Geautomatiseerde omroepen

Alles over reizigerstreinen in België.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

franksken schreef:In blok 8 Brussel-Noord krijgen we een operatorpost met 17(ZEVENTIEN)stations/stopplaatsen op 2 verschillende lijnen! 'k Hou m'n hart al vast.
Terecht, ik hoor steeds meer uit verschillende uithoeken van het land dat de verkeersinfobedienden die grote actiezones met angstige blikken zien aankomen, maar er geen communicatie is naar hogere rangen.

Maak vooraf duidelijk naar je GBI-N-manager wat volgens jou problemen zullen zijn: zo kan er achteraf niet gezegd worden dat er niet van de werkvloer een signaal is gekomen.
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door ToMiKoN »

De geautomatiseerde stem (Emma) is sinds vandaag ook actief in Brugge. Ook de borden zijn aangepast.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Retard »

ToMiKoN schreef:De geautomatiseerde stem (Emma) is sinds vandaag ook actief in Brugge. Ook de borden zijn aangepast.
Sinds gisteren.
Het is wel te hopen dat de stalen West-Vlaemsche stem uit het seinkot na tweeëntwintig uur nog af en toe eens afroept.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

Retard schreef:Het is wel te hopen dat de stalen West-Vlaemsche stem uit het seinkot na tweeëntwintig uur nog af en toe eens afroept.
Een basisinstelling van EMMA is dat enkel vertragingen en spoorveranderingen tussen 22:00 en 06:00 worden omgeroepen. De EMMA-operator kan op elk ogenblik van de dag nog zelf 'live' omroepen alhoewel het niet de bedoeling is, maar vaak wel noodzakelijk...
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door rdv »

Retard schreef:
ToMiKoN schreef:De geautomatiseerde stem (Emma) is sinds vandaag ook actief in Brugge. Ook de borden zijn aangepast.
Sinds gisteren.
Het is wel te hopen dat de stalen West-Vlaemsche stem uit het seinkot na tweeëntwintig uur nog af en toe eens afroept.
Kunnen ze EMMA geen dialecten/accenten aanleren? Zoals bvb. de Gentsche trams tijdens de Gentse Feesten ;-)
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

rdv schreef:Kunnen ze EMMA geen dialecten/accenten aanleren? Zoals bvb. de Gentsche trams tijdens de Gentse Feesten ;-)
Het is al moeilijk genoeg met één stem :D Bovendien zou de Limburgse versie dag en nacht omroepen :mrgreen:
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Lukas »

Hoi,

In Groenendaal (lijn 161) is het EMMA systeem ook al actief.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Dat is al maanden hoor!

De gehele zone Brussel-Noord is reeds Emma.

Dus: Brussel-Centraal, Brussel-Congres, Brussel-Noord, Brussel-Schuman, Brussel-Luxemburg, Etterbeek, Watermaal, Bosvoorde, Groenendaal, Hoeilaart, Schaarbeek, Haren-Zuid, Bockstael, Jette, Sint-Agatha-Berchem, Brussel-West, Simonis, Haren, Evere, Bordet, Meiser, Merode, Delta, Boondaal, Diesdelle, Sint-Job, Moensberg.

We doen dat met vier operatoren, waarvan een enkel Noord, en een enkel Centraal/Congres, de rest doet de rest.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door profke »

speakervoice schreef:
rdv schreef:Kunnen ze EMMA geen dialecten/accenten aanleren? Zoals bvb. de Gentsche trams tijdens de Gentse Feesten ;-)
Het is al moeilijk genoeg met één stem :D Bovendien zou de Limburgse versie dag en nacht omroepen :mrgreen:
Was het maar waar, nu heeft heel limburg samen minder stations dan brussel alleen...
(plusminus)
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door rdv »

rdv schreef: Kunnen ze EMMA geen dialecten/accenten aanleren? Zoals bvb. de Gentsche trams tijdens de Gentse Feesten ;-)
Gisteren op de luchthaven vastgesteld dat Emma zowel met een Duits als Engels accent stations zoals Serskamp, Schellebelle en Mortsel-Oude God kan uitspreken, maar Antwerpen-Centraal is steeds in het Nederlands met een Nederlands accent.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Glodenox »

Eergisteren (mogelijk nog vroeger) opgemerkt dat EMMA nu ook in Weerde gebruikt wordt. L25/L27 wordt nu dus ook ermee uitgerust.
boehoew

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door boehoew »

Ben ik juist als ik zeg dat bij het begin van elke zin de 'aandacht..' is weggelaten? Klinkt raar, want EMMA zegt 'spoor...' tweemaal redelijk snel na elkaar.. Is dit een update van het systeem?
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Glodenox »

De "aandacht" is inderdaad weggelaten bij de EMMA-omroepen. Op zich spaart het wel wat tijd uit en echt nodig was het niet. Daarnaast wordt er inderdaad nog een tweede keer het spoor van aankomst gezegd alvorens dat de lijst met haltes afgeroepen wordt, heb ik opgemerkt.

Daarnet was het in Brussel-Noord wel héél stil. Ik vermoed dat er problemen waren met de EMMA-omroepen.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Glodenox »

Gisteren opgemerkt in Brussel-Noord dat er in het Engels terug "Brussel Nationaal Luchthaven" gezegd wordt i.p.v. Brussels Airport :( Dit was het geval bij de trein die daarna nog naar Antwerpen-Centraal doorrijdt.
Het klonk wel vrij vreemd in het verleden met "Brussels Airport" in het Engels en daarna "Antwerpen-Centraal" in het Nederlands, maar dit lijkt me toch niet de beste oplossing voor die situatie. Het blijft vrij kleingeestig naar mijn mening om te eisen dat er in een zin in een andere taal de Nederlandstalige naam gebruikt wordt, mocht dat de reden zijn. Als je iets in het Engels wilt zeggen, zeg het dan tenminste volledig in het Engels en zorg niet voor halfgare situaties zoals we die nu hebben.
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Ruben »

Glodenox schreef:Gisteren opgemerkt in Brussel-Noord dat er in het Engels terug "Brussel Nationaal Luchthaven" gezegd wordt i.p.v. Brussels Airport :( Dit was het geval bij de trein die daarna nog naar Antwerpen-Centraal doorrijdt.
Het klonk wel vrij vreemd in het verleden met "Brussels Airport" in het Engels en daarna "Antwerpen-Centraal" in het Nederlands, maar dit lijkt me toch niet de beste oplossing voor die situatie. Het blijft vrij kleingeestig naar mijn mening om te eisen dat er in een zin in een andere taal de Nederlandstalige naam gebruikt wordt, mocht dat de reden zijn. Als je iets in het Engels wilt zeggen, zeg het dan tenminste volledig in het Engels en zorg niet voor halfgare situaties zoals we die nu hebben.
Ik heb dat deze week in Brussel-Centraal ook gehoord. Ik vond dat heel vreemd, te meer omdat er in het Duits over "Brüssel-Flughafen" gesproken werd i.p.v. "Brussels Airport" zoals vroeger. Het Duits is m.i. dan ook zoals het hoort. Ik weet dan ook niet of de Engelse tekst effectief zo bedoeld is of als het eerder om een fout gaat.
Plaats reactie