Railtime

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Railtime

Bericht door Bibke »

07-09-2009 Nationale promotiecampagne voor Railtime

Infrabel promoot Railtime via allerlei kanalen.


Nieuwe versie van railtime.be

Het product Railtime met zijn eigen website, gele affiches en dienstverlening in de stations werd volledig vernieuwd in juni. (zie webnews 22/6) Infrabel voerde toen nog geen echte promotiecampagne uit. Daar komt vanaf vandaag maandag 7 september verandering in.

Railtime: blijf altijd op de hoogte!

Infrabel lanceert vandaag een promotiecampagne over Railtime via de meest uiteenlopende media. Doorheen de campagne loopt één rode draad: Railtime voorziet informatie die u overal vergezelt. Op een ludieke manier worden drie mensen in beeld gebracht die op de meest onverwachte plekken toch nog op de hoogte zijn van informatie over hun trein. Of u nu frietjes bestelt, geniet van uw ontbijt of alvast in het station staat, u bent altijd op de hoogte van de informatie die u nodig heeft om tijdig op uw bestemming te geraken.

Campagne is op elk medium aanwezig

Gedurende drie weken verschijnen er leuke reclamespots op de grootste Belgische televisiezenders (VTM, 2BE, één, Canvas, RTL Tvi, Club, Plug, La Une en La Deux). Naast de reclamespots worden ook advertenties gepubliceerd in alle dag-en weekbladen. En ook in de stations zal u niet naast de ludieke affiches kunnen kijken. Tot slot laat de Railtime manie u ook niet met rust op het internet. Via banners die u rechtstreeks doorverbinden met de website laat Railtime zich van zijn beste kant zien.

Bekijk alle informatie op de website van Railtime.



Bron: http://www.infrabel.be/portal/page/port ... _pgid=1411
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Railtime

Bericht door Adler »

In plaats van tienduizenden euro's uit te geven aan een promotiecampagne voor iets wat bijna iedereen nu al kent, had men misschien beter dat geld besteed om de herstellingen in Herentals wat vlugger te laten verlopen.
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Railtime

Bericht door jan_olieslagers »

Jamaar ge begrijpt het niet, dat is een ander budget daar kunnen wij ook niks aan doen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Railtime

Bericht door dcr »

Dat is misschien het probleem bij de NMBS (Holding).
Alles is zo in hokjes verdeeld, dat enige flexibiliteit onmogelijk is.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Railtime

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef:Jamaar ge begrijpt het niet, dat is een ander budget daar kunnen wij ook niks aan doen.
Maar op die manier geeft men wel de indruk aan het grote publiek dat men er eigenlijk niet wakker van ligt en met totaal andere zaken bezig is.
Ten tijde van de brand in het tractie-onderstation van Vorst stonden er ook in alle kranten regelmatig grote advertenties met excuses.
Nu hoort men niets van de grote mannen van Infrabel en NMBS.
Van Sabin S'heeren hoort men sowieso toch nooit iets.
Vroeger, in de tijd van Leo Pardon of Antoine Martens, toen de rol van de media zelfs nog veel minder was dan nu, kwamen die nog regelmatig op tv en radio met verklaringen, maar nu sluiten ze zich volledig op in hun ivoren torens in Brussel.
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Railtime

Bericht door jan_olieslagers »

Er wordt hier flink wat frustratie geuit, ik kon het zelfs niet laten sarcastisch te worden. Het is goed even te verduidelijken dat deze frustratie NIET het voetvolk geldt. Integendeel ik heb daar zelf deel van uitgemaakt en weet dus best hoe het voelt om 21-ste eeuwse dienstverlening na te streven onder een hoger kader dat nog in de 19de eeuw vertoeft, en een directie die zich inderdaad meer en meer aan tijd en ruimte onttrekt.

Dames en heren treinbestuurders, seingevers, planners, informatici, boekhouders, onderhoudspersoneel, en nog zovele anderen: alle respect voor uw inzet! Loketbedienden en treinbegeleiders: dubbel respect want jullie staan in de vuurlijn van de kritiek, en kunnen er inderdaad niks aan doen als het vierkant draait.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trammist

Re: Railtime

Bericht door Trammist »

Hoe kan een bedrijf nu voeling hebben met klanten als ze de voeling met hun "lager personeel" kwijt zijn?

Maarja, voor de sommigen op dit forum is de NMBS incl. de hoogste echelons nu eenmaal heiliger dan de paus en al zijn kardinalen.
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Railtime

Bericht door jan_olieslagers »

Adler schreef:in alle kranten regelmatig grote advertenties met excuses.
Als voorbeeld van weggegooid geld kan dat ook tellen!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Railtime

Bericht door KB »

Adler schreef:In plaats van tienduizenden euro's uit te geven aan een promotiecampagne voor iets wat bijna iedereen nu al kent, had men misschien beter dat geld besteed om de herstellingen in Herentals wat vlugger te laten verlopen.
Ik vermoed dat deze campagne al besteld was voor de brand in Herentals.
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Railtime

Bericht door Shrek »

Adler schreef:In plaats van tienduizenden euro's uit te geven aan een promotiecampagne voor iets wat bijna iedereen nu al kent
Zo bekend is het nu ook weer niet hoor, als ik erover vertel aan niet trein-fanaten zijn ze meestal verwonderd dat zoiets bestaat :wink:
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Railtime

Bericht door Hogersluys »

Precies dit mooie initiatief kan gerust wat promotie gebruiken. Dit staat volledig los van de brand in Herentals.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Railtime

Bericht door AlexNL »

Toen ik een paar weken terug in Antwerpen was, viel het me op dat er op dat er op de monitor voor spoor 22 een RailTime-sticker zat.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Railtime

Bericht door Hogersluys »

Dat is tegenwoordig overal zo. Infrabel wil blijkbaar alle realtimeinfokanalen het label 'RailTime' meegeven.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 12 sep 2009, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Railtime

Bericht door jan_olieslagers »

Klopt, ja. Zelfs de gele affiches vallen nu onder dit "product".
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Railtime

Bericht door Adler »

Als er dan toch zo veel promotie wordt gemaakt rond Railtime, waarom plaatst de NMBS dan nog van die tickers of marquee's op haar website die andere informatie geven dan Railtime ?
Deze morgen is er nog zo een ticker: "Treindienst onderbroken in Roosendaal".
Noch op Railtime, noch op de NS-site vind ik daar iets over. Alle treinen naar en van Roosendaal rijden op tijd.
Waarschijnlijk is dit dus weeral een bericht van gisteren over een storing die al lang is opgelost.
Ik heb al dikwijls gemerkt dat er geen enkele coördinatie is tussen de inhoud van die tickers en de informatie op de Railtime site.
Vaak blijven die tickers ook nog een dag of langer staan als het probleem al lang is opgelost.
Waarom 2 verschillende diensten die volledig onafhankelijk van elkaar werken en die dezelfde taak hebben ?
Ik dacht dat Infrabel en NMBS nog altijd tot 1 NMBS-groep behoorden.
Plaats reactie