BENELUX

Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: BENELUX

Bericht door Rww »

rvdborgt schreef: 01 aug 2019, 21:23
Rww schreef: 01 aug 2019, 19:50
rvdborgt schreef: 01 aug 2019, 19:44
"Later" is dan wel eerder gekomen dan "als prototype fungeren" :)
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.

Groetjes,
Rian
Nmbs is niet besluitenloos, ze hebben immers al lang laten weten wat ze graag zien: geen benelux en meer thalys en eurostar.


Doordat de nmbs gecompenseert wordt door ns is de benelux in belgie rendabel maar niet winstgevend, thalys is dat wel.



Die proactieve houding van ns kennen we...... Ze hebben recent een aanbesteding gedaan voor de lease van locs terwijl DB al bezig was met een aanbesteding om het materiaal te vervangen. Gevolg flink wat geld in het gootje.
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: BENELUX

Bericht door Rww »

Tijgernoot schreef: 01 aug 2019, 23:23 Naar verluid heeft de NMBS gewoon input geleverd over de benodigde aanpassingen om ICNG geschikt te maken voor inzet in België inclusief HSL4.

Ik ben zelf ook wel verbaasd hoe snel dit is gegaan, maar dat het einde van TRAXX in de reizigersdienst nu echt vast staat ervaar ik na alle ellende van de afgelopen jaren alleen maar als positief. En 20 achtdelige treinstellen maakt het geheel ook een stuk flexibeler dan de 11 treinstammen die er nu rijden.
Dit was te verwachten gezien alle traxx locs recentelijk zijn verkocht aan een leasemaatschappij.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: BENELUX

Bericht door railtravelmanager »

rendabel of niet, Traxx of nieuwe stellen enfin ...

kent iemand reeds de nieuwe rijpaden voor de treinreeks 92.. in beide richtingen uiteraard :D

grote veranderingen te verwachten vermoedelijk niet ?

Erwin
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Bij een opsomming van de plannen voor het nieuwe transportplan (artikel in Op De Baan) is er sprake van een IC Brussel-Breda, met de vermelding "uitgebaat door NS". Weet iemand hier meer over? Ik dacht dat er geen enkel ICRmhi-rijtuigen meer op overschot was...
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

railtravelmanager schreef: 22 aug 2019, 15:26 kent iemand reeds de nieuwe rijpaden voor de treinreeks 92.. in beide richtingen uiteraard :D
De internationale reisplanner is onlangs voorzien van de informatie over de dienstregeling voor het komende jaar. Er lijkt niet veel te veranderen, behalve dan dat de treinen die van/naar Den Haag HS rijden voortaan onder het nummer 96xx door het leven gaan i.p.v. als afwijking binnen de 92xx-reeks.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Ah, iemand een idee of de Izy's dan ook een ander nummer krijgen?
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Terminus schreef: 29 sep 2019, 15:47 Bij een opsomming van de plannen voor het nieuwe transportplan (artikel in Op De Baan) is er sprake van een IC Brussel-Breda, met de vermelding "uitgebaat door NS". Weet iemand hier meer over? Ik dacht dat er geen enkel ICRmhi-rijtuigen meer op overschot was...
Instroom nieuw materiaal NS...rijdt momenteel in Velim. NS heeft er een dozijntje besteld voor 3kV.
Foutjes eruit rijden op een pendel Breda-Antw lijkt mij beter dan de Fyra doop.
Ik meen dat de eersten serie-exemplaren 2012 komen , wanneer de 3kV laatst komen dan halen ze misschien nog net 2023.
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP
Berichten: 1877
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

Terminus schreef: 29 sep 2019, 15:47 Bij een opsomming van de plannen voor het nieuwe transportplan (artikel in Op De Baan) is er sprake van een IC Brussel-Breda, met de vermelding "uitgebaat door NS". Weet iemand hier meer over? Ik dacht dat er geen enkel ICRmhi-rijtuigen meer op overschot was...
Dat artikel is gewoon een samenvatting van de roadshows die de NMBS heeft gegeven. Daar werden allerlei projecten gepresenteerd die de NMBS zou willen uitvoeren, maar door gebrek aan mensen en middelen onmogelijk allemaal kan uitvoeren. Gewoon afwachten wat er binnenkort door het directiecomité en de RvB wordt beslist.
Specifiek voor de Benelux is er een bilaterale afspraak die geldt tot eind 2024. Daarvoor zal er weinig veranderen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Wat ik weet is dan NS graag het volgende wil
Een IC Brussel Amsterdam zonder stop in Breda
Een IC Brussel Eindhoven via Breda

Beide met ICNG. Met 20 stellen moet zoiets wel lukken.
jan_olieslagers
Berichten: 3476
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: BENELUX

Bericht door jan_olieslagers »

Een IC Brussel Amsterdam zonder stop in Breda
Een IC Brussel Eindhoven via Breda
Dat lijkt mij (als outsider) een prima uitgangspunt. Verkeer A'pen-Eindhoven zou wel nog moeten opgebouwd worden, ik denk niet dat vandaag veel mensen reizen op dat traject, ook niet per bus of per auto.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
kika
Berichten: 2857
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

dentheo schreef: 29 sep 2019, 20:22 Ik meen dat de eersten serie-exemplaren 2012 komen , wanneer de 3kV laatst komen dan halen ze misschien nog net 2023.
2021? December 2020 was voorzien voor Amsterdam-Breda, België vanaf 2025. Oorspronkelijk wilden ze 2 stuks laten testen, homologeren... voor België en daarna pas de vervolgorder plaatsen. Ze zijn verplicht voor het einde van de concessie voor materiaal te zorgen (een detail dat velen schijnen te missen) en ook al staat nog open of ze het opnieuw krijgen, is het slim om alvast te bestellen. We weten lalemaal hoe snel homologatie en fabricage gaan…
kika
Berichten: 2857
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

jan_olieslagers schreef: 30 sep 2019, 07:05 Dat lijkt mij (als outsider) een prima uitgangspunt. Verkeer A'pen-Eindhoven zou wel nog moeten opgebouwd worden, ik denk niet dat vandaag veel mensen reizen op dat traject, ook niet per bus of per auto.
Eindhoven luchthaven is best wat gegroeid in de laatste jaren. Antwerpen blijft 1 van de belangrijkste bestemming voor het internationaal vrachtvervoer uit Nederland — maar dat komt natuurlijk niet allemaal uit Eindhoven :mrgreen: Ik vind het wel een leuke ontwikkeling dat landsgrenzen weer voor meer mensen minder relevant worden in hun dagelijkse leven.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Onderschat ook de banden met de universiteiten in Tilburg en Eindhoven niet, de E34 zit misschien niet vol, maar is verre van leeg.
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: BENELUX

Bericht door BlackEagle »

jan_olieslagers schreef: 30 sep 2019, 07:05
Een IC Brussel Amsterdam zonder stop in Breda
Een IC Brussel Eindhoven via Breda
Dat lijkt mij (als outsider) een prima uitgangspunt. Verkeer A'pen-Eindhoven zou wel nog moeten opgebouwd worden, ik denk niet dat vandaag veel mensen reizen op dat traject, ook niet per bus of per auto.
Bwah, er is toch al een redelijk busaanbod op die route: de IC-bus Lille-Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf rijdt 4x per dag, en Flixbus doet 9x per dag het traject Antwerpen-Eindhoven.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Dat bewijst toch dat er vraag is? Naar Amsterdam werden er vorig jaar wel 26 ritten aangekondigd vanuit Brussel, ondanks de Thalys én de Benelux.
Plaats reactie