belangrijkste stuk van deze tekst
Wat is daar zo belangrijk aan? Dat DVIS grondiger te werk gaat dan hun Nederlandse collega's was al langer dan vandaag geweten.
ik wilde enkel maar zeggen dat deze tekst te vroeg victorie kraait in deze topic:
het probleem voor de benelux is tot nader orde niet opgelost.

de korte samenvatting van die text, in de context van benelux is namelijk:
we hebben een oplossing voor het probleem, maar we installeren die nog niet.
dus: geen oplossing.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef: 26 mar 2019, 19:51 De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.
In principe zou alleen maar toelating nodig moeten zijn voor alles wat niet in de Nederlandse toelating is inbegrepen. Dat kunnen dus alleen maar specifieke Belgische zaken zijn en dat zou eigenlijk beperkt moeten zijn.

Groetjes,
Rian
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

ik wil nu niets zeggen maar in de jaren 60,70 reden „we“ met een nmbs diesel van amsterdam naar parijs of met NS/SBB diesel van amsterdam via antwerpen naar zwitserland.
Nu geraken we bij manier van spreken nauwelijks nog de grens over. toch iets om even bij stil te staan.
Heb die TEE‘s vroeger trouwens vaak gespot thv Berchem op L25... nostalgie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Het vel van de beer niet te snel verkopen. Ook van vorige versies werd er gezegd dat ze problemen oplossen. Maar sommige nieuwe problemen duiken pas na x tijd op. Dus eerst zien en dan geloven is voor mij de boodschap.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: BENELUX

Bericht door msts.be »

groentje schreef: 26 mar 2019, 19:51 De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.
Lees: op zijn Frans. EPSF doet soms ook nogal lang en moeilijk voor toelating van niet-Frans materieel op het Franse net.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:
groentje schreef: 26 mar 2019, 19:51 De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.
Lees: op zijn Frans. EPSF doet soms ook nogal lang en moeilijk voor toelating van niet-Frans materieel op het Franse net.
Alleen werkt DVIS niet uit een protectionistische reflex: voor NMBS en Infrabel rollend materieel zijn ze even streng (volkomen terecht trouwens).
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Zojuist met Benelux vanuit Nederland aangekomen in Antwerpen-Centraal.

Omroep van de treinbegeleider : “Dames en heren, de deuren kunnen de eerste vijf minuten niet open, gelieve ons hiervoor te excuseren.” Het werd met een zekere routine gezegd (ook met vlotte Franse en Engelse vertaling), dit dus komt blijkbaar vaker voor...

Weet iemand wat hier de reden is ? Koppelen of ontkoppelen gebeurt hier toch niet ?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: BENELUX

Bericht door overweg13 »

Ik gok op een tussenkomst van de politie.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

Ik ook, in Nederland gebeurt dat naar mijn ervaring relatief frequent dat de deuren niet meteen opengaan omwille van politionele interventie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

je hebt 2 mogelijke redenen
1: dat de politie tussenkomt, dit doen ze om een lastige reiziger niet de kans te geven zomaar in de massa te vluchten eens de deuren vrij worden gegeven door de treinbestuurder.
2: een storing aan het controlesysteem van de deuren kan er voor zorgen dat dit systeem een reset moet krijgen. Aangezien de bestuurder op de loc deze enkel bij stilstand kan uitvoeren (hij moet hiervoor namelijk in de machinekamer zijn) kan dit voor enige minuten vertraging zorgen om de deuren vrij te geven. Ook de treinbegeleider moet op dat dezelfde moment een deel van een module in de trein een reset geven.
Plaats reactie