Terminus schreef:Hopelijk krijgt de andere OBB-stam dan nog een zevende rijtuig voor zijn laatste maanden.
De stam krijgt hoogstens een zevende rijtuig, zeker geen achtste.
Het loopt trouwens grondig verkeerd in de Benelux: voor de derde dag op rij zijn de IC 9236 en 9241 afgeschaft!
Er zijn al meerdere dagen regelmatige uitvallen van treinen. De omloop van 9236 en 9241 et cetera valt al meerdere dagen uit. Iets met defecte rijtuigen en een loctekort door defecten.
Terminus schreef:Hopelijk krijgt de andere OBB-stam dan nog een zevende rijtuig voor zijn laatste maanden.
De stam krijgt hoogstens een zevende rijtuig, zeker geen achtste.
Het loopt trouwens grondig verkeerd in de Benelux: voor de derde dag op rij zijn de IC 9236 en 9241 afgeschaft!
Er zijn al meerdere dagen regelmatige uitvallen van treinen. De omloop van 9236 en 9241 et cetera valt al meerdere dagen uit. Iets met defecte rijtuigen en een loctekort door defecten.
Paar dagen geleden was er mss idd een loctekort of toch maar zeer krap (9 locs), 2802 zal nog enige tijd aan de kant staan dus als er dan nog eens 2 zijn met defecten zal je rap een probleem hebben natuurlijk.
Stijn82 schreef:... en dat terwijl de HLE11'en dagelijks eens een P-treintje mogen trekken.
Inderdaad! En waren er bovendien geen HLE 11'en meer op reserve gehouden om indien nodig een Benelux te trekken?!
Neen is niet het geval, trouwens na al die jaren hebben de meeste van de huidige beneluxbestuurders toch geen bijlage meer waar de HLE11 nog op vermeld staat. Men heeft nu al zoveel jaar die traxx in de plaats gezet als "tijdelijke oplossing tot de Fyra er is. Echter is het woordje "tijdelijk" een beetje uitgelopen.
Laten we even teruggaan in de tijd toen de HLE25.5'ers nog reden met de verbouwde Plan D-stuurrijtuigen.. Van de Bs'en heeft iedereen wel eens de cabine gezien (zelfde als HLE11, alleen zwart geschilderd ipv groen op de loc). Van de Plan D's zullen maar weinig mensen die gezien hebben, ik ook niet tot voor kort. Maar het WWW levert allerlei intressante zaken op:
De cabine is eerder gekopiëerd van het andere Werkspoor-materieel: TEE RAm, Plan U enz. Enkel het ACEC-tractiewiel en de Belgische "boîte à leviers" verrraden de Belgische invloed.
Terminus schreef:Hopelijk krijgt de andere OBB-stam dan nog een zevende rijtuig voor zijn laatste maanden.
De stam krijgt hoogstens een zevende rijtuig, zeker geen achtste.
Het loopt trouwens grondig verkeerd in de Benelux: voor de derde dag op rij zijn de IC 9236 en 9241 afgeschaft!
Er zijn al meerdere dagen regelmatige uitvallen van treinen. De omloop van 9236 en 9241 et cetera valt al meerdere dagen uit. Iets met defecte rijtuigen en een loctekort door defecten.
Paar dagen geleden was er mss idd een loctekort of toch maar zeer krap (9 locs), 2802 zal nog enige tijd aan de kant staan dus als er dan nog eens 2 zijn met defecten zal je rap een probleem hebben natuurlijk.
De olympische ICR-stam staat deze week binnen voor onderhoud op de Watergraafsmeer. Ook zijn wegens werkzaamheden aan de derde oosterdokvaartspoorbrug rijdt de 9200 tot Schiphol, rijdt via de Zuidtak via Diemen Zuid naar de Watergraafsmeer. (en rijdt dus een rondje zodat er niet hoeft te worden omgelopen).
msts.be schreef:Laten we even teruggaan in de tijd toen de HLE25.5'ers nog reden met de verbouwde Plan D-stuurrijtuigen.. Van de Bs'en heeft iedereen wel eens de cabine gezien (zelfde als HLE11, alleen zwart geschilderd ipv groen op de loc). Van de Plan D's zullen maar weinig mensen die gezien hebben, ik ook niet tot voor kort. Maar het WWW levert allerlei intressante zaken op:
De cabine is eerder gekopiëerd van het andere Werkspoor-materieel: TEE RAm, Plan U enz. Enkel het ACEC-tractiewiel en de Belgische "boîte à leviers" verrraden de Belgische invloed.
Terminus schreef:Hopelijk krijgt de andere OBB-stam dan nog een zevende rijtuig voor zijn laatste maanden.
De stam krijgt hoogstens een zevende rijtuig, zeker geen achtste.
Het loopt trouwens grondig verkeerd in de Benelux: voor de derde dag op rij zijn de IC 9236 en 9241 afgeschaft!
Er zijn al meerdere dagen regelmatige uitvallen van treinen. De omloop van 9236 en 9241 et cetera valt al meerdere dagen uit. Iets met defecte rijtuigen en een loctekort door defecten.
En hoe weet jij zo zeker dat er geen 8e rijtuig in de overblijvende ÖBB-stam komt?
mverz schreef:Gisteravond(20-06-2012) werden de rijtuigen afkosmtig van trein 9260 door de 2816+1353 naar Schijnpoort gebracht vanuit Brussel Zuid, iemand enig idee onder welk treinnummer dat rijdt?
Groet,
Marco
EM (of is het ME?) 9260. Gebeurt dagelijks die rit. Doet de dag erna de P trein van Antwerpen naar Brussel
Is dat de stam met ÖBB-rijtuigen die 's morgens om 05.45u in Centraal in de kelder staat met Traxx kant Berchem? Was blijkbaar aan het overnachten enkele weken geleden?
De OBB-stam is terug in dienst, o.a. in IC9244. Ik weet niet hoeveel rijtuigen de stam had (ik zat in een IR in de andere richting), maar 7 waren er niet (wel 5 of hoogstens 6)