Railtime

Alles over reizigerstreinen in België.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Railtime

Bericht door Eimai »

Stijn91 schreef:Er was een storing aan een overweg in de buurt van Jette, er was blijkbaar ook agressie tegen een personeelslid, elke trein met vertraging op L50 krijgt als reden van de vertraging dat er agressie tegen een personeelslid was, van een storing aan een overweg is er geen sprake.
Misschien was de overweg gestoord omdat een trein stil stond? Ik gok ook maar iets zonder het na te kijken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Eimai schreef:
Stijn91 schreef:Er was een storing aan een overweg in de buurt van Jette, er was blijkbaar ook agressie tegen een personeelslid, elke trein met vertraging op L50 krijgt als reden van de vertraging dat er agressie tegen een personeelslid was, van een storing aan een overweg is er geen sprake.
Misschien was de overweg gestoord omdat een trein stil stond? Ik gok ook maar iets zonder het na te kijken.
Waarom stond er dan op Railtime storing aan een overweg bovenaan.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Railtime

Bericht door Treinenman »

Bij reden van vertraging lees je vaak 'Probleem tijdens de vorige rit van de trein'. Dit is echt onduidelijk.
Kan men niet melden welk probleem?

Zo had de ICT Blankenberge-Hamont vandaag vertraging door zo'n reden.
Vreemd want na de heenrit blijft die trein ergens een tijd staan en soms de hele dag in Blankenberge;
De trein is altijd een beetje reizen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Railtime

Bericht door dentheo »

Ik heb nu de indruk dat er iemand op verlof vertrokken is...
langs de luchthavenlijn loopt er nu al VIER dagen iemand rond....
En op lijn 12 krijgen wij werfinfo van werk tussen Mechelen en Leuven...
Of trek die werkstudent eens aan zijn oor....
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Railtime

Bericht door kika »

Gisteren wilde ik de ic4516 nemen richting Antwerpen, deze was afgeschaft, deels afgeschaft volgens Railtime. Is daar een reden voor bekend? Volgens diezelfde Railtime, is hij op tijd aangekomen op de eindhalte (Essen, met 8 minuten vertraging vertrokken in Antwerpen Centraal). Hoe ziet zo'n trein er uit in de stiptheidscijfers? Gevolg was natuurlijk dat de daarop volgende IR overvol zat en vertraging opliep door de overdaad aan reizigers, ik heb dan maar een vertraagde L genomen, vol met goed gezinde mensen :D
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Railtime

Bericht door Eimai »

kika schreef:Gisteren wilde ik de ic4516 nemen richting Antwerpen, deze was afgeschaft, deels afgeschaft volgens Railtime. Is daar een reden voor bekend? Volgens diezelfde Railtime, is hij op tijd aangekomen op de eindhalte (Essen, met 8 minuten vertraging vertrokken in Antwerpen Centraal). Hoe ziet zo'n trein er uit in de stiptheidscijfers? Gevolg was natuurlijk dat de daarop volgende IR overvol zat en vertraging opliep door de overdaad aan reizigers, ik heb dan maar een vertraagde L genomen, vol met goed gezinde mensen :D
De lijn 124 is gisteren een tijdje geblokkeerd geweest nabij Sint-Genesius-Rode omwille van een brand in de buurt van de sporen waarbij de ordediensten het treinverkeer hebben laten stilleggen. Waarschijnlijk dat het daarmee te maken had.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

L2257 en IC 2207 reden via L50 ipv L50A naar Brussel, de oorzaak is een defecte trein, is dat dan door problemen van een goederentrein in Aalter?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Railtime

Bericht door Steve »

Intussen, zoveel maanden na alle veranderingen, blijft de tegenstrijdige info tussen NMBS/Railtime voortduren... in de praktijk moet je nog steeds beide raadplegen om zeker te zijn dat je niets mist (en dan nog!). Twitter-conversatie met NMBS van gisteren:
@NMBS L1567: niets aan hand volgens NMBS-app/site, +26 volgens Railtime/stationsborden. Wat moet ik nu geloven? Te vaak tegenstrijdige info.
@stevelers Steve, je trein rijdt momenteel met een vertraging van 27' ^pv
@NMBS bedankt, Railtime was dus juist deze keer. Maar als info bekend is, waarom dan nog steeds niets op NMBS-app/site?
@stevelers Steve, de app werkt met vaste meetpunten zodat de vertraging pas zichtbaar wordt als de trein deze punten voorbijrijdt. ^pv
@NMBS de trein was toen al bijna een uur aan het rijden, en vertraging was er kennelijk al vanaf het vertrek in Geraardsbergen...
@NMBS enfin, wil geen welles-nietes starten maar er is dus nog werk aan de winkel. ;-)
@stevelers Steve, dat is natuurlijk de bedoeling niet.Bedankt voor de info, ik zal deze doorgeven. ^pv
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Railtime

Bericht door Treinen9880 »

Heb juist een tweet gelezen van de NMBS dat railtime gaat verdwijnen...
Hey Tim, ik begrijp je punt. Railtime zal verdwijnen en de functionaliteiten worden verbeterd en geïntegreerd in de NMBS app. ^pv
Als dit dan enkel over de app gaat of ook over de site weet ik niet...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Railtime

Bericht door BlubBlub »

Treinen9880 schreef:Heb juist een tweet gelezen van de NMBS dat railtime gaat verdwijnen...
Hey Tim, ik begrijp je punt. Railtime zal verdwijnen en de functionaliteiten worden verbeterd en geïntegreerd in de NMBS app. ^pv
Als dit dan enkel over de app gaat of ook over de site weet ik niet...
Het gaat ook over de site [zowel de gewone als de mobiele]. Probeer anders een trein op te zoeken in de tweede helft van december :-(

Ik vind het een spijtige zaak. Railtime werkt snel, is duidelijk en ik vind het rustiger om naar te kijken dan de gewone nmbs-site.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Railtime

Bericht door Treinen9880 »

BlubBlub schreef:
Treinen9880 schreef:Heb juist een tweet gelezen van de NMBS dat railtime gaat verdwijnen...
Hey Tim, ik begrijp je punt. Railtime zal verdwijnen en de functionaliteiten worden verbeterd en geïntegreerd in de NMBS app. ^pv
Als dit dan enkel over de app gaat of ook over de site weet ik niet...
Het gaat ook over de site [zowel de gewone als de mobiele]. Probeer anders een trein op te zoeken in de tweede helft van december :-(

Ik vind het een spijtige zaak. Railtime werkt snel, is duidelijk en ik vind het rustiger om naar te kijken dan de gewone nmbs-site.
Zou het niet zo zijn dat deze nog niet raadpleegbaar is dooordat dan de nieuwe dienstregeling (14/12) van start ga?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Railtime

Bericht door BlubBlub »

Treinen9880 schreef:Zou het niet zo zijn dat deze nog niet raadpleegbaar is dooordat dan de nieuwe dienstregeling (14/12) van start ga?
Op de gewone nmbs-site is die wel al raadpleegbaar en op hafas ook.

EDIT: de nieuwe dienstregeling zit nu [26 november] ook in railtime :-)
Laatst gewijzigd door BlubBlub op 26 nov 2014, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
mervyn
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:58

Re: Railtime

Bericht door mervyn »

Iemand enig idee wat er aan de hand is in station Jette deze morgen?
Op railtime staat dat het treinverkeer gehinderd wordt door de weersomstandigheden.
Maar het vriest niet, er is geen wind, het regent of sneeuwt niet en het is ook niet extreem warm.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Railtime

Bericht door BlubBlub »

Volgens ^pv:
er zijn waterproblemen met de ondertunneling waardoor treinen voorzichtig moeten rijden
(bron: https://twitter.com/NMBS/status/537497317835046912 )
Plaats reactie