Geautomatiseerde omroepen

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door dentheo »

Jeroen schreef:
Heb ik eind augustus ook gezien in Leuven maar het knipperen stopt te snel en de info verdwijnt te snel van de schermen.
Ik zou ervoor willen pleiten om een veranderd perronnummer te laten knipperen, dat valt veel beter op en is leesbaarder dan de gele blokken met zwart nummer.
Heb ik meegemaakt in ander land, maar waar ?? iemand ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Dat is best een leuke functie die spoorverandering op het perron, echter is dit ook het geval als er reeds een andere trein aan het perron staat.

Dan krijg je Treinbegeleiders aan de telefoon die klagen dat er een verkeerde trein uithangt op hun perron :roll: maar de inhoud van het bord lezen is blijkbaar te veel gevraagd.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door dentheo »

dentheo schreef:
Jeroen schreef:
Heb ik eind augustus ook gezien in Leuven maar het knipperen stopt te snel en de info verdwijnt te snel van de schermen.
Ik zou ervoor willen pleiten om een veranderd perronnummer te laten knipperen, dat valt veel beter op en is leesbaarder dan de gele blokken met zwart nummer, vooral op de verzamelbord.
Heb ik meegemaakt in ander land, maar waar ?? iemand ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

dentheo, het gaat over de AEG-borden op de perrons, niet de TV-schermen met een overzicht van alle treinen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door dentheo »

Begrepen, en AEG staat voor ...?
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft

Eigenlijk noemen we dat een APQ, want ze zijn niet allemaal van hetzelfde merk, Fabricom maakt deze ook zelf.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door dentheo »

OH, de oude getrouwe AEG :lol: :lol:
Ik dacht aan één of andere high tech afkorting...
Ik geloof dat bij NS zo'n ding CTA of CVA heet..
Theo
Groeten vanop de Heide
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door The_Knitter »

dentheo schreef:OH, de oude getrouwe AEG :lol: :lol:
Ik dacht aan één of andere high tech afkorting...
Ik geloof dat bij NS zo'n ding CTA of CVA heet..
De oude flappenborden op de perrons heten bij NS een CTA(Centrale Trein Aanwijzer) en zijn nog zelden te vinden (Schiphol als laatste gaat over). De nieuwe digitale een TBP (TreinBeeldPerron).
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Teach2 »

Om even terug te komen op het luchthaven-verhaal: kennelijk wil men wel degelijk de naam van het station aanpassen. Ik kreeg vandaag, anderhalve maand na mijn klacht hieromtrent, een brief van de NMBS in de bus. Ik citeer 'm hier even:
Uw mail van 27 juli heeft onze volledige aandacht genoten.

Wij kunnen u het volgende meedelen:
EMMA (Electronic Management of Message Announcements) volgt inderdaad nog de geldende taalwetgeving. Dit houdt eveneens in dat de officiële naam van het spoorwegstation "Brussel-Nationaal-Luchthaven" in alle omstandigheden dient gebruikt te worden.

Infrabel heeft ondertussen echter wel een dossier opgesteld om de naam van het station officieel te laten veranderen in "Brussels Airport", wat een vlotte communicatie naar het internationale publiek inderdaad zou ten goede komen
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door groentje »

Een officiële vertaling, of dezelfde naam in alle talen? Kortom, er blijven vragen over.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door kika »

We zullen het in pakweg 2 weken wel weten wat het is geworden, gezien dat reeds was aangekondigd om het nog in september aan te passen.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Teach2 »

groentje schreef:Een officiële vertaling, of dezelfde naam in alle talen? Kortom, er blijven vragen over.
De naam van het station officieel veranderen in Brussels Airport wil zeggen... de naam van het station veranderen. Da's in alle talen.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Sinds gisteren worden in Leuven de treinen naar de luchthaven afgeroepen in 4 talen(Nederlands,Frans,Duits en Engels).

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Glodenox »

Heb vandaag Brussels Airport in het Engels horen afroepen als "Brussels Airport Express" in Brussel-Noord. De andere talen heb ik niet gehoord aangezien ik pas vrij laat het opmerkte dat er iets anders werd omgeroepen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Correctie, ze zegt nu in het Engels: platform 3, the 12:15 IR train to Brussels Airport is arriving on blabla", in het Duits net hetzelfde. In het Nederlands en Fransis het nog steeds Brussel Nationaal Luchthaven.
Plaats reactie