Geautomatiseerde omroepen

Alles over reizigerstreinen in België.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door LHOON »

speakervoice schreef:
BVG1988 schreef:Ik heb gisteren ook gelet op geautomatiseerde oproepen in Bellem.
Ondertussen is er beslist dat Bellem en alle andere stopplaatsen van EMMA in België in een andere modus gezet worden. Hierdoor zal de informatieverstrekking in die stopplaatsen bij verstoord/onderbroken treinverkeer moeilijker verlopen omdat niet alle input voor een trein omgeroepen wordt (alternatieve treinen, reden van vertraging, ...). Een gewaarschuwd reiziger... tja, hoe vullen we dat aan? :?
Wat is bedoeld met "andere modus"?
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door ToMiKoN »

Ik heb vandaag gemerkt dat Emma nu ook actief is in Gent-Sint-Pieters. Ze klinkt wel overal niet zuiver, maar ik vind het een hele vooruitgang. :D
Echter merkte ik wel dat er vandaag geen aankondigingen waren in Gentbrugge. :roll:
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door rvdborgt »

ToMiKoN schreef:Ik heb vandaag gemerkt dat Emma nu ook actief is in Gent-Sint-Pieters. Ze klinkt wel overal niet zuiver, maar ik vind het een hele vooruitgang. :D
Echter merkte ik wel dat er vandaag geen aankondigingen waren in Gentbrugge. :roll:
Rond 18:10 waren er in Gentbrugge wel degelijk aankondigingen. Zonder Emma.

Groetjes,
Rian
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door rdv »

ToMiKoN schreef:Ik heb vandaag gemerkt dat Emma nu ook actief is in Gent-Sint-Pieters. Ze klinkt wel overal niet zuiver, maar ik vind het een hele vooruitgang. :D
En - dankzij Emma? - zijn de aankondigingen op de infoschermen en op de perrons minder dubbelzinnig: er wordt nu (eindelijk) weer aangegeven welke treinen er via Aalst naar Brussel rijden. Tien maanden geleden heb ik dat voor het eerst aangekaart. Antwoord was dat dat niet gewijzigd kon worden, omdat men het computerprogramma niet kon wijzigen. Blijkt dat EMMA daar wel rekening mee houdt.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door groentje »

Het kan, als men de omroep aanpast of update. Wellicht is dat nu gebeurd.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door rdv »

groentje schreef:Het kan, als men de omroep aanpast of update. Wellicht is dat nu gebeurd.
Dan wel jammer dat men mij bij hoog en laag verzekerd heeft dat men de stations die getoond worden niet kan aanpassen (men beweerde dat men noch het logaritme, noch de gebruikte lijst kan aanpassen).
Anderzijds goed dat men bij de installatie van EMMA in GSP toch met mijn bezorgdheid rekening heeft gehouden (hoewel ik mij weinig illusies maakt dat dat door mijn opmerkingen was).
boehoew

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door boehoew »

ToMiKoN schreef:Ik heb vandaag gemerkt dat Emma nu ook actief is in Gent-Sint-Pieters. Ze klinkt wel overal niet zuiver, maar ik vind het een hele vooruitgang. :D
Echter merkte ik wel dat er vandaag geen aankondigingen waren in Gentbrugge. :roll:
Ja, niet zuiver is een understatement.. Hopelijk passen ze dit nog aan, want nu is het echt nie goed.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Steven »

Klinkt het op spoor 12/11 beter dan in de rest? Dan vermoed ik dat ze nu de oudste luidsprekers niet willen vervangen wegens de aan de gang zijnde werken aldaar.
boehoew

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door boehoew »

Steven schreef:Klinkt het op spoor 12/11 beter dan in de rest? Dan vermoed ik dat ze nu de oudste luidsprekers niet willen vervangen wegens de aan de gang zijnde werken aldaar.
Ik zal er eens opletten als ik er passeer, maar in de stationshal, de onderdoorgang en op het perron klonk het alsof ze in een doos praatte. Bij mijn weten zijn de luidsprekers in de hal toch niet zo oud als die op het perron.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door stekkerz »

rdv schreef:
ToMiKoN schreef:Ik heb vandaag gemerkt dat Emma nu ook actief is in Gent-Sint-Pieters. Ze klinkt wel overal niet zuiver, maar ik vind het een hele vooruitgang. :D
En - dankzij Emma? - zijn de aankondigingen op de infoschermen en op de perrons minder dubbelzinnig: er wordt nu (eindelijk) weer aangegeven welke treinen er via Aalst naar Brussel rijden. Tien maanden geleden heb ik dat voor het eerst aangekaart. Antwoord was dat dat niet gewijzigd kon worden, omdat men het computerprogramma niet kon wijzigen. Blijkt dat EMMA daar wel rekening mee houdt.
Enkel de IR trein via Aalst naar Brussel Nationaal Luchthaven werd aangepast , de IC trein naar Genk wordt geafficheerd als Genk. Er is ook ingesteld dat deze IR trein via Aalst omgeroepen wordt in 4 talen , wat volgens mij totaal nutteloos is. Dat de rechtstreekse trein naar Brussel Nationaal Luchthaven omgeroepen wordt in 4 talen kan ik ergens nog begrijpen , maar ook deze omnibus die er ongeveer anderhalf uur overdoet vanuit Gent ?
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door ToMiKoN »

Op het nieuwe spoor 12 klinkt de stem wel beter. Het zullen de oude luidsprekers zijn.

In Gentbrugge gisteren nog steeds gesproken boodschappen. Valt deze misschien niet onder Gent-Sint-Pieters voor de aansturing van Emma berichten?
Tom12

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Tom12 »

ToMiKoN schreef:Op het nieuwe spoor 12 klinkt de stem wel beter. Het zullen de oude luidsprekers zijn.

In Gentbrugge gisteren nog steeds gesproken boodschappen. Valt deze misschien niet onder Gent-Sint-Pieters voor de aansturing van Emma berichten?
Het kan zijn dat Gentbrugge onder Blok 9 Gent-Zeehaven valt. Blok 6 FGSP begint aan het sein dat toegang geeft tot Y Noord Ledeberg.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door stekkerz »

ToMiKoN schreef:Op het nieuwe spoor 12 klinkt de stem wel beter. Het zullen de oude luidsprekers zijn.

In Gentbrugge gisteren nog steeds gesproken boodschappen. Valt deze misschien niet onder Gent-Sint-Pieters voor de aansturing van Emma berichten?
De aankondigingen in Gentbrugge gebeuren inderdaad vanuit Blok 9 Gent Zeehaven. Overname van Blok 9 is voorzien volgend jaar ergens.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

Nog een stand van zaken: vanaf volgende maand EMMA in Brussel-Zuid.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door LML »

Jeroen schreef:Nog een stand van zaken: vanaf volgende maand EMMA in Brussel-Zuid.
EMIEL zal ook van de partij zijn zeker, zoals in Antwerpen-C of in Antwerpen-B voor de treinen van/naar de luchthaven, IC's Brussel-Amsterdam en Thalys aan te kondigen in het Duits en Engels...? :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie