BENELUX

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Hogersluys schreef:Volgens Wikipedia verschilt de topsnelheid. De HLE 11 kan 'maar' 140 km/h terwijl de HLE 21 160 kan. De rest van de technische gegevens zijn vrijwel gelijk dus ik veronderstel dat er behalve de kleurstelling weinig verschil is.
verschillen tussen een 11 en 21.

de rembediening (drie remhendels ipv 2, hiervan zijn er twee bruikbaar voor de automatische rem)
de rem is van het type impuls ipv FV3 of 4
geen ep rem mogelijk
de schakeling van de motoren
geen mogelijkheid in afzonderlijk gebruik van de rheostatische rem (rem op de motor voor die dat het anders niet verstaan)
ATB aan boord
blokkering mogelijk van de stroomafnemer (onder atb) op max hoogte
lagere max snelheid (140 ipv 160 km/u)
Kevin1144

Re: BENELUX

Bericht door Kevin1144 »

Bart schreef:
celtjan schreef: Vanaf volgende week zijn er opleidingen voorzien. Bij het vrijkomen vanuit de Benelux-diensten, is het blijkbaar de bedoeling om ze te 'herbenuttigen' in P-trein diensten.
Depot Oudenaarde & Gent hebben de eer om de type 11 te leren.
Ze mogen hem hebben, met een grote strik rond.
Allee, den typ 11 is nog zo'n tof machientje! :)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: BENELUX

Bericht door Bibke »

Als ik dat zo hoor zijn dat helemaal geen slechte locs hoewel ze al vele kilometers gemaakt hebben.
Mooi dat ze nu nog een tweede leven krijgen en ik hoop dat ze in deze kleurstelling mogen blijven.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Kevin1144

Re: BENELUX

Bericht door Kevin1144 »

Idd een mooi einde voor een loc-reeks met zo veel kilometers op de teller...

En het is met de type 11 hetzelfde als met al het ander materieel: als je hem met zachtheid behandeld en ook nog andere tractiestanden kent dan standje 7 en krachtbol op 16, heb je er niet al te veel brokken mee voor.
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Daniël »

Kevin1144 schreef:Een aantal treinen die normaal gezien met T11 gereden worden zijn: 9201, 9205, 9232, 9236, 9268 en 9272.
Dit zijn treinen die bij ons in de beurtregeling voorzien zijn met T11.
Er zijn nog een paar treinen maar van die treinnrs ben ik niet echt zeker dus schrijf ik ze hier ook niet.
De 9241 ben ik deze week tot vier keer toe met 11.8 tegengekomen, wat overigens ook de enige stam is die nog met werkende Bs rijdt. (Er zijn wel meer stammen met Bs, maar daar hangt een "verkeerde" loc aan :wink: )
celtjan

Re: BENELUX

Bericht door celtjan »

everclear schreef:Eventjes melden dat er vandaag een 11 (ik denk 1184) in Gent-St-Pieters stond, zo rond 17:50. Hij stond richting kust, en rechts als je richting kust rijdt. Het is die plaats waar er in het weekend altijd 2 à 3 21'ers staan afgesteld.

Iemand enig idee waarom deze loc daar stond?
Deze loc's staan op de 'Koer', kant blok 6. Elke avond, na het verzekeren van de P-treinen komende uit Brussel, worden deze loc's daar 'geparkeerd' om te overnachten. De volgende morgen rijden ze dan over naar de bundel 'Blaarmeersen' om aangehaakt te worden aan de rijtuigstammen M4'en van enkele p-treinen richting Brussel.

En op de 2 el. sporen van de 'Koer' stallen ze ook al eens een loc voor de type opleidingen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Steven schreef: lagere max snelheid (140 ipv 160 km/u)
Ooit was de 11 ook 160......in zijn beginjaren...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

heel die familie heeft verschillende aanpassingen ondergaan, ook de 21/27/12. Zoals de 21 en 27 zijn een paar keer van max snelheid veranderd. van 160 naar 140 terug naar 160, de snelheid voor een losse loc is voor heel de familie teruggebracht van 120 naar 100.
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Daniël »

Voor de liefhebbers: de stam I6/I10 in z'n weekendomloop op de Beneluxdienst passeerde vanmiddag Zwijndrecht (NL) als 9241...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

ha zo nu staat er dus een 11 voor, vorige week was dat nog een B-cargo traxx.
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Steven schreef:ha zo nu staat er dus een 11 voor, vorige week was dat nog een B-cargo traxx.
en als je goed achteraan op de foto kijk zie je dat er achteraan ook een 11 hangt :wink: .
Kevin1144

Re: BENELUX

Bericht door Kevin1144 »

260689 schreef:
Steven schreef:ha zo nu staat er dus een 11 voor, vorige week was dat nog een B-cargo traxx.
en als je goed achteraan op de foto kijk zie je dat er achteraan ook een 11 hangt :wink: .
Wegens werken dit weekend op de Schiphol-lijn worden de treinen omgeleid via Haarlem en zijn er korte keringen voorzien in Amsterdam Centraal. Daarmee hebben ze aan verschillende treinen terug 2 locs gehangen.
Knipex
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: BENELUX

Bericht door Knipex »

Wat is de reden van de I6 / I10 in dienst stelling? Er zijn toch voldoende nederlandse rijtuigen? Ik kan mij noch herinneren dat blauwe wagens werden opgenomen in een trein.
Is dit enkel in de weekenddienst?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Knipex schreef:Wat is de reden van de I6 / I10 in dienst stelling? Er zijn toch voldoende nederlandse rijtuigen? Ik kan mij noch herinneren dat blauwe wagens werden opgenomen in een trein.
Twee hoofdredenen (heb ik begrepen) :
1) NS ( HiSpeed) rijdt nu interne hoge snelheidsverbinding : R'dam-A'dam
2) Infrabel wil minder keringen in BruZuid, dus uitwijken naar Vorst

Beide dingen vragen meer materieel:

Oplossing:
1)Terug blauwe rijtuigen in Benelux en
2)één volledig belgisch treinstel
Theo
Groeten vanop de Heide
melle

Re: BENELUX

Bericht door melle »

Waarom mogen losse locs maar 100?
Plaats reactie