BENELUX

Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: BENELUX

Bericht door Jan-Mark »

Sinds eind september is op een aantal NS-Traxxen software geïnstalleerd zodat ze ook in België kunnen rijden, vandaar.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Op Somda wordt gemeld dat het na vrijdag zou gedaan zijn met I6/I10 in de Benelux. Geen idee hoe betrouwbaar de info is, weet er iemand meer?
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: BENELUX

Bericht door jens123 »

Hetgeen ons (tbg) verteld is, is dat vanaf 06/11 alles in sandwich zou gaan rijden. Of dat effectief zo zal zijn zal ik maandagmorgen zien...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

jens123 schreef: 30 okt 2017, 17:53 Hetgeen ons (tbg) verteld is, is dat vanaf 06/11 alles in sandwich zou gaan rijden. Of dat effectief zo zal zijn zal ik maandagmorgen zien...
Klopt, alle NMBS traxxen zijn uitgerust/worden uitgerust met SW 9.3.
In 1ste instantie worden de NS Traxxen bij elkaar gezet en de NMBS bij elkaar, al zal dit wel snel in de soep lopen :lol: .

vandaag trouwens al 186 010 op de benelux gezien richting AMS
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: BENELUX

Bericht door Jan-Mark »

De berichten daarover op Somda zijn geschreven door ingevoerde mannen, dus je kan er wel op rekenen dat de info correct is.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Vanavond zijn er 2 stammen met I6/I10 op weg van Amsterdam naar Brussel, waarschijnlijk dus voor het laatst. Benieuwd of we deze stammetjes nog zullen terugzien ergens (ik gok op de IC naar Luxemburg).

Komend weekend slechts een Benelux Brussel - Antwerpen (iemand een idee met welk mat ze die gaan rijden?), vanaf maandag zou er dan in sandwich gereden worden.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Davy schreef: 03 nov 2017, 21:56 Komend weekend slechts een Benelux Brussel - Antwerpen (iemand een idee met welk mat ze die gaan rijden?),
Traxx en ICR? De NMBS-Traxx'en zijn sinds kort via www.treinenradar.nl te volgen, dus morgen kunnen we zien wat er tussen Antwerpen en Brussel bolt.
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

Vandaag is de laatste NMBS Benelux Traxx voorzien van 9.3. Dit weekend zullen alle sandwichstammen geformeerd worden, dus ik betwijfel of er Traxx+ICR zal gaan pendelen.
Vanaf maandag wordt er volledig in sandwich gereden. Zoals altijd bij problemen de verdeler bellen of het MBN als men in Nederland rijdt. De eerste weken zal er ondersteuning zijn op Brussel en Amsterdam voor gewijzigde procedures.
Hier in Nederland kreeg men vandaag te horen dat er nog een bericht volgt over de gewijzigde vertrekprocedure in België, maar verder heb ik nog niets vernomen. Wellicht dat de Belgische collega's al meer weten?
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

Lynx schreef: 04 nov 2017, 02:01 Vandaag is de laatste NMBS Benelux Traxx voorzien van 9.3. Dit weekend zullen alle sandwichstammen geformeerd worden, dus ik betwijfel of er Traxx+ICR zal gaan pendelen.
Vanaf maandag wordt er volledig in sandwich gereden. Zoals altijd bij problemen de verdeler bellen of het MBN als men in Nederland rijdt. De eerste weken zal er ondersteuning zijn op Brussel en Amsterdam voor gewijzigde procedures.
Hier in Nederland kreeg men vandaag te horen dat er nog een bericht volgt over de gewijzigde vertrekprocedure in België, maar verder heb ik nog niets vernomen. Wellicht dat de Belgische collega's al meer weten?
Nieuwe vertrek procedure? Die was toch alweer afgeschaft. 300m weg gegooid meende ik. Gaat trouwens sowieso wel goed met geld wegsmijten bij de NMBS
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: BENELUX

Bericht door Jan-Mark »

Dice-project kostte slechts 30 miljoen, geen 300 ;-)

Gewijzigd wil hier als het goed is zeggen: met dichte deur vertrekken in plaats van met open deur.
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

Jan-Mark schreef:Dice-project kostte slechts 30 miljoen, geen 300 ;-)

Gewijzigd wil hier als het goed is zeggen: met dichte deur vertrekken in plaats van met open deur.
Correct, over die wijziging had ik het, met excuses voor de verwarring :-)
trainlovertje
Berichten: 2338
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

Jan-Mark schreef: 04 nov 2017, 13:37 Dice-project kostte slechts 30 miljoen, geen 300 ;-)
Wel, eigenlijk maar 11 miljoen. Het is dat afgevoerde informaticaproject dat er 30 kostte.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: BENELUX

Bericht door Jan-Mark »

Oh ja, even door mekaar gehaald inderdaad, dank voor de verbetering ;-)
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

nogsteeds 11 miljoen voor een instructie; pas vertrekken als de deur dicht is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: BENELUX

Bericht door Lynx »

Eric0641 schreef:nogsteeds 11 miljoen voor een instructie; pas vertrekken als de deur dicht is.
Nee, dat kost geen 11 miljoen. Dit heeft niets met het DICE project te maken.
Plaats reactie