Pagina 145 van 145

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 aug 2019, 23:24
door Rww
rvdborgt schreef:
01 aug 2019, 21:23
Rww schreef:
01 aug 2019, 19:50
rvdborgt schreef:
01 aug 2019, 19:44

"Later" is dan wel eerder gekomen dan "als prototype fungeren" :)
Ns zal willen voorkomen dat nmbs zich gaat moeien met de beslissing.
Een andere mogelijkheid, die me minstens zo plausibel lijkt, is dat NS genoeg heeft van de besluiteloosheid van de NMBS en dan zelf maar een beslissing heeft genomen omdat ze over een paar jaar toch echt wel de ICR willen vervangen door iets nieuwers en snellers.

Groetjes,
Rian
Nmbs is niet besluitenloos, ze hebben immers al lang laten weten wat ze graag zien: geen benelux en meer thalys en eurostar.


Doordat de nmbs gecompenseert wordt door ns is de benelux in belgie rendabel maar niet winstgevend, thalys is dat wel.



Die proactieve houding van ns kennen we...... Ze hebben recent een aanbesteding gedaan voor de lease van locs terwijl DB al bezig was met een aanbesteding om het materiaal te vervangen. Gevolg flink wat geld in het gootje.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 aug 2019, 23:25
door Rww
Tijgernoot schreef:
01 aug 2019, 23:23
Naar verluid heeft de NMBS gewoon input geleverd over de benodigde aanpassingen om ICNG geschikt te maken voor inzet in België inclusief HSL4.

Ik ben zelf ook wel verbaasd hoe snel dit is gegaan, maar dat het einde van TRAXX in de reizigersdienst nu echt vast staat ervaar ik na alle ellende van de afgelopen jaren alleen maar als positief. En 20 achtdelige treinstellen maakt het geheel ook een stuk flexibeler dan de 11 treinstammen die er nu rijden.
Dit was te verwachten gezien alle traxx locs recentelijk zijn verkocht aan een leasemaatschappij.

Re: BENELUX

Geplaatst: 22 aug 2019, 15:26
door railtravelmanager
rendabel of niet, Traxx of nieuwe stellen enfin ...

kent iemand reeds de nieuwe rijpaden voor de treinreeks 92.. in beide richtingen uiteraard :D

grote veranderingen te verwachten vermoedelijk niet ?

Erwin