Railtime

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Railtime

Bericht door trainfreak »

Lijn 0/4 : Brussel-Zuid - Brussel-Noord: Verstoord verkeer.
8:31
Er is een storing aan een overweg ter hoogte van station Brussel-Zuid.
Verstoord verkeer tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord.
Overwegen in Brussel-Zuid???
Zouden ze dienstoverwegen bedoel?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime

Bericht door Steven »

Daar zijn inderdaad een paar dienstoverwegen voor werken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Hoe zit dat systeem van Railtime nu eigenlijk in mekaar, want ik heb al gezien dat een trein vertrekt in vertrekstation, X aantal haltes overslaat waar de trein al passeerde maar opeens wel in een "groot" station staat, daar dan vertrokken is, weer een paar haltes overslaan en weer in het volgende station.

Vb. De trein vertrekt in Geraardsbergen (14:34) en gaat naar Aalst.

Ik kijk om 14:45 waar de trein is, zou dan net voorbij Zandbergen moeten zijn maar de trein is blijkbaar nog niet in Schendelbeke (1e station na Geraardsbergen), als ik dan kijk om 14:55 is de trein al voorbij Ninove en is de trein volgens Railtime al overal gestopt tussen Geraardsbergen en Ninove daar waar dat 10 min. geleden niet zo zou zijn. Ligt dat aan hun systeem of aan de trein?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime

Bericht door Steven »

Dat is het systeem. Meestal zijn het enkel vaste punten met beheerde seinen die het systeem up to date houden. Die tussengelegen haltes hebben zelden een punt waarop men controles doet al zijn er uitzondering. Standaard mag je stellen dat er telkens een beheerd sein moet zijn om een trein zich te laten punten in heen systeem.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Bedankt Steven, gaat de NMBS ook niet een soort van Railtime ontwikkelen, ik dacht dat ik daar eens iets had over gelezen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Railtime

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Bedankt Steven, gaat de NMBS ook niet een soort van Railtime ontwikkelen, ik dacht dat ik daar eens iets had over gelezen.
De nmbs wordt met de nieuwe structuur verantwoordelijk voor de communicatie. Ze zullen Railtime dus overnemen en uiterlijk veranderen.
De basiswerking zal natuurlijk wel hetzelfde blijven, de bron database blijft immers dezelfde.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Is het mogelijk dat P7004 via station Denderleeuw is gereden? Deze is vanuit Kortrijk rechtstreeks naar Brussel-Zuid gereden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:Is het mogelijk dat P7004 via station Denderleeuw is gereden? Deze is vanuit Kortrijk rechtstreeks naar Brussel-Zuid gereden.
Zou best kunnen, dit door het ongeval in De Pinte.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: Railtime

Bericht door stekkerz »

Steven schreef:
Stijn91 schreef:Is het mogelijk dat P7004 via station Denderleeuw is gereden? Deze is vanuit Kortrijk rechtstreeks naar Brussel-Zuid gereden.
Zou best kunnen, dit door het ongeval in De Pinte.
De P-treinen tussen Kortrijk en Gent werden idd ofwel omgeleid via L89 ofwel afgeschaft. Ook de P-treinen tussen De Panne en Gent werden afgeschaft.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Een verkeersongeval op L50A en ze schaffen direct een aantal P-treinen af, vooral de P-treinen die via L89 moeten worden afgeschaft en er zijn al minder treinen met de zomerregeling.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Railtime

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Een verkeersongeval op L50A en ze schaffen direct een aantal P-treinen af, vooral de P-treinen die via L89 moeten worden afgeschaft en er zijn al minder treinen met de zomerregeling.
Goede oplossing toch?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Railtime

Bericht door Retard »

Hoe kan een trein tussen Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters op de L50a nu in een verkeersongeval betrokken zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Railtime

Bericht door Shrek »

Retard schreef:Hoe kan een trein tussen Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters op de L50a nu in een verkeersongeval betrokken zijn?
Dat is iets met een gekantelde betonpomp. Heb ik ooit nog eens gezien op L37 :mrgreen:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Railtime

Bericht door Retard »

Inderdaad! Na wat zoekwerk: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ende.dhtml

Amai, de toeristen weer :?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Een verkeersongeval op L50A en ze schaffen direct een aantal P-treinen af, vooral de P-treinen die via L89 moeten worden afgeschaft en er zijn al minder treinen met de zomerregeling.
Goede oplossing toch?
Treinen leeg naar Denderleeuw rijden en daar mensen laten opstappen, ze zouden ook vastgezeten hebben maar dan nog, dit is ook geen oplossing.
Plaats reactie