Pagina 138 van 168

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 17:30
door dentheo
Kan de achterste de treinleiding niet voeden ? Doet hij toch ook met de perslucht ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 18:31
door Steven
Vanuit de treinleiding voed je geen loc. De installatie werkt niet in die richting. Je zoude stroom niet langs de hoofdschakelaar sturen waardoor die niet kan uitschakelen als er op die loc nog iets fout loopt.

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 apr 2018, 20:25
door msts.be
dentheo schreef: 20 apr 2018, 12:03DUR ? Worden de lastschakelaars vermoeid van het omschakelen ? Net zoals die van de 13en op Noorderkempen ?
Wat moeten we dan zeggen in het geval van de PBKA ?
Parijs -> Brussel -> Amsterdam of omgekeerd
25kV normaal (zonder butée of hoogtebeperking) Gare du Nord-Gonesse -> 25kV LGV (hoogtebeperking) Gonesse-Lembeek -> 3kV Lembeek-Ekeren -> 25kV LGV Ekeren-Barendrecht -> 1.5kV Barendrecht-Rotterdam Noord -> 25kV LGV Rotterdam Noord-Hoofddorp -> 1.5kV Hoofddorp-Watergraafsmeer

Plus nog alle sectioneringen onder 25kV die met open DJ moeten bereden worden (onder TVM wel automatisch, op ETCS ben ik niet zeker van..).

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 10:07
door wimkalmthout
Benelux zojuist terug gespot op lijn 12.

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 11:44
door FLV-FGSP
Wegens geplande werkzaamheden

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 12:00
door dentheo
Steven schreef: 20 apr 2018, 18:31 Vanuit de treinleiding voed je geen loc. De installatie werkt niet in die richting. Je zoude stroom niet langs de hoofdschakelaar sturen waardoor die niet kan uitschakelen als er op die loc nog iets fout loopt.
Ik zou de tractie van de lok NIET voeden, enkel boordspanning voor batterijen op peil houden, dan kan hij functioneren als stuurrijtuig voor een langere tijd om eindstation te halen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 12:02
door dentheo
wimkalmthout schreef: 21 apr 2018, 10:07 Benelux zojuist terug gespot op lijn 12.

Thalys ook en ik dacht in een glimp Eurostar (niet zeker).

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 13:02
door Steven
Wegens werken in Nederland nietvia de hsl. Ook de luchthaven in Brussel slaagt men over wegens werken.

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 14:19
door rvdborgt
wva schreef: 20 apr 2018, 13:31Waarom heb ik het gevoel dat deze verbinding een "zorgenkindje" blijft? Of heeft het met de (media)aandacht te maken? :?:
De prestaties van de Benelux zijn niet significant beter of slechter dan vroeger. Dat nu iedere scheet in de pers komt heeft volgens mij te maken met het vergrootglas waar de verbinding nu onder ligt.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 16:24
door ostbahnhof
maar geef toe, een betrouwbare trein is het niet.
De Hasselt express naar de luchthaven rijdt altijd, bij de Benelux is het altijd bang afwachten....

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 apr 2018, 19:13
door Portbou
ostbahnhof schreef: 21 apr 2018, 16:24 De Hasselt express naar de luchthaven rijdt altijd, bij de Benelux is het altijd bang afwachten....
Inderdaad,... een feit dat keer op keer weg gerelativeerd wordt door reizigers van andere lijnen dan de 25.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2018, 15:55
door Rww
De nederlanders heb een klein foutje gemaakt, de 7 baks benelux stammen zouden naar onnen gaan voor onderhoud, daar passen ze niet, wat betekend dat alles weer uit elkaar moet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2018, 16:17
door Jan-Mark
*Onnen ;)

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2018, 22:25
door wdew
Ik reis regelmatig naar Arnhem.
Ik neem vanaf Mechelen de Benelux.
Vroeger tot Roosendaal, nu tot Breda.
Als de Benelux op tijd is heb ik een aansluiting van slechts twee minuten in Breda op de IC naar Arnhem.
Nipt maar doenbaar.
Ik heb afgelopen week en vandaag een test gedaan, tot Breda.
Om te kijken waar de trappen zijn om één perron verder te raken.

Maar bij beide testen zou het niet gelukt zijn.
Bij beide testriten was de Benelux 16 tot 19 minuten te laat in Breda.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2018, 00:15
door AlexNL
De overstap IC Brussel -> IC Zwolle is niet haalbaar.

Op papier is die weliswaar twee minuten, maar in de praktijk is die maar één minuut: de Benelux gooit z'n deuren pas om :18 open (eerder hoef je niet te verwachten) terwijl om :19:30 al wordt begonnen met het vertrekproces van de IC naar Zwolle. In één minuut gaat het je niet lukken om van spoor 6 naar spoor 3 te geraken, want je bent niet de enige reiziger die eruit wil en het zijn nog best wat meters.

Een betere route is IC Brussel -> SPR Arnhem. Je hebt 6 minuten om die overstap te halen, die cross-platform is. Deze sprinter is ook nog net iets eerder in Arnhem dan de volgende IC in de richting van Zwolle. Toegegeven, je hebt niet het comfort van een intercity maar het is alleszins goed te doen. En je hebt ook in 2e klas meteen beschikking over een stopcontact om je laptop of GSM mee op te laden, wat je in de IC níet hebt. ;)

In omgekeerde richting geldt hetzelfde: IC->IC is onhaalbaar, SPR->IC is wél haalbaar (5 minuten, crossplatform).