BENELUX

AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: BENELUX

Bericht door Asterix »

Hoe zal de verdeling rijtuigen/locomotieven tussen NS en NMBS gebeuren?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

In principe blijft de basisregel bestaan. De NMBS zorgt voor een loc, daar waar NS zorgt voor de rijtuigen, aangezien er geen stuurrijtuig is geven ze een loc in de plaats. Dus aan de ene kant een loc geleverd door NMBS en aan de andere kant eentje door NS.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Steven schreef: Dus aan de ene kant een loc geleverd door NMBS en aan de andere kant eentje door NS.
Kunnen die met elkaar muxxen of spreken die een ander dialect ? :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Natuurlijk kunnen verschillende Traxx locs met elkaar praten, zolang ze maar over dezelfde software beschikken. Het is pas als ze niet gelijklopende software hebben zitten dat er gevaar is op storingen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: BENELUX

Bericht door Asterix »

Die stam I6'en klopt dan toch niet?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Die i6/i10 rijtuigen zijn er opdat NS een tekort heeft. Dut wegens de renovatie van de rijtuigen waarbij onder meer de wielen worden aangepast. Men steekt eindelijk monoblokwielen ipv wielen met een wielband. De inzet van deze rijtuigen zou stoppen eens deze renovatie rond is werd me verteld. Op te volgen dus ...
Ducktape
Berichten: 440
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: BENELUX

Bericht door Ducktape »

Betekent dit dan ook niet dat de 2de stoptrein tussen Essen en Puurs er niet komt? Want ik dacht dat dat enkel kon als de Benelux via NDKMP/Breda rijdt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: BENELUX

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Die i6/i10 rijtuigen zijn er opdat NS een tekort heeft. Dut wegens de renovatie van de rijtuigen waarbij onder meer de wielen worden aangepast. Men steekt eindelijk monoblokwielen ipv wielen met een wielband. De inzet van deze rijtuigen zou stoppen eens deze renovatie rond is werd me verteld. Op te volgen dus ...
En wat dan met de NS Traxx'en?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Hoe bedoel je Asterix?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Ik ben niet zeker, maar hoewel het om NMBS-rijtuigen ging, was het denk ik wel de NS die ze afhuurde.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

inderdaad, NS huurt die rijtuigen dan af om haar eigen vloot aan te vullen. Zo was het ook NS die indertijd de huur betaalde van de ÖBB rijtuigen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: BENELUX

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Hoe bedoel je Asterix?
Er rijden toch ook NS-TRAXX'en rond? Wat is het nut om ze voor België te laten homologeren als NMBS voor de loc moet zorgen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

het is de bedoeling dat de NMBS voor de loc zorgt, maar zoals ik al schreef zijn er geen stuurrijtuigen dus voorziet NS aan de andere kant ook een loc, zo zal er in sandwich gereden worden met 2 locs. Ze moeten dus allemaal een homologatie krijgen voor België als ze die willen inzetten hier. Momenteel is er geen enkele NS loc die op de benelux zit, alles valt onder de reeks 28 die dus door de NMBS ingehuurd worden (aangezien ze van geen enkele loc eigenaar zijn)
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: BENELUX

Bericht door Jan-Mark »

Waarbij aangetekend mag worden dat er wel degelijk stuurrijtuigen zijn, maar dat het te ingewikkeld was om deze om te bouwen voor de HSL. Hierdoor heeft NS maar een extra vloot Traxxen besteld, waardoor alle HSL-diensten in sandwich gaan rijden. Met de IC Direct en de IC Den Haag - Eindhoven wordt dat al gedaan, en voor een snelle kering in Breda is dat voor de Amsterdammer dus ook nodig.
Plaats reactie