Geautomatiseerde omroepen

Alles over reizigerstreinen in België.
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door ToMiKoN »

Glodenox schreef:De "aandacht" is inderdaad weggelaten bij de EMMA-omroepen. Op zich spaart het wel wat tijd uit en echt nodig was het niet. Daarnaast wordt er inderdaad nog een tweede keer het spoor van aankomst gezegd alvorens dat de lijst met haltes afgeroepen wordt, heb ik opgemerkt.

Daarnet was het in Brussel-Noord wel héél stil. Ik vermoed dat er problemen waren met de EMMA-omroepen.
Dat spaart misschien wel tijd, maar ik vind het jammer dat er geen aankondigingsmuziekje is zoals bij de SNCF of bij de MIVB. Deze trekt dan alleen de aandacht als het nodig is.

Voor de aandachtige luisteraar, de halte "Zeebrugge Dorp" wordt door Emma wel erg grappig voorgelezen. De stem schiet in de hoge tonen ;-)
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Een jingle is voorzien in het systeem, en kan per station geactiveerd worden, echter is dat voor de grotere stations in België gewoon geen doen. Er wordt veel meer omgeroepen in een Brussels station dan in bv. Parijs-Noord, die jingle zou iedereen snel gek maken.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door profke »

Een jingle bij de "abnormale" berichten zou dan weer handig zijn. (Spoorverandering, afschaffing, GROTE vertraging boven 15 min, ....)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Retard »

ToMiKoN schreef:Voor de aandachtige luisteraar, de halte "Zeebrugge Dorp" wordt door Emma wel erg grappig voorgelezen. De stem schiet in de hoge tonen ;-)
Ook al gehoord en op gelet. Dit in tegenstelling tot Zeebrugge-Strand.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

ToMiKoN schreef:Voor de aandachtige luisteraar, de halte "Zeebrugge Dorp" wordt door Emma wel erg grappig voorgelezen. De stem schiet in de hoge tonen ;-)
Omdat niet vaak naar de studie gegaan wordt worden sommige stopplaatsen die over het hoofd gezien werden, gecomponeerd door een mix van anderen. Als ik me goed herinner, is "Zonhoven" ook zo in gecreëerd in EMMA. Qua hoge tonen is de stopplaats "Antwerpen-Haven" ook een mooi voorbeeld.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Eimai »

Afgelopen week gemerkt dat in Brussel-Noord in het Engels gesproken wordt over "Brussels Airport", maar in Antwerpen over "Brussel-Nationaal-Luchthaven" met Engels accent...
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

Eimai schreef:Afgelopen week gemerkt dat in Brussel-Noord in het Engels gesproken wordt over "Brussels Airport", maar in Antwerpen over "Brussel-Nationaal-Luchthaven" met Engels accent...
Ah, dat wist ik niet.
Kan ik melden dat het probleem blijkbaar enkel in Antwerpen is. Dank voor de feedback!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

In Mechelen ook alles normaal.
FrederikD
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 jan 2014, 00:31

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door FrederikD »

In Leuven hoorde ik de laatste keer toch ook gewoon 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' met een Engels accent.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

FrederikD schreef:In Leuven hoorde ik de laatste keer toch ook gewoon 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' met een Engels accent.
In Brussel-Noord ook.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

Eimai schreef:Afgelopen week gemerkt dat in Brussel-Noord in het Engels gesproken wordt over "Brussels Airport", maar in Antwerpen over "Brussel-Nationaal-Luchthaven" met Engels accent...
Jeroen schreef:
FrederikD schreef:In Leuven hoorde ik de laatste keer toch ook gewoon 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' met een Engels accent.
In Brussel-Noord ook.
Verwarrend...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

In Brussel-Noord was het gisteren toch ook Brussel-Nationale-Luchthaven.

Wat is hier nu de bedoeling van? Is dit een update? Of hoe of wat?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

Wat mij ook is opgevallen: de verontschuldigingen bij zware vertragingen zijn blijkbaar ook afgeschaft?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Ja dat heeft geen zin om dat om te roepen, dat heeft geen enkel effect.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:Wat mij ook is opgevallen: de verontschuldigingen bij zware vertragingen zijn blijkbaar ook afgeschaft?
Gelukkig...
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie