Pagina 27 van 33

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 05 jan 2014, 02:59
door Asterix
Kristofke schreef:Ja dat heeft geen zin om dat om te roepen, dat heeft geen enkel effect.
Maar bij de "menselijke" variant wordt het nog wel gedaan...

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 05 jan 2014, 04:57
door Kristofke
Een kwestie van gewoonte.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 05 jan 2014, 12:53
door groentje
Jeroen schreef:In Brussel-Noord was het gisteren toch ook Brussel-Nationale-Luchthaven.

Wat is hier nu de bedoeling van? Is dit een update? Of hoe of wat?
Of net een vorige versie teruggezet omdat er teveel fouten in zaten?

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 05 jan 2014, 13:00
door Asterix
Kristofke schreef:Een kwestie van gewoonte.
Maar mag/moet het officieel nog?

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 13 jan 2014, 23:26
door nahoj
Vandaag werd in Mechelen omstreeks 14u25 een trein naar Antwerpen omgeroepen die "uit 15 i.p.v. 3 rijtuigen bestond". Ik had niet gelet op het begin van de boodschap, dus ik weet niet exact over welke trein het ging. Ik heb ook geen zo'n lange trein het station zien binnen rijden. Lijkt me ook bijzonder onwaarschijnlijk: de reguliere binnenlands treinen zijn nooit langer 12 rijtuigen.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 15 jan 2014, 17:22
door Asterix
nahoj schreef:Vandaag werd in Mechelen omstreeks 14u25 een trein naar Antwerpen omgeroepen die "uit 15 i.p.v. 3 rijtuigen bestond". Ik had niet gelet op het begin van de boodschap, dus ik weet niet exact over welke trein het ging. Ik heb ook geen zo'n lange trein het station zien binnen rijden. Lijkt me ook bijzonder onwaarschijnlijk: de reguliere binnenlands treinen zijn nooit langer 12 rijtuigen.
Er zit wel meer fout. Ik hoorde zeer recent - weet al niet meer precies waar - de boodschap dat de laatste 15 rijtuigen niet toegankelijk zijn voor reizigers met bestemming ... .

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 17 jan 2014, 07:44
door speakervoice
Jeroen schreef:
Kristofke schreef:Een kwestie van gewoonte.
Maar mag/moet het officieel nog?
Omdat de omzendbrief van 2010 nog steeds niet gewijzigd is, blijft deze van kracht aangevuld met de speakershandleiding die ISO-gecertificeerd is. Sinds de grotere uitrol van EMMA wordt er duidelijk niet meer op de omzendbrief gelet... Dus, me dunkt: doe als EMMA-operator en/of verkeersinfobediende maar op, zolang de boodschap maar duidelijk en op een correcte en deftige manier naar de reiziger overkomt.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 19 jan 2014, 11:59
door dentheo
speakervoice schreef:Dus, me dunkt: doe als EMMA-operator en/of verkeersinfobediende maar op, zolang de boodschap maar duidelijk en op een correcte en deftige manier naar de reiziger overkomt.
Lijkt mij nog niet zo gek, dat was uiteindelijk het doel van al die paperassen.
Daarnaast laat het speelruimte en inititief aan de speaker.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 19 jan 2014, 15:56
door Kristofke
Volgende week is er een iso controle, vraag me af hoe ze daar door geraken in de huidige omstandigheden.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 20 jan 2014, 01:02
door stekkerz
De nieuwe STA in Gent , die ongeveer 5 weken geleden ingeladen werd zoals overal , zit nog steeds
vol fouten. Er zitten ronduit belachelijke omschrijvingen in. Een paar voorbeelden :
IC 1509 : De trein stopt in Brussel-Zuid , Brussel-Centraal , Brussel-Noord , Leuven , Aarschot , Diest en Hasselt.
De trein wordt gesplitst in Hasselt. De eerst 0 rijtuigen rijden naar Tongeren en stoppen in Diepenbeek en Bilzen.
De laatste 10 rijtuigen rijden naar Knokke en stoppen in Diest , Aarschot , Leuven , Brussel-Noord , Brussel-Centraal , Brussel-Zuid , Gent St. Pieters , Brugge , Heist , Duinbergen en Knokke.
IC 1533 : Deze trein stopt in Brugge . De eerste 3 rijtuigen rijden naar Knokke en stoppen in Heist en Duinbergen. De laatste 6 rijtuigen rijden naar Blankenberge en stoppen in Blankenberge. Reizigers naar Heist, Duinbergen en Knokke mogen niet instappen in de laatste 12 rijtuigen.
Eigenlijk is het grappig en frustrerend tegelijk. Vanaf dag 1 werden alle fouten in het systeem telkens doorgegeven aan de bevoegde instanties, elke dag opnieuw. Tot op vandaag is er niets mee gebeurd en moeten we alles controleren en aanpassen. Ik vraag me eigenlijk af welke prutsers die info in het systeem gestoken hebben, blijkbaar is het dan nog te moeilijk om alle foute info er uit te halen en te updaten. Het gaat zelfs zover dat sommigen onder ons alle fouten in het systeem laten staan en dergelijke omschrijvingen daadwerkelijk omroepen uit pure frustratie. Het vertrouwen van de VIB's in de spoorweg was al serieus gedaald naar een bedenkelijk niveau na alle heisa van de laatste maanden , het zal er niet echt op verbeteren vrees ik. Binnen een maand of 3 komt ons EMMA naar Gent , we houden allen ons hart al vast ...

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 20 jan 2014, 10:15
door dentheo
Kristofke schreef:Volgende week is er een iso controle, vraag me af hoe ze daar door geraken in de huidige omstandigheden.
Eerlijk gezegd lijkt mij dat nogal gek, een inspectie organiseren net na een overdracht.
Ik kan me niet voorstellen dat alle procedures al nagekeken zijn door NMBS reizigers, mobility.
Waarschijnlijk kloppen de papierhoofdingen, documentnummers enz. toch ook niet.... :lol: :lol:
Een gesprek organiseren met de inspectieclub om tot beter en haalbare procedures te komen is altijd nuttig.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 20 jan 2014, 10:18
door Kristofke
Ach zulke dingen zijn gewoon toch een grote show, en op het einde wordt er een overschrijvingformulier onder tafel gegeven met serieus wat nullen op, en na betaling mag je een iso certificaat gebruiken.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 24 jan 2014, 10:59
door speakervoice
dentheo schreef:Daarnaast laat het speelruimte en inititief aan de speaker.
Uiteraard, maar dan mag het eindelijk eens beschreven worden dat de verkeersinfobediende professioneel en capabel wordt geacht om zelf omroepberichten en teksten samen te stellen.

Je kan voor 80% van de voorvallen vooropgestelde uitdrukkingen opmaken om tot een uniforme informatieverstrekking te komen zodat alles overal hetzelfde klinkt en leest, maar 20% is te lokaal/uitzonderlijk om verkeersinfobedienden en/of EMMA hier regels voor op te stellen.

Een beetje vertrouwen in de informatieverstrekkers zou geen windeieren leggen!

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 13 feb 2014, 14:13
door Steven
AfbeeldingAfbeelding Gezien in de luchthaven deze ochtend.

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 13 feb 2014, 14:15
door Steven
AfbeeldingAfbeelding