kika schreef:lol schreef:kika schreef:Er zijn zeker tekortkomingen, maar ik vind het over het algemeen toch een serieuze vooruitgang. Er wordt ook (een beetje) geluisterd en bijgesteld naar aanleiding van kritiek, dat is toch een andere belangrijke stap naar voren. Wat vind je er te snel aan gaan of welke pijnpunten zijn dan voor jou showstoppers?
mag ik iets vragen,werk je met het systeem ?
want van dat bijstellen naar aanleiding van kritiek heb ik nog niet veel gemerkt.
Bijvoorbeeld het volume waar een beetje mee geëxperimenteerd werd op verschillende stations. In België ben ik maar een gewone bezoeker/pendelaar, ik werk er dus niet mee. Dat er nog vele steken vallen is duidelijk, en dat het bijna compleet nutteloos is in geval van veranderingen of chaos is me ook duidelijk. Maar de gewone aankondiging vind ik een stuk beter als geen aankondiging, gemompel of één of ander onverstaanbaar dialect. Ik weet dat er ook een hoop goede omroepers zijn, maar veel te weinig voor overal. Als ik je opmerkingen lees, moet ik eerlijk toegeven dat ik het niet helemaal snap (E1519, info 1 en 3,...).
iedere trein heeft een nummer E 1519 is een trein op de verbinding Knokke/Blankenberge naar Hasselt/Tongeren.
wat betreft die Info's bij invoer van Info 1 ziet de reiziger op de overzichtsschermen onder een trein : trein afgeschaft .
bij Info 3 ziet de reiziger op de schermen onder een trein :vertraging te bepalen.
zo zijn er 7 die ik niet allemaal ga uitleggen maar eentje dat ons regelmatig van pas komt bv op de verbinding Leuven naar Aarschot/Antwerpen Centraal is Info 5 : trein vertrekt uit ander station.
normale gang : trein komt toe om .55 in Leuven uit Antwerpen en vertrekt 10 minuten later om .05 terug naar Antwerpen.
neem nu dat die trein een half uur vertraging heeft dan kan men die trein bij de heenrit beperken tot Aarschot en de terugrit uit Aarschot laten vertrekken.
dat die trein uit Aarschot vertrekt (Info 5) kan men laten verschijnen op de schermen en ook op de perrons laten horen alsook welke trein te nemen naar Aarschot.
de reizigers worden dan in Leuven verwezen naar de Trein naar Hasselt/Tongeren van .13 en er wordt voor aansluiting in Aarschot gezorgd.
dan voert men een info 5 in maar als Pidaas/Emma op automatisch staat zal die Info 5 vervangen worden door Info 1 want die trein naar Antwerpen rijdt niet vanuit Leuven.
en het systeem kent alleen maar Info 1 en Info 3.
dus moet men manueel gaan,wat voor de duur van een kwartiertje nog niet zo erg is maar na een uurtje manueel kan je het best niet meer beseffen en dan kan het best dat gebeuren dat vertragingen niet meer juist zijn of niet vermeld zijn.
het zou veel gemakkelijker zijn geweest dat we een systeem hadden waarbij iedere trein afzonderlijk manueel kon behandeld worden.
nog zo'n grap is het volgende stel de stoptrein of om het met een mooier woord te zeggende Citi Rail rijdt niet tussen Leuven en Brussel dan zal die trein een Info 1 krijgen die in alle door Leuven bediende stations (Herent tot Diegem) op de reisweg verspreid wordt maar iedere trein heeft ook een beschrijvende tekst onderverdeeld in audio dat is wat je hoort en display dat is wat je in de grote stations ziet op die schermen waar de stopplaatsen en zo vermeld worden.
nu is het best dat wij in die beschrijvende tekst alles wissen om vervelende pop-ups te vermijden.
maar dat moet dan wel voor elk station afzonderlijk,in dit geval zijn dat er 7 en dat is ook zo als er zaken moeten bij ingevoerd worden bv bij extra stops.
het omroepen op zich valt best mee maar het zijn de neveneffecten waar nog serieus werk aan is.
als je bij de bakker een slagroomtaart koopt dan ben je toch ook niet tevreden met een taart die maar voor 70 % met slagroom bedekt is,wel bij de spoorwegen mankeert op die taart na jaren voorbereiding en praktijk best nog wat slagroom.