BENELUX

rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

ovspotter_be schreef: 30 dec 2021, 21:17 Ik vraag me wel af welke stoten ze hiermee gaan uithalen tussen Essen en Roosendaal, want 23min. lijkt me een beetje overdreven op dit traject, of is dit gewoon ter compensatie van de onrealistische 17min. die de trein krijgt om in Essen te geraken.
Sinds de tunnel in Antwerpen is een rijtijd van ca. 21 min. haalbaar op Antwerpen - Roosendaal (zonder tussenstops). In 17 min. kun je dus echt wel in Essen staan.

Groetjes,
Rian
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: BENELUX

Bericht door Ducktape »

ovspotter_be schreef: 30 dec 2021, 21:17 Vandaag staat er weer een extra treintje gepland, deze keer weliswaar niet over de HSL richting Breda, Rotterdam of Amsterdam.
Schermafbeelding 2021-12-30 211517.png
Ik vraag me wel af welke stoten ze hiermee gaan uithalen tussen Essen en Roosendaal, want 23min. lijkt me een beetje overdreven op dit traject, of is dit gewoon ter compensatie van de onrealistische 17min. die de trein krijgt om in Essen te geraken.
Lege treinen tussen Essen en Antwerpen-Schijnpoort doen er 20 minuten over, dus het is zeker mogelijk. De 23 minuten voor het resterende stukje lijkt me idd wat vreemd :mrgreen:
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 30 dec 2021, 21:17 Vandaag staat er weer een extra treintje gepland, deze keer weliswaar niet over de HSL richting Breda, Rotterdam of Amsterdam.
Schermafbeelding 2021-12-30 211517.png
Ik vraag me wel af welke stoten ze hiermee gaan uithalen tussen Essen en Roosendaal, want 23min. lijkt me een beetje overdreven op dit traject, of is dit gewoon ter compensatie van de onrealistische 17min. die de trein krijgt om in Essen te geraken.
Zou wel eens te maken hebben. Dat er om 22u31 de laatste stoptrein naar Roosendaal vertrekt vanuit Essen en vandaar Leeg terug naar Essen. Daar er maar 1 trein tussen Belgische Grens en Roosendaal (en terug) is toegelaten zal deze extra trein moeten wachten tot het lege stel terug is in Essen.
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef: 30 dec 2021, 21:52
ovspotter_be schreef: 30 dec 2021, 21:17 Vandaag staat er weer een extra treintje gepland, deze keer weliswaar niet over de HSL richting Breda, Rotterdam of Amsterdam.
Schermafbeelding 2021-12-30 211517.png
Ik vraag me wel af welke stoten ze hiermee gaan uithalen tussen Essen en Roosendaal, want 23min. lijkt me een beetje overdreven op dit traject, of is dit gewoon ter compensatie van de onrealistische 17min. die de trein krijgt om in Essen te geraken.
Zou wel eens te maken hebben. Dat er om 22u31 de laatste stoptrein naar Roosendaal vertrekt vanuit Essen en vandaar Leeg terug naar Essen. Daar er maar 1 trein tussen Belgische Grens en Roosendaal (en terug) is toegelaten zal deze extra trein moeten wachten tot het lege stel terug is in Essen.
Ik mag hopen dat er over het ene spoor een trein van Essen naar Roosendaal mag rijden als er over het andere spoor een trein van Roosendaal naar Essen rijdt. Mag er misschien maar 1 trein tegelijk onbeveiligd rijden?

Groetjes,
Rian
desirootje
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: BENELUX

Bericht door desirootje »

ovspotter_be schreef: 30 dec 2021, 21:17 Vandaag staat er weer een extra treintje gepland, deze keer weliswaar niet over de HSL richting Breda, Rotterdam of Amsterdam.
Schermafbeelding 2021-12-30 211517.png
Ik vraag me wel af welke stoten ze hiermee gaan uithalen tussen Essen en Roosendaal, want 23min. lijkt me een beetje overdreven op dit traject, of is dit gewoon ter compensatie van de onrealistische 17min. die de trein krijgt om in Essen te geraken.
er mag toch maar 1 trein per richting per uur tussen Essen en Roosendaal, of rijden er dan normaal gezien geen treinen meer of is er een S32'je verkort?
Laatst gewijzigd door desirootje op 31 dec 2021, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: BENELUX

Bericht door Zwoopaman »

desirootje schreef: 31 dec 2021, 13:34
ovspotter_be schreef: 30 dec 2021, 21:17 Vandaag staat er weer een extra treintje gepland, deze keer weliswaar niet over de HSL richting Breda, Rotterdam of Amsterdam.
Schermafbeelding 2021-12-30 211517.png
Ik vraag me wel af welke stoten ze hiermee gaan uithalen tussen Essen en Roosendaal, want 23min. lijkt me een beetje overdreven op dit traject, of is dit gewoon ter compensatie van de onrealistische 17min. die de trein krijgt om in Essen te geraken.
er mag toch maar 1 trein per uur tussen Essen en Roosendaal, of rijden er dan normaal gezien geen treinen meer of is er een S32'je verkort?
Hoe strikt die regel is weet ik niet. Tijdens het hele Fyra fiasco was er ook een extra pendel tussen Roosendaal en Antwerpen met een MR86, sprinter, terwijl de gewone stoptrein ook gewoon bleef rijden.
Er mogen trouwens wel gewoon twee treinen tegelijk in Nederland rijden. Normaal kruisen de S32's elkaar in het station van Essen maar in het geval dat die komende van Roosendaal vertraging heeft wordt die richting Roosendaal in ieder geval niet tegengehouden te Essen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

De cijfers van 2021 zijn er ook weer, door mijn knie operatie begin maart natuurlijk veel minder diensten gedaan en dat is er aan te merken.
Voor de mensen die mijn diensten niet goed kennen even vermelden dat ik IC treinen bestuur tussen Brussel en Amsterdam.

Aantal treinen: 139
Aantal stipte treinen: 128
Stiptheid: 92,09%
Max vertraging bij aankomst: 58 minuten
Max vertraging tijdens de rit: 62 minuten
Stops: 1296
Verloren minuten: 483
Ingewonnen minuten: -344
Kilometers: 22316

Ik ben voornamelijk terug te vinden op treinen 9215/9228 (voorheen 9691/9694) en treinen 9251/9268. Soms ook op andere ritten als er door werken aangepaste diensten zijn.

Vaststelling is dat het met de stiptheid van mijn Benelux treinen best meevalt ondanks de gedachte dat de Benelux altijd vertraging heeft :mrgreen:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: BENELUX

Bericht door overweg13 »

Steven schreef: 01 jan 2022, 11:39
Vaststelling is dat het met de stiptheid van mijn Benelux treinen best meevalt ondanks de gedachte dat de Benelux altijd vertraging heeft :mrgreen:
Ik ben inderdaad ook verrast door die cijfers. Ik heb wel de indruk dat er regelmatig een trein uitvalt, maar die indruk kan dus even fout zijn als die over de stiptheidscijfers.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Dat uitvallen is correct. NS schrapt nogal snel treinen als een vertraging uit de hand loopt. Deels te danken door het al drukke verkeer waar de Benelux in Nederland tussen zit. Ik heb jammer genoeg gisterenavond 9251 in Brussels airport moeten afschaffen na een niet herstelbare loc achteraan de trein. Een eerste herstelling was gelukt, doch op het moment ik deze info wil doorgeven aan de bevoegde diensten gaat hij terug in storing en wil hij niet meer meewerken, dan is het gameover :roll:
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Troost je, met de M6+hle18/19-combo die de piekuurtreintjes naar Noorderkempen uitvoeren gaat het nog vaker mis. Hopelijk vind iedereen snel z'n draad wat, want er staan er iets te vaak stil...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Oei, wat is het grote probleem daar? De overgang naar ETCS, naar 25 kV, beide, het stuurrijtuig (wetend dat die al langere tijd geen regelmatige inzet onder 25 kV meer hadden)...?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Gisteren was er eentje met storing mux. Dus geen communicatie tussen stuurrijtuig en loc. Waar hij tot stilstand kwam weet ik niet juist, de omschrijving gaf mee dat hij “in volle baan” stond.
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Van een Nederlandse storingen site:

Tussen Amsterdam Centraal en Brussel-Zuid Midi is voldoende afstand houden in de trein onmogelijk door grote drukte.
Dit duurt tot ongeveer 22:00 uur op zondag 9 januari 2022.
Theo
Groeten vanop de Heide
ovspotter_be
Berichten: 695
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: BENELUX

Bericht door ovspotter_be »

dentheo schreef: 03 jan 2022, 14:56 Van een Nederlandse storingen site:

Tussen Amsterdam Centraal en Brussel-Zuid Midi is voldoende afstand houden in de trein onmogelijk door grote drukte.
Dit duurt tot ongeveer 22:00 uur op zondag 9 januari 2022.
Dat staat er al sinds vorige week, alleen wel spijtig dat het enkel vermeld staat bij de storingen.
Zeker vorige week met de situatie toen zou het wel handig geweest zijn moest dit op de homepage hebben gestaan, want de gemiddelde Nederlander gaat volgens mij niet elke 5min. op die storingen-pagina kijken.
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 255
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: BENELUX

Bericht door DDietzen »

In de reisplanner van NS verschijnt ironisch genoeg wél een storingsmelding voor reisadviezen langs Essen, maar níét voor de veel drukkere Beneluxtreinen. Overigens kan de NS-planner officieel niet voor buitenlandse reizen gebruikt worden - er kunnen dan ook geen tickets in worden verkocht, dat moet allemaal via NS International - maar ik vermoed dat de gemiddelde lockdownontsnapper gewoon bij NS kijkt en nog nooit heeft gehoord van NS International.

In de NS International-planner zie ik helemaal geen storingsmeldingen tussen de reisadviezen. Wel staat op de homepage van hun website een rode banner "Reis alleen naar België voor noodzakelijke reizen". Op zich duidelijk, maar ik denk dat die verwoording "noodzakelijke reizen" als een rode lap op een stier werkt voor de lockdownontvluchters, die toch al lak hebben aan dat soort vermaningen van overheidswege. "Zeer grote drukte in treinen naar België" is dan naar mijn idee effectiever. (Maar laten we niet weer verzanden in coronadiscussies :) )
Plaats reactie