BENELUX

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

van waar haal jij die info?
trainlovertje
Berichten: 2340
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

Steven schreef: 19 dec 2017, 12:53 van waar haal jij die info?
https://www.b-europe.com/NL/Storingen#a ... e6decfee69
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Daar kan ik maar 1 reden voor bedenken. Men gaat in de loop van het voorjaar (de aangeduide periode) weer starten met proefritten en daarvoor heeft men rollend materieel nodig.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Goed bezig precies weer, de info staat op de website maar de treinbestuurders zijn kennelijk nog niet op de hoogte gebracht... :P
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: BENELUX

Bericht door railtravelmanager »

en keren in Den Haag Hollands Spoor levert dus 1 à 2 treinsets Benelux op ? :D
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Steve schreef: 19 dec 2017, 13:47Goed bezig precies weer, de info staat op de website maar de treinbestuurders zijn kennelijk nog niet op de hoogte gebracht... :P
Ik vermoed dat er zeer recent (gisteren of vandaag) een beslissing is genomen over de "omklap" van de Benelux naar Breda. NS heeft nog niks over deze inkorting op zijn website staan. Het treinpersoneel zal dan ook binnenkort wel worden ingelicht.

Groetjes,
Rian
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: BENELUX

Bericht door Tijgernoot »

Als men op 9 april de Benelux in de definitieve samenstelling met zeven rijtuigen wil laten rijden moet men ergens rijtuigen vandaan halen. Aangezien die op dit moment niet uit de binnenlandse dienst te halen vallen zijn daarvoor een aantal van de huidige stammen nodig. De treinen moeten daarna ook nog eens stuk voor stuk gekeurd worden voor toelating tot de HSL (voor elke wijziging van de stamsamenstelling is een nieuwe toelating benodigd). Ja, dan snap ik wel dat de dienst wordt ingekort.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Als de Benelux over de hsl gaat krijgt hij zo al een rijpad van een ICD. Dan kan je daar rijtuigen halen van die treinen.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: BENELUX

Bericht door Tijgernoot »

De Intercity Direct kampt op dit moment met capaciteitsproblemen op de noordtak. Aangezien een van de treinen wordt vervangen door de Benelux, met bijkomende reizigers die nu in Rotterdam nog blijven zitten, is het wenselijk om zo snel mogelijk zo lang mogelijke stammen te laten rijden.

NS wordt afgerekend op de spitscapaciteit en kan er zelfs haar concessie door verliezen. Over 2015 en 2016 heeft NS daarvoor al een boete gehad, over 2017 waarschijnlijk niet door een aangepaste rekenmethode. Maar door een verwachte groei van meer dan 5% per jaar kan dat zo weer omslaan.

Laatste update over de prestaties: http://nieuws.ns.nl/wat-deed-de-sneeuw- ... heidslijn/
Besteding van het boetegeld: http://nieuws.ns.nl/intercity-direct-ti ... eslagvrij/
Eerdere update over prestaties in 2017: http://nieuws.ns.nl/betere-prestaties-t ... heidslijn/
Campagne tegen vertragingen: http://nieuws.ns.nl/proef-supporters-vo ... ty-direct/
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Heb ff gevraagd hoe het nu precies zit.
NMBS is wat voorbarig met de melding, want er is nog geen definitieve zekerheid of het doorgaat.
Afgelopen week is de HSL gerepareerd (Jep, het lag voor de verandering aan de baan in plaats van de locs): er zijn balises verplaatst en opnieuw geprogrammeerd.
Binnenkort valt er een beslissing of er nu toch een proefbedrijf gereden gaat worden voor de omklap begin april (ja, dat gaat toch gewoon gebeuren als alles goed gaat).
Als besloten wordt dat er alsnog een proef- en oefenbedrijf plaats gaat vinden, dan worden er inderdaad enkele stammen onttrokken aan de normale dienst, waardoor dus de IC Brussel ouderwets gaat keren op HS.

Maar goed. Heel groot voorbehoud dus. Er is nog niets besloten.
Aldus MTL op FOK!
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

NS heeft een nieuwsbericht online geslingerd over de testritten met de Beneluxtrein.
Het is echter niet mogelijk deze testritten te rijden zonder dat reizigers hiervan iets merken. Tijdens het oefen- en proefbedrijf zal de IC Brussel tijdelijk eindigen op Den Haag Hollands Spoor in plaats van Amsterdam Centraal. NS start hier vanaf 8 januari mee. Om ruimte te maken voor het proefbedrijf vervallen er vanaf februari dagelijks enkele ritten van de IC direct
Ik gok dat dit betekent dat er overdag proefgereden gaat worden in het pad van een ICd Amsterdam - Rotterdam, die daarna via Breda doorrijdt naar Antwerpen.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door thejay »

In het licht van deze naderende wijziging heb ik eens nagevraagd hoe dat zit met vervoerbewijzen.

twitter B-Europe:
Hallo. Het beheerscontract van @NMBS voorziet geen binnenlands gamma naar Breda via de HSL (Hazeldonk is overigens geen tarifair grenspunt). Abonnementen naar Roosendaal blijven sowieso geldig op de L-treinen die tussen Antwerpen en Roosendaal zullen blijven rijden.
Dus vooralsnog geen verbetering van/naar Breda en een grenspunt is blijkbaar ook (nog?) niet voorzien.
Wordt dus zeker duurder. Of langzamer én met minder reismogelijkheden als je via Roosendaal blijft reizen.

De vraag of abonnementen geldig blijven, hebben ze niet echt goed geïnterpreteerd... Mijn vraag was natuurlijk of een abonnement naar Roosendaal (of -grens) omgewisseld moet worden voor doorgaande reizen naar bijv. Rotterdam bij het combineren van een NMBS & NS-abonnement.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

geen binnenlands gamma naar Breda via de HSL (Hazeldonk is overigens geen tarifair grenspunt)
Ik neem aan dat dit betekent dat de prijsberekening via Roosendaal blijft lopen, ook al leg je vanuit Breda straks minder kilometers af om in Antwerpen te komen.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef: 25 dec 2017, 15:01
geen binnenlands gamma naar Breda via de HSL (Hazeldonk is overigens geen tarifair grenspunt)
Ik neem aan dat dit betekent dat de prijsberekening via Roosendaal blijft lopen, ook al leg je vanuit Breda straks minder kilometers af om in Antwerpen te komen.
Er is mij verteld dat er bij de omklap een nieuw tarifair grenspunt komt. Er komt nog een formele adviesaanvraag over. Qua abonnementen verwacht ik dat er van beide kanten abonnementen naar dat grenspunt kunnen worden afgegeven zoals naar alle andere grenspunten voor de gewone treinen.

Groetjes,
Rian
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: BENELUX

Bericht door railtravelmanager »

als men vanaf 9 april zou gaan rijden via Breda over HSL Zuid en Lijn 4 iemand enig idee welke de rijpaden / uren gaan zijn tussen Amsterdam en Antwerpen wetende dat Antwerpen-BZ en terug via Brussels Airport wellicht ongewijzigd blijft ?
Plaats reactie