BENELUX

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

jens123 schreef: 30 jun 2019, 11:43 Er wordt nogal overdreven in dat artikel. Dat er problemen zijn ontken ik zeker niet, maar dit jaar heb ik als tbg op de benelux een stiptheid van 83%.
83% vind ik absoluut niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: Als je echt sneller wilt, neem dan de Thalys of Eurostar, zoveel duurder zijn die nu ook weer niet.
Erg kort door de bocht deze uitspraak.

Morgenochtend Antwerpen-Rotterdam : 25€ met Benelux, 61€ met Thalys.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

trainlovertje schreef: 01 jul 2019, 22:52 Ik ben dan ook van mening dat als het snel moet gaan je maar beter een ticket voor de HST moet kopen
Laat ons de IC’s over lijn 2 richting Luik ook maar afschaffen. Wie snel naar Luik wil moet maar een ticket voor Thalys of ICE kopen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 01 jul 2019, 23:13
Shrek schreef: Als je echt sneller wilt, neem dan de Thalys of Eurostar, zoveel duurder zijn die nu ook weer niet.
Erg kort door de bocht deze uitspraak.

Morgenochtend Antwerpen-Rotterdam : 25€ met Benelux, 61€ met Thalys.
En morgenmiddag is het 25€ tegen 29€, dus gemiddeld is het prijsverschil niet zo groot.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 01 jul 2019, 23:20
trainlovertje schreef: 01 jul 2019, 22:52 Ik ben dan ook van mening dat als het snel moet gaan je maar beter een ticket voor de HST moet kopen
Laat ons de IC’s over lijn 2 richting Luik ook maar afschaffen. Wie snel naar Luik wil moet maar een ticket voor Thalys of ICE kopen.
Daar zijn onderweg geen interessante stops, heel andere situatie.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 01 jul 2019, 23:21
Portbou schreef: 01 jul 2019, 23:13
Shrek schreef: Als je echt sneller wilt, neem dan de Thalys of Eurostar, zoveel duurder zijn die nu ook weer niet.
Erg kort door de bocht deze uitspraak.

Morgenochtend Antwerpen-Rotterdam : 25€ met Benelux, 61€ met Thalys.
En morgenmiddag is het 25€ tegen 29€, dus gemiddeld is het prijsverschil niet zo groot.
Wat bedoel je precies ? Wat is volgens jou het gemiddelde prijsverschil tussen Benelux en Thalys op de verbinding Antwerpen-Rotterdam ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 01 jul 2019, 23:32 Wat bedoel je precies ? Wat is volgens jou het gemiddelde prijsverschil tussen Benelux en Thalys op de verbinding Antwerpen-Rotterdam ?
Het hangt allemaal af van wanneer je beslist te reizen, ik wil alleen maar zeggen dat het prijsverschil helemaal niet onoverkomelijk is voor wie koste wat het kost sneller wilt reizen dan de al zeer aanvaardbare reistijden die de benelux vandaag aanbiedt.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 01 jul 2019, 23:36
Portbou schreef: 01 jul 2019, 23:32 Wat bedoel je precies ? Wat is volgens jou het gemiddelde prijsverschil tussen Benelux en Thalys op de verbinding Antwerpen-Rotterdam ?
Het hangt allemaal af van wanneer je beslist te reizen, ik wil alleen maar zeggen dat het prijsverschil helemaal niet onoverkomelijk is voor wie koste wat het kost sneller wilt reizen dan de al zeer aanvaardbare reistijden die de benelux vandaag aanbiedt.
Ok, je ontwijkt mijn vraag.
Ik zal hem in jouw plaats beantwoorden.

Benelux = 25€
Thalys = 29€ tot 61€, gemiddeld 45€.

(En eigenlijk is het meer dan 45€ want er worden meer plaatsen aan 61€ aangeboden dan aan de vanafprijs van 29€)

45€ is 80% meer dan 25€.
En dat noem jij “zoveel duurder zijn die nu ook weer niet” ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 01 jul 2019, 23:49 45€ is 80% meer dan 25€.
En dat noem jij “zoveel duurder zijn die nu ook weer niet” ?
Inderdaad 20€ meer als je persé dubbel zo snel wil gaan op Antwerpen-Rotterdam is echt niet zoveel geld.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

De beste manier om de Benelux te versnellen is denk ik door Breda over te slaan, en in plaats daarvan een aparte trein te laten rijden. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door de IC2600 Antwerpen-Centraal - Brussels Airport-Zaventem - Leuven (- Hasselt) te verlengen naar Noorderkempen en Breda.

Maar ja, met welk materieel?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

AlexNL schreef: 02 jul 2019, 13:11 De beste manier om de Benelux te versnellen is denk ik door Breda over te slaan, en in plaats daarvan een aparte trein te laten rijden. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door de IC2600 Antwerpen-Centraal - Brussels Airport-Zaventem - Leuven (- Hasselt) te verlengen naar Noorderkempen en Breda.

Maar ja, met welk materieel?
Maar waarom zou je Breda willen overslaan? Het is een belangrijk connectiepunt met het Nederlandse net, een ideale stop voor een IC-trein.
Enkel Noorderkempen kan je makkelijk overslaan met een extra trein Breda-Antwerpen.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: BENELUX

Bericht door jan_olieslagers »

Positief denken is dat, @Alex! Helaas is de genoemde IC nu reeds erg storinggevoelig, een verlenging tot Breda zou weinig betrouwbaar zijn vrees ik. Wie weet zou er een Breda-NK-A'pen-Mechelen-Luchthaven kunnen komen, die keert in de luchthaven? Die heeft heel fraai het nodige spoor om dat toe te laten zonder te moeten "kop maken". Er moet dan wel iets in de plaats komen om Hasselt met de luchthaven en met de koekestad te verbinden.

De vraag naar "welk materiaal" is terecht maar zou dat niet mogen zijn: zowel de BE als de NL overheden verdienen een fikse uitbrander voor het niet beter op elkaar afstemmen van de infrastructuur en procedures. Anno 2019 zitten ze nog steeds allemaal op hun eigen eilandje!

@hierboven: Breda overslaan om niet te moeten kop maken, dat is nogal evident!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: BENELUX

Bericht door overweg13 »

Mij doet het allemaal wat denken aan sluipverkeer. Nadat we de helft van ons grondgebied aan wegen waar de auto's en bestuurders vrij spel hebben, hebben opgeofferd, is het nog niet genoeg en moet toch weer een andere weg langs weggetjes en straatjes gezocht worden. In dit geval heeft men een hogesnelheidsnet uitgebouwd en blijft men toch vasthouden aan de tragere treinen. Ik vind dat je dan niet moet komen zeuren over de kwaliteit van het aangebodene. Ik verkneukel me ook in het wegverkeer dat zich vastrijdt op de sluipwegen. Al vind ik wel dat de Benelux beter moet presteren want hij doet meer dan Brussel met Amsterdam verbinden.
Met vriendelijke groet

overweg13
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Shrek schreef: 02 jul 2019, 13:22 Maar waarom zou je Breda willen overslaan? Het is een belangrijk connectiepunt met het Nederlandse net, een ideale stop voor een IC-trein.
Enkel Noorderkempen kan je makkelijk overslaan met een extra trein Breda-Antwerpen.
Reizigers die willen reizen tussen België en Rotterdam/Amsterdam hebben geen boodschap aan de stop in Breda, maar hebben er nu echter wel 'last' van. Als die trein zou doorrijden kan er zo'n 20 minuten worden bespaard tussen Noorderkempen en Rotterdam, wellicht nog meer als er non-stop zou worden gereden tussen Rotterdam en Antwerpen.

Een aparte trein Breda - Antwerpen (en evt. verder naar Brussel en Leuven, om de rentabiliteit te verhogen?) zou dan de bediening van Breda op zich kunnen nemen, zodat de aansluiting daar in stand blijft. De enige reizigers die er dan iets op achteruit gaan, zijn reizigers uit regio Breda naar Brussel. Zij moeten dan in Antwerpen, Mechelen of de luchthaven overstappen op een trein naar Brussel-Zuid.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

trainlovertje schreef: 01 jul 2019, 22:52Ik ben dan ook van mening dat als het snel moet gaan je maar beter een ticket voor de HST moet kopen.
Dan is het redelijk vreemd dat men de prijs alsnog in sommige gevallen met bijna 50% omhoog heeft gegooid, terwijl de (vroeger door politici wel beloofde) snelheidsverhoging uit is gebleven. Ja, men pronkte met de halfuur winst toen de trein over de HSL ging rijden, maar dat was wel toen de trein er 3 uur en 20 minuten overdeed in een zeer ongunstige dienstregeling.
Shrek schreef: 02 jul 2019, 13:22Maar waarom zou je Breda willen overslaan? Het is een belangrijk connectiepunt met het Nederlandse net, een ideale stop voor een IC-trein.
Breda heeft al een riant aanbod van (HSL-)treinen, daar hoeft de Benelux niet per se bij. Het enige beperkte voordeel is dat reizigers vanuit de richting Tilburg nu sneller dan voorheen op een trein naar België kunnen stappen.
Plaats reactie