Pagina 137 van 167

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 16:37
door Trein gebruiker
Beste Steven je hebt absoluut gelijk als je stelt dat er nu lijnkennis moet zijn om veilig en goed te rijden. Maar deze is nodig vooral nodig door de wildgroei van reglementen en systemen. Ik stoor mij vooral aan dat die er gekomen is en nog verder woekert. Voel jij dat soms ook ? Ik doe in Europa veel kilometers. Als je geen vliegtuig wil nemen is het enige alternatief de wagen. Voorbeeld : Ik wil van Brussel naar Milaan. Vroeger ging dat zonder overstappen. Nu geeft men via Parijs met metro van Nord naar Lyon station. Over Keulen en Basel ook veel overstappen en speciaal ticket. Spijts de langste nieuwe Gothard-tunnel. Wij gaan er met de trein op achteruit.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 19:04
door Steven
De kennis van een lijn staat volledig los van andere regeltjes. Laat de regelgeving rond lijnkennis nu net eenvoudig zijn. Er zijne vele andere hoofdstukken die meer last hebben van wildgroei aan regels.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 19:34
door Shrek
Trein gebruiker schreef: 17 apr 2018, 16:37 Beste Steven je hebt absoluut gelijk als je stelt dat er nu lijnkennis moet zijn om veilig en goed te rijden. Maar deze is nodig vooral nodig door de wildgroei van reglementen en systemen. Ik stoor mij vooral aan dat die er gekomen is en nog verder woekert. Voel jij dat soms ook ? Ik doe in Europa veel kilometers. Als je geen vliegtuig wil nemen is het enige alternatief de wagen. Voorbeeld : Ik wil van Brussel naar Milaan. Vroeger ging dat zonder overstappen. Nu geeft men via Parijs met metro van Nord naar Lyon station. Over Keulen en Basel ook veel overstappen en speciaal ticket. Spijts de langste nieuwe Gothard-tunnel. Wij gaan er met de trein op achteruit.
Dat lijkt mij nu net een slecht voorbeeld. Die rechtstreekse en peperdure trein van vroeger was echt niet beter of sneller dan de huidige verbinding. Zelfs met overstappen in Parijs of Keulen en Basel.
Trouwens goed nieuws: over enkele jaren komt er een rechtstreekse Frankfurt-Milaan, ook nuttig voor Belgen :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 19:44
door jan_olieslagers
Moeten wij Belgen echt blij zijn met Frankfurt-Milaan? Daar waar we ooit Brussel-Milaan hadden en zelfs (maar dat is inderdaad erg lang geleden) Brussel-Ancona? En jawel, op een nachttrein (en die formule is toch aangewezen voor dergelijke trajecten!) is overstappen een last. Ik wil best graag 's avonds de trein nemen in Brussel om de volgende ochtend in Parma of Bologna te staan - maar niet als ik kot in de nacht mijn bagage heb mogen rondsleuren in een naamloos station, wellicht quasi verlaten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 19:46
door rvdborgt
Shrek schreef: 17 apr 2018, 16:09De "early bird"-prijzen lijken mij heel goed mee te vallen. 15€ voor Brussel-Breda of 21€ voor Antwerpen-Amsterdam is zeker niet overdreven.
Er zijn verbindingen met goede vroegboekprijzen, verbindingen waar vroeg boeken hoogstens een homeopathische korting oplevert (enkele %) en ook enkele verbindingen waar vroeg boeken geen enkele korting oplevert. Dat komt door het zeer grofmazige zonesysteem.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 19:54
door Jan-Mark
Shrek schreef: 17 apr 2018, 19:34
Trouwens goed nieuws: over enkele jaren komt er een rechtstreekse Frankfurt-Milaan, ook nuttig voor Belgen :wink:
In mijn wereld bestaat die ECE Frankfurt - Milaan al sinds december 2017 :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 20:23
door rvdborgt
Shrek schreef: 17 apr 2018, 19:34over enkele jaren komt er een rechtstreekse Frankfurt-Milaan, ook nuttig voor Belgen :wink:
Zoals al gezegd: die is er al maar om er vanuit België nuttig gebruik van te kunnen maken, moet je ergens onderweg overnachten, in beide richtingen.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 22:08
door kika
Trein gebruiker schreef: 17 apr 2018, 15:51[…]Wanneer ik er problemen mee heb dat de lijnfolders de actualiteit niet volgen is hier blijkbaar niemand die dat erg vindt.
Er zijn nog mensen die zich daar aan storen, daar zijn verschillende berichten van terug te vinden op dit forum. Ik gebruik ze zelf zelden dus merk niet snel dat ze missen. Het helpt als je het aankaart bij de NMBS (klantendienst, facebook, twitter, ombudsdiensten,…). Als zij niet de melding krijgen van een probleem of een gemis gaat er waarschijnlijk weinig bewegen.
Trein gebruiker schreef: 17 apr 2018, 15:51Behalve iemand die mijn bemerking liever niet had en direct wist dat ik Roosendaal niet juist schreef.
Knap wat jij leest in dat bericht. Ik las slechts een behulpzame tip, er is namelijk wel degelijk ook een Rozendaal, maar dat ligt ergens anders. Het helpt tegen vergissingen als we duidelijk over hetzelfde praten. Niet zo zwaar aan tillen.
Trein gebruiker schreef: 17 apr 2018, 15:51Veel is er hier te vinden over over oneindig veel reglementjes over lijn tjes of delen zodat er niemand nog aan uit kan en je overal extra lijnkennis moet opdoen om er te rijden. Ik durf bijna veronderstellen dat dat men dat voor expres doet in plaats van naar eenvormigheid te streven. Zo komt volgens mij het beste vervoermiddel ( het spoor ) achteraan te staan in een reeks van mogelijkheden. Voelen er nog mensen dit aan ?
Hoe het zit voor de bestuurders, kan ik niet beoordelen. De ondoorgrondelijke reglementen over reizigersvervoer, dat deel ik wel. Maar vroeger, moest je ook geluk hebben: slaagt de loketbediende er in om die 2 kortingen te combineren zoals vorige week, of is hij te lam om op te zoeken hoe dat moet? Nu heb ik meer verschillende bestemmingen en moet ik zelf verschillende combinaties uitproberen bij verschillende aanbieders, en met al die vroegboektoestanden weet je nog minder wat je zal moeten betalen. Er zijn wat zaken verbeterd (routeplanners bijvoorbeeld), maar andere zaken zijn achteruit gegaan of de problemen zijn verplaatst. Sommige dingen waren beter (nachttreinen bvb.), andere niet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 22:49
door dentheo
Shrek schreef: 17 apr 2018, 19:34 Trouwens goed nieuws: over enkele jaren komt er een rechtstreekse Frankfurt-Milaan, ook nuttig voor Belgen :wink:

Hé, Hé ik hoop eind Juni al de Milano-Frankfurt te gebruiken...liefst Milano-Kalmthout in één dag.
Ik begrijp dat Milano - Amsterdam lukt, dan moet Kalmthout toch ook lukken.
Nog uitknobbelen of ik vanuit Köln naar Kalmthout kom of uit Arnhem....


Door een tip van een forumlid ben ik nu al gaan zoeken en inderdaad ik haal Kalmthout niet met de Milano-Frankfurt. Ik moet een uur vroeger weg en overstappen in Basel, dan lukt het.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 apr 2018, 23:11
door Shrek
Okeej, ik zat er enkele jaren naast met de Milaan-Frankfurt. Maar laten we hier nu maar weer over de Benelux praten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 12:03
door dentheo
Traxx blaast zichzelf op in Antwerpen Centraal -2

https://www.gva.be/cnt/dmf20180420_0347 ... gn=seeding

DUR ? Worden de lastschakelaars vermoeid van het omschakelen ? Net zoals die van de 13en op Noorderkempen ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 13:31
door wva
Waarom heb ik het gevoel dat deze verbinding een "zorgenkindje" blijft? Of heeft het met de (media)aandacht te maken? :?:

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 16:13
door Steven
Welkom in Antwerpen centraal waarde constructie een prachtige klankkast is. Heb er ooit op +1 een uitschakeling gehad en dat weerklonk ook als een minibom onder de koepel. Het zorgt er voor dat het erger klinkt dan het is.

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 17:26
door dentheo
Je hebt twee loks bij... kun je de achterste niet afzonderen of de eerste als stuurrijtuig gebruiken ?
Of is dat hogere machinistenkunde ? :)

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 17:28
door Steven
De eerste kan je gebruiken als stuurrijtuig over beperkte afstand. De batterijen worden niet bijgeladen. Dus na korte tijd is ook dat game over.