Pagina 92 van 168

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 apr 2016, 14:23
door deadlock
De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 apr 2016, 15:19
door dentheo
Ik denk dat RIC en UIC nog iets voorstellen voor goederenwagens, maar voor rijtuigen bijna waardeloos. Dit na de paperassenwinkel die men gebouwd heeft als "zelfverdediging" na de liberalisering.

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Geplaatst: 18 apr 2016, 15:35
door Meesterpeter
Nadleeh schreef:.....want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen.......
Inderdaad, maar zijn nog geen meter van hun plek geweest in al die maanden.

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 apr 2016, 15:42
door dentheo
Als de papieren niet in orde zijn kunnen ze al een opligger bestellen om ze terug te brengen, of als speciaal transport stapvoets ?

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Geplaatst: 18 apr 2016, 15:44
door deadlock
Meesterpeter schreef:
Nadleeh schreef:.....want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen.......
Inderdaad, maar zijn nog geen meter van hun plek geweest in al die maanden.
Het zijn dan ook geen testen maar worden gebruikt voor personeelsinstructie. Veiligheid, welke knoppen zijn waarvoor enzo.

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 apr 2016, 15:45
door deadlock
dentheo schreef:Als de papieren niet in orde zijn kunnen ze al een opligger bestellen om ze terug te brengen, of als speciaal transport stapvoets ?
Gewoon met 140km/u terug naar België maar dan zonder passagiers.

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 apr 2016, 15:46
door dentheo
Héhé lijn 12 is maar 130!!!

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 apr 2016, 15:53
door Shrek
deadlock schreef:De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.
Dat waren problemen met het tractiematerieel had ik begrepen, niet de rijtuigen an sich.
dentheo schreef:Ik denk dat RIC en UIC nog iets voorstellen voor goederenwagens, maar voor rijtuigen bijna waardeloos. Dit na de paperassenwinkel die men gebouwd heeft als "zelfverdediging" na de liberalisering.
Die paperassenwinkel heeft niets te maken met zelfverdediging, maar is nodig om een gelijk speelveld te creëren wanneer meerdere kandidaten materieel komen aanbieden.
Vroeger was het simpel: de mensen die de toelating gaven stonden heel kort bij degenen die de aanvraag deden, dus elke aanvraag werd bijna meteen goedgekeurd. Tegenwoordig kan iedereen een aanvraag indienen, dus moet alles in detail op papier staan om de info te kunnen communiceren.
Dat het allemaal zo streng is heeft dan weer met de veiligheid te maken. Het is trouwens pas sinds de Fyra dat ze in België echt streng geworden zijn, daarvoor passeerde bijna alles...

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 apr 2016, 17:53
door deadlock
Shrek schreef:
deadlock schreef:De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.
Dat waren problemen met het tractiematerieel had ik begrepen, niet de rijtuigen an sich.
Hmm, volgens mij werden er normale tractievoertuigen ingezet die een normale toelating hadden.
http://www.ospel-actueel.nl/nieuws/nieu ... eblokkeerd

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2016, 20:38
door Terminus
Het probleem met de I10-rijtuigen is waarschijnlijk dat de I10'en met airco intussen aangepast zijn aan een snelheid van 200km/u en al wat daar komt bij kijken.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 mei 2016, 12:24
door Davy
En vanaf vandaag rijdt I6/I10 in de Benelux.

https://www.flickr.com/photos/spiketrai ... 6137837124

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 mei 2016, 12:52
door Steve
Zo te zien wel slechts één I6 (5x I10 B, 1x I10 A, 1x I6 B). Zijn er nog andere stammen of is dit de enige?

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 mei 2016, 13:15
door Davy
Vandaag is dit de enige geloof ik maar binnen een paar weken zouden er 4 stammen moeten rijden.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 mei 2016, 23:00
door Davy
Uiteindelijk deze middag nog een ritje gemaakt (heb in Nederland een weekendvrij-abonnement) van Amsterdam tot Rotterdam. Ik moet zeggen dat je in een I6 wel een echt treingevoel hebt!
Afbeelding Afbeelding

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 mei 2016, 23:52
door Catenist
Heb de BENELUX (zogenaamd "de Amsterdammer") nog meegereden met blauwe "hondekoppen" van de NS. In die tijd reed die nog via Roosendaal en Essen, lijn 12. Lang vervlogen tijden ... (1960)