BENELUX

Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: BENELUX

Bericht door Asterix »

Robin schreef: 11 nov 2017, 11:17
Portbou schreef: 10 nov 2017, 15:16 Daarnet reed ik op de E19 en werd ingehaald door een gesandwichte Benelux.
Wel beetje overkill om twee moderne locs te moeten inzetten voor zes rijtuigjes.
toch al beter dan een T13 met 4 rijtuigen :mrgreen:
Of M4'en met twee HLE 18's ☺️
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: BENELUX

Bericht door Tijgernoot »

Shrek schreef: 09 nov 2017, 00:38De enige realistische oplossing is dat er een benelux-stel, dat sowieso daarna uit Brussel weer terug moet vertrekken, wat vroeger aan de slag gaat en ergens tussen Brussel en Amsterdam kan overnachten.
Ik weet nu al dat zoiets niet gaat gebeuren. Hoe minder plekken waar de locomotieven een 24-uurscontrole krijgen, hoe minder verstoringen in de treindienst. Er overnachten sinds dit jaar twee treinen met TRAXX in Eindhoven, die hebben een periode lang bijna dagelijks storingen gehad en dat is na meer dan een half jaar nog steeds niet perfect. De verhalen op het NS Forum spraken boekdelen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Klopt maar hebben er in Rotterdam nooit overnacht ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

Tijgernoot schreef: 12 nov 2017, 10:04Ik weet nu al dat zoiets niet gaat gebeuren. Hoe minder plekken waar de locomotieven een 24-uurscontrole krijgen, hoe minder verstoringen in de treindienst. Er overnachten sinds dit jaar twee treinen met TRAXX in Eindhoven, die hebben een periode lang bijna dagelijks storingen gehad en dat is na meer dan een half jaar nog steeds niet perfect. De verhalen op het NS Forum spraken boekdelen.
Begrijp ik je correct: wanneer er een loc ergens overnacht, waar er niet 24/24 een technische dienst zit, die dan ook een controle doet, dat je een vrij grote kans hebt dat de volgende ochtend die loc kuren vertoond? Ik heb het idee dat er een puzzelstukje in je verhaal/mijn hoofd mist, of dat de situatie in het veld wel heel dramatisch is?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

In België doen treinbestuurders de dagelijkse controles bij een loc. Niet in elke vorming is een technieker beschikbaar, in tegendeel. Er zou perfect een trein in Antwerpen of Rotterdam kunnen overnachten. Beide zijn nu al standplaatsen met treinbestuurders Benelux.
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

kika schreef:
Tijgernoot schreef: 12 nov 2017, 10:04Ik weet nu al dat zoiets niet gaat gebeuren. Hoe minder plekken waar de locomotieven een 24-uurscontrole krijgen, hoe minder verstoringen in de treindienst. Er overnachten sinds dit jaar twee treinen met TRAXX in Eindhoven, die hebben een periode lang bijna dagelijks storingen gehad en dat is na meer dan een half jaar nog steeds niet perfect. De verhalen op het NS Forum spraken boekdelen.
Begrijp ik je correct: wanneer er een loc ergens overnacht, waar er niet 24/24 een technische dienst zit, die dan ook een controle doet, dat je een vrij grote kans hebt dat de volgende ochtend die loc kuren vertoond? Ik heb het idee dat er een puzzelstukje in je verhaal/mijn hoofd mist, of dat de situatie in het veld wel heel dramatisch is?
Bij NS doen dus speciale 'controleploegen' de dagelijkse controles, maar door relatieve onbekendheid met het materieel werden de locs niet correct gecontroleerd en daardoor met meldingen/storingen achtergelaten voor de machinisten.
Aangezien de collega's op de standplaats Eindhoven zelf ook net nieuw waren voor wat betreft de bekendheid met het materieel, slaagden zij er vaak niet in om deze meldingen voor vertrektijd op te lossen met opheffing van de eerste treinen tot gevolg.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Maar een trein in pakweg bundel Noorderdokken laten overnachten om hem dan door een Belgische tb te laten klaarmaken zou wel perfect kunnen?
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

Shrek schreef:Maar een trein in pakweg bundel Noorderdokken laten overnachten om hem dan door een Belgische tb te laten klaarmaken zou wel perfect kunnen?
Ik heb geen idee hoe het daar met de opstelcapaciteit en beschikbaarheid van tb's zit om daar een echt antwoord op te geven.
Rotterdam wordt wel lastig vanwege de opstelcapaciteit.

Overigens klinkt mijn verhaal over Eindhoven wel erg negatief als ik het zo terug lees, maar dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde meer duidelijk maken dat het een logisch gevolg was van de introductie van een (voor hen) nieuwe materieelsoort waarbij dingen net even anders gaan dan bij de overige materieelsoorten van NS. Inmiddels zijn we een half jaar na de introductie in Eindhoven en ziet het er inmiddels een stuk beter uit voor wat betreft de prestaties.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Moet ik het zo begrijpen dat in Nederland speciale ploegen de "trein" klaarmaken en aan het perron brengen, nadien komt dan de machinist (meester) en die gaat er mee rijden ?

Lijkt overgenomen uit het stoomtijdperk toen er in het depot mensen waren die het vuur moesten aansteken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

Deels, alleen de dagelijkse controles worden gedaan door de storingsmonteurs van NedTrain.
Het verder gereed maken van de treinen en het voorbrengen ligt bij de normale machinisten die de trein zelf op moeten halen vanaf het opstelterrein.
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: BENELUX

Bericht door Catenist »

Even vraagje; de Benelux rijdt met TRAX loc? Dat is toch Bombardier?

Er zijn blijkbaar nogal wat problemen met nieuwe treinen, zie ook Desiro (Siemens).
Kan het zijn dat de constructeurs, die toch niet van de minste zijn qua aandrijftechnieken en allerhande sturing en elektronica daarrond, het bos niet meer zien door de bomen? Teveel regelgeving? Teveel Europa bemoeinissen resp. bureaucratie? Of nog steeds teveel landelijke spoorwegmaatschappijen met eigen regels?

Ik zit zelf in de branche (duitse) werktuigmachines, ontwerp, constructie, oplevering en inbedrijfname. Sommie van hierboven genoemde zaken zijn in mijn branche dikwijls aanleiding tot maanden gesukkel om alles storingsvrij te laten verlopen. Dikwijls ligt het in mijn branche ook aan te vage of onvolledige lastendossiers, die zaken moeten dan worden opgelost doorheen het traject van constructie tot inbedrijfname en zorgen voor veel irritatie, zowel bij constructeur als bij afnemer.

Hoe zit dat bij de spoorwegen? Herkenbaar?
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

benelux van 1711 afgeschaft
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Vanaf welk station?
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

stond te wachten op de luchthaven, er werd omgeroepen dat hij wegens een technisch probleem niet reed 😥
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Afgaande op de reisinformatie van Roosendaal is het weer eens een soepzooitje. Integraal opgeheven vandaag: 9219, 9228, 9243, 9255, 9260, 9268.

6 van de 32 ritten tussen Amsterdam en Brussel afgeschaft... :(
Plaats reactie