BENELUX

kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

Shrek schreef:Lege handen is ook wel zwaar overdreven: de situatie vandaag is allesbehalve slecht. Het kan gewoon nog een klein beetje beter.
Overdrijven kan inderdaad in alle richtingen, het zou ook véél beter kunnen :wink:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

Shrek schreef:Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Goed punt, was me even ontgaan.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

groentje schreef:Hoezo, de Benelux moest toch ook in één beweging de NDK-Express vervangen? Een andere verbinding naar Breda is in elk geval niet gepland, dacht ik. En verkijk je niet teveel op dat IC-logo, ook de meeste voormalige IR-verbindingen rijden vandaag als IC...
Ik heb even teruggebladerd, je hebt gelijk dat Galant dat beloofde, Benelux zou halt houden in Noorderkempen. Rover en TTB pleiten er nog voor om de huidige dan te behouden, wat ik zeker geen slecht idee vind. De Benelux in Noorderkempen laten stoppen, daarbij frons ik dan nog altijd mijn wenkbrauwen, we zijn niet meer in 1923 waar ergens halverwege water en kolen moeten worden bijgevuld. Als ik koffiedik moet kijken, verwacht ik eerder zo'n oplossing a la Limburg (D) waar er enkele stoppen, maar niet allemaal. Compromis, poldermodel.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Zo'n stop kost anders niet zoveel tijd, en verzorgt op relatief goedkope wijze niet alleen de verbinding naar Antwerpen en Brussel, maar vult meteen ook het gat tussen Noorderkempen en Breda. Niet dat ik hele volksverhuizingen verwacht van uitgeweken Nederlanders, maar vandaag is er niets.
We zullen zien wie gelijk krijgt, maar ik gok op een Benelux die in NDK stopt, eventueel aangevuld met wat Brechtshuttles in de piekuren, als we geluk hebben.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Even hierop terugkomen:
Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
Vandaag werd dus bekend dat de Benelux op z'n vroegst vanaf april 2017 via de HSL gaat rijden, en tot die tijd via Roosendaal blijft gaan. Maar, als Infrabel al eerder de kroko's weghaalt kan er toch helemaal geen Beneluxtrein meer rijden?

Hoe zit dat nu met TBL1+ en ETCS? Kunnen TBL1+ en ETCS gelijktijdig actief zijn op dezelfde lijn of niet? (Bijvoorbeeld op Lijn 12 of rond Antwerpen.)
Laatst gewijzigd door AlexNL op 14 apr 2016, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

AlexNL schreef:Even hierop terugkomen:
Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
Vandaag werd dus bekend dat de Benelux op z'n vroegst vanaf april 2017 via de HSL gaat rijden, en tot die tijd via Roosendaal blijft gaan. Maar, als Infrabel al eerder de kroko's weghaalt kan er toch helemaal geen Beneluxtrein meer rijden?
Dat hangt er vanaf hoe Bombardier het aanpakt. Als hun ETCS eind dit jaar al werkt kunnen ze in principe al over de HSL rijden (maar misschien zijn er nog andere obstakels). Bombardier kan ook kiezen om alvast de TBL1+ te laten werken op de locs, waardoor ze wel nog kunnen blijven rijden maar niet op de HSL.
In ieder geval: als er geen evolutie komt in de locs is het in december gedaan met de Beneluxtrein in België.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Shrek schreef: Dat hangt er vanaf hoe Bombardier het aanpakt. Als hun ETCS eind dit jaar al werkt kunnen ze in principe al over de HSL rijden (maar misschien zijn er nog andere obstakels).
Duidelijk, maar gezien de berichtgeving van vandaag zal er vanaf december hoe dan ook nog niet via de HSL worden gereden.
Bombardier kan ook kiezen om alvast de TBL1+ te laten werken op de locs, waardoor ze wel nog kunnen blijven rijden maar niet op de HSL.
In ieder geval: als er geen evolutie komt in de locs is het in december gedaan met de Beneluxtrein in België.
De 186'ers hebben dus geen TBL1+, ook die van Railpool niet? Als Bombardier óók nog TBL1+ aan de praat moet zien te krijgen hebben ze nog wel wat werk te verzetten...

Als ik je bericht goed begrijp kunnen treinen straks dus enkel nog onder TBL1+ of ETCS rijden? Hoe is dat technisch opgelost, zendt één balise zowel ERTMS-telegrammen als TBL1+-telegrammen uit, of liggen er verschillende bakens die anders zijn geprogrammeerd?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

AlexNL schreef: Hoe zit dat nu met TBL1+ en ETCS? Kunnen TBL1+ en ETCS gelijktijdig actief zijn op dezelfde lijn of niet? (Bijvoorbeeld op Lijn 12 of rond Antwerpen.)
Op L25 zit zowel ETCS als TBL1+ en daar gaat alles gewoon door elkaar ongeacht materieel er iets van heeft of niet.

Op L25 rijden M6, Desiro met ETCS, Benelux gaat enkel over de krokodil en al de rest op TBL1+ van het reizigersverkeer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

AlexNL schreef: De 186'ers hebben dus geen TBL1+, ook die van Railpool niet? Als Bombardier óók nog TBL1+ aan de praat moet zien te krijgen hebben ze nog wel wat werk te verzetten...

Als ik je bericht goed begrijp kunnen treinen straks dus enkel nog onder TBL1+ of ETCS rijden? Hoe is dat technisch opgelost, zendt één balise zowel ERTMS-telegrammen als TBL1+-telegrammen uit, of liggen er verschillende bakens die anders zijn geprogrammeerd?
De reeks 186 krijgt zowel ETCS als als TBL1+, de TBL1+ zal niet ingebouwd zijn zoals bij andere moderne krachtvoertuigen maar zal het extra bakje krijgen zoals je ook kan zien op onze HLE27 e.a. (dit omdat de volledige inbouw te duur zou zijn zover ik heb opgevangen).

Er zijn geen afzonderlijke bakens voor etcs of TBL1+, alle info gaat dus via dezelfde bakens.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Helder, dank voor je antwoorden! Zo'n bakje, dat betekent dus fysiek iets veranderen aan de 186, en daarna in zowel België als Nederland uitgebreid testen. Dat is niet van vandaag op morgen gedaan.

Als het weghalen van krokodillen echt al vanaf december gaat gebeuren kan het nog wel eens spannend worden...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

AlexNL schreef:Helder, dank voor je antwoorden! Zo'n bakje, dat betekent dus fysiek iets veranderen aan de 186, en daarna in zowel België als Nederland uitgebreid testen. Dat is niet van vandaag op morgen gedaan.

Als het weghalen van krokodillen echt al vanaf december gaat gebeuren kan het nog wel eens spannend worden...
Infrabel heeft het weghalen van de krokodillen al vele jaren geleden gecommuniceerd èn er is al een jaar uitstel gekomen. Aan ons zal het dus niet gelegen hebben dat het nu spannend wordt.
TBL1+ moet niet echt uitgebreid getest worden, het systeem heeft immers niet zoveel functies. Dat zou dus nog vrij snel kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Inderdaad, TBL1+ is een eenvoudige aanvulling en werkt met ETCS signalen/antenne. Dus in dat opzicht zie ik niet zoveel problemen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

AlexNL schreef:Helder, dank voor je antwoorden! Zo'n bakje, dat betekent dus fysiek iets veranderen aan de 186, en daarna in zowel België als Nederland uitgebreid testen. Dat is niet van vandaag op morgen gedaan.

Als het weghalen van krokodillen echt al vanaf december gaat gebeuren kan het nog wel eens spannend worden...
Die testen zijn al gebeurd ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX

Bericht door Eimai »

trainlovertje schreef:En wat is nu eigenlijk de precieze reden van dat uitstel?
Bombardier die haar software niet op orde krijgt om de de Traxxen met ETCS te laten rijden in België.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

Eimai schreef:
trainlovertje schreef:En wat is nu eigenlijk de precieze reden van dat uitstel?
Bombardier die haar software niet op orde krijgt om de de Traxxen met ETCS te laten rijden in België.
Lijkt me een straffe uitspraak gezien de veranderingen die op komst zijn voor de vloot die allemaal voor de nieuwe dienstregeling moeten klaar zijn.
Alle 186 krijgen een software update alsook de TBL1+ inbouw, nadien worden ze nog eens onderling weer gewisseld reizigers <=> cargo
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie