BENELUX

260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

BENELUX

Bericht door 260689 »

Doordat er teveel werd afgeweken heb ik hier maar een topic BENELUX gemaakt.
Hier kan je alles kwijt omtrent de benelux.

De I10 rijtuigen zijn veel confortabeler voor de reizigers en de reden zal ik jullie ook geven.
Rijtuigen hebben nooit geen problemen in het buitenland, Er hangen gordijnen voor de zon buiten te houden (in de huidige benelux heb je dit niet), Langst bijde kanten WC (ik weet niet of dit op de huidige benelux ook het geval is).

Wat ze ook kunnen doen is er een DMS (pakwagen) aan de trein voegen, zo heeft de treinbegeleider een eigen hokje en kunnen er fietsen, post en dergelijke mee.
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:Doordat er teveel werd afgeweken heb ik hier maar een topic BENELUX gemaakt.
Hier kan je alles kwijt omtrent de benelux.

De I10 rijtuigen zijn veel confortabeler voor de reizigers en de reden zal ik jullie ook geven.
Rijtuigen hebben nooit geen problemen in het buitenland, Er hangen gordijnen voor de zon buiten te houden (in de huidige benelux heb je dit niet), Langst bijde kanten WC (ik weet niet of dit op de huidige benelux ook het geval is).

Wat ze ook kunnen doen is er een DMS (pakwagen) aan de trein voegen, zo heeft de treinbegeleider een eigen hokje en kunnen er fietsen, post en dergelijke mee.
In de huidige Benelux is ook een afdeling voor fietsen en is er een conducteurshokje. Of er nog post wordt vervoerd, dat betwijfel ik.
Maar ik geloof niet dat er I10 in de Benelux zal komen. Er is een extra stam met ICR samengesteld voor de Benelux, om ook in Brussel lang te kunnen keren.

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Men zou 2 rammen gebruiken op de HSL noord tussen Amsterdam en Rotterdam.

Maar we zullen zien ;)
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:Men zou 2 rammen gebruiken op de HSL noord tussen Amsterdam en Rotterdam.
3 stammen, dacht ik. Maar alles ICR.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Joris »

Hallo,
Is er bij de I10 niet 1 toilet omgebouwd tot hokje voor de TBG?
Verder: waarom geen I10+I6 in de Benelux? Heeft de Benelux nu niet ergens 2 compartimenten in eerste?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Joris schreef:Hallo,
Is er bij de I10 niet 1 toilet omgebouwd tot hokje voor de TBG?
Verder: waarom geen I10+I6 in de Benelux? Heeft de Benelux nu niet ergens 2 compartimenten in eerste?
Groeten,
Joris De Mol
Alle Joris waar zit dit internationale in jou? Waarom geen DMS rijtuig? dan word dit eens nuttig gebruikt. Daar kan eventueel de minibar van Nederland instaan met een kleine voorraad?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: BENELUX

Bericht door treinbruno »

of een I6 rijtuig met een fietsenstalling, compartimentje voor minibar dat op slot kan, en compartimentje voor de conducteur :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Joris »

Hallo,
260689 schreef:
Joris schreef:Hallo,
Is er bij de I10 niet 1 toilet omgebouwd tot hokje voor de TBG?
Verder: waarom geen I10+I6 in de Benelux? Heeft de Benelux nu niet ergens 2 compartimenten in eerste?
Groeten,
Joris De Mol
Alle Joris waar zit dit internationale in jou? Waarom geen DMS rijtuig? dan word dit eens nuttig gebruikt. Daar kan eventueel de minibar van Nederland instaan met een kleine voorraad?
Ik stelde gewoon de vraag of er bij de verbouwing geen TBG afdeling in een I10 toilet geplaatst is, ik dacht van wel...
I10+I6+DMS in de Benelux zou natuurlijk super zijn, maar verre van realistisch vrees ik...
Zelfs voor een trein waar ze écht nuttig zouden zijn (Treski), worden ze niet ingezet... Ook de IRm rijdt al enkele jaren zonder DMS dacht ik...
DMS rijtuigen zie ik enkel nog in meettreinen opduiken... Hoe jammer dat ook moge zijn....
Hoeveel DMS rijtuigen zijn er nog rijvaardig?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Vande jaar reed de ICT trein Hasselt Oostende en terug met I10 en 1 DMS rijtuig
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: BENELUX

Bericht door Molenbruch Y. »

Dat is al eeuwen het geval, tot mijn groot plezier overigens. :wink:
Of die DMS vaak gebruikt wordt, weet ik eigenlijk niet.

Groeten,
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Molenbruch Y. schreef:Dat is al eeuwen het geval, tot mijn groot plezier overigens. :wink:
Of die DMS vaak gebruikt wordt, weet ik eigenlijk niet.

Groeten,
Deze word gebruikt heb van de jaar in Oostende gezien hoe er 30 fietsen uitkwamen ineens.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

260689 schreef:
Alle Joris waar zit dit internationale in jou? Waarom geen DMS rijtuig? dan word dit eens nuttig gebruikt. Daar kan eventueel de minibar van Nederland instaan met een kleine voorraad?
Een Benelux heeft 7 rijtuigen. Stel dat 1 van deze 7 rijtuigen een DMS is, blijven er slechts 6 rijtuigen voor de reizigers over. Een 'multifunctionele' I6 heeft tenminste nog een kleine 60 zitplaatsen (+ staanplaatsen).
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Terminus schreef:
260689 schreef:
Alle Joris waar zit dit internationale in jou? Waarom geen DMS rijtuig? dan word dit eens nuttig gebruikt. Daar kan eventueel de minibar van Nederland instaan met een kleine voorraad?
Een Benelux heeft 7 rijtuigen. Stel dat 1 van deze 7 rijtuigen een DMS is, blijven er slechts 6 rijtuigen voor de reizigers over. Een 'multifunctionele' I6 heeft tenminste nog een kleine 60 zitplaatsen (+ staanplaatsen).
maak je er toch gewoon 8 rijtuigen van ?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: BENELUX

Bericht door treinbruno »

Hoeveel staanplaatsen zouden in een DMS zijn :lol:
Afbeelding
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

stuk of 100? :mrgreen:
Plaats reactie