Als die trein stilstaat in de wisselstraat, dan is dat imho perfect mogelijk.Stijn91 schreef:4 bezette sporen door een aanrijding.Retard schreef:Blijkbaar heeft railtime verkeerde informatie doorgekregen (en gegeven aan http://www.treininvertraging.be), en heeft het zich vergist tussen een dier en een persoon: http://www.treininvertraging.be/storing ... hp?id=6733
Railtime
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Railtime
Re: Railtime
Ik ben het hier volkomen eens met Steve.Steve schreef:Sorry, maar dat is een wel heel gemakkelijke manier om elke verantwoordelijkheid af te schuiven.Shrek schreef:Dat de toestand gevaarlijk was is gewoon onwaar. De overweg werkte correct en waarschuwde iedereen voor een aankomende trein. Als je dan toch onder de trein terecht komt is het je eigen stomme schuld. Vertragingen of afschaffingen of wat dan ook zijn geen excuus om gevaarlijke toeren te gaan uithalen.
Maar het is natuurlijk wel waar dat er een informatieprobleem is. Er hangen overal omroepinstallaties maar helaas worden ze niet altijd gebruikt wanneer het nodig is.
En zeker als railtime wel weet dat de trein een serieuze vertraging heeft zou dat ook tot bij de mensen op het perron moeten geraken.
Een situatie waarbij je enkel via een overweg kunt oversteken en de slagbomen bovendien al meerdere minuten voor de doorkomst van de trein dichtgaan, is op zich al heel erg "limite". Behalve het genoemde Groot-Bijgaarden is het nabijgelegen Sint-Agatha-Berchem, perron richting Jette, een nog beter voorbeeld: vrijwel iedereen komt daar van de overkant (stationsplein, Basilix enzovoort), maar de slagbomen gaan meestal een minuut of 2/3/4 vóór de doorkomst van de trein dicht. Het resultaat is dat de helft natuurlijk nog oversteekt, temeer daar het kinderspel is aan die overweg (halve slagbomen, zeer lage perrons, enzovoort).
Als je dan óók nog eens op het allerlaatste moment treinen op een ander perron gaat aankondigen die dan uiteindelijk tóch op het juiste perron aankomen, sorry, maar dan vraag je gewoon om dergelijk gedrag.
Natuurlijk hoor je niet over te steken bij gesloten slagbomen, en strikt juridisch zal Infrabel een en ander misschien ook wel kunnen hardmaken mocht er herrie van komen (al durf ik daar toch enigszins aan te twijfelen in de gegeven situatie)... maar het kleinste kind kan voorspellen dat mensen in zo'n situatie massaal toch de overweg zullen oversteken.
Trouwens, met een dergelijke redenering heeft het ook geen zin om overal te lande overwegen heraan te leggen of te schrappen, en andere veiligheidsmaatregelen te nemen om de mensen tegen hun eigen stommiteiten te beschermen, "want de slagbomen waren toch naar beneden"...
Risicobeheersing is een kwestie van met de realiteit te rekenen, niet enkel met de theoretische reglementering.
Anders was zelfs de massale uitrol van TBL1+ en ETCS niet nodig, om de laatste paragraaf van Steve aan te vullen met een voorbeeld dat Shrek ongetwijfled nog nauwer aan het hart ligt
Re: Railtime
Goh ja is hoe je het bekijkt, onder een trein komen aan een gesloten overweg = er zelf om vragen. Je kent de regels en de gevaren. Dat neemt niet weg dat de situatie ten velde zoals in St. Agatha Berchem er zou moeten aangepast worden. Men weet al jaren dat de mensen daar na een tijdje de signalisatie negeren. Men heeft dus een probleem dat men niet aanpakt door een tunnel of brug te steken voor voetgangers. Het probleem ontstaat door de ongeduldigheid van mensen wegens een relatief lang gesloten overweg. Dus als je het los van de situatie bekijkt (het wisselend aankondigen van de treinen op een ander spoor) dan kan je echt wel perfect zeggen dat het de mensen hun eigen fout is. Doch er zijn extra factoren in het spel. De infra is dus niet geschikt op die plaats en bijgevolg is er inderdaad een soort uitlokking van de situatie. Beide partijen dragen schuld in zo'n geval.
Re: Railtime
Als er een trein aankomt in Ninove die naar Geraardsbergen gaat, dan gaat de volgende overweg al toe, maar er zit toch wel makkelijk 1 tot 2 min. tussen eer dat de trein dan passeert aan die overweg.
Re: Railtime
IC4512, waar normaal de vertraging staat heb je daar staan te bepalen en na de eindhalte Essen staat er vertrek te bevestigen.
Reden is bekend, blijkbaar zijn er sociale acties omgeving Charleroi en Bergen daarmee dus.
Reden is bekend, blijkbaar zijn er sociale acties omgeving Charleroi en Bergen daarmee dus.
Re: Railtime
Wat nog erger is: de 4513 staat bij Antwerpen Centraal bij "afgeschaft", bij klikken op i van info blijkt dat er een vervangende trein rijdt....
Het heeft dan toch zin om naar het perron te gaan.
Oeps, ze lezen mee ? het is veranderd
Het heeft dan toch zin om naar het perron te gaan.
Oeps, ze lezen mee ? het is veranderd
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Railtime
Vorige week is een L-trein uit Geraardsbergen in Denderleeuw op het onbestaande spoor 11 gestopt.
Vandaag is een L-trein uit Zottegem aangekomen op spoor 7 in Denderleeuw, de L-trein uit Geraardsbergen op spoor 9, het gaat om de L-treinen die men koppelt, was het deel uit Zottegem met Desiro's? Aangezien de L-trein naar Brussel-Zuid vertrok vanop spoor 7.
Vandaag is een L-trein uit Zottegem aangekomen op spoor 7 in Denderleeuw, de L-trein uit Geraardsbergen op spoor 9, het gaat om de L-treinen die men koppelt, was het deel uit Zottegem met Desiro's? Aangezien de L-trein naar Brussel-Zuid vertrok vanop spoor 7.
Re: Railtime
L2256 kwam volgens Railtime toe op spoor 6, L5206 kwam toe op spoor 8, trein naar Brussel vertrok op spoor 6. Is dit een fout op Railtime of een andere samenstelling? Ook het uur daarna kwamen de treinen op een ander spoor aan, trein uit Zottegem op spoor 7, de trein uit Geraardsbergen spoor 9.
Re: Railtime
Weer een pareltje op Railtime, lees tot het einde:
Natuurlijk bedoelen ze het oostelijke deel van lijn 53: Mechelen - Leuven...Lijn 16 : Lier - Aarschot: Verkeer verstoord.
10:28
Er is een obstakel gemeld op het spoor ter hoogte van station Heist-op-den-Berg.
Tussen station Heist-op-den-Berg en Lier rijden de treinen op enkel spoor. Hierdoor duurt de reistijd 20 tot 45 minuten langer. De treinen tussen Antwerpen-Centraal en Luik-Guillemins worden omgeleid via Lijn 53 : Gent-Sint-Pieters - Mechelen.
Re: Railtime
Dit is ook een misverstand ???
Volgens mij zit de hindernis in Nederland ...Moerdijkbrug in HSL bij harde wind ?11:54
Het treinverkeer wordt gehinderd door de weersomstandigheden tussen station Antwerpen-Centraal en station Noorderkempen.
Zwaar verstoord verkeer. De Thalys treinen tussen Antwerpen-Centraal en Noorderkempen worden omgeleid via Lijn 12 : Antwerpen-Centraal - Roosendaal.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Railtime
Vertrek te bevestigen (te bepalen).
Het gaat hier om Trein IR 2931 (Luik-Guillemins - Antwerpen-Centraal). Om 10.53 zou deze in Aarschot vertrekken maar er staat dan 'vertrek te bevestigen, te bepalen'.
We zijn nu uren later en het staat nog zo op Railtime, anders staat er dat de trein in verdere stations 'Geen halte' meer heeft.
Het gaat hier om Trein IR 2931 (Luik-Guillemins - Antwerpen-Centraal). Om 10.53 zou deze in Aarschot vertrekken maar er staat dan 'vertrek te bevestigen, te bepalen'.
We zijn nu uren later en het staat nog zo op Railtime, anders staat er dat de trein in verdere stations 'Geen halte' meer heeft.
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Railtime
Er is een nieuwe functionaliteit in de beheerssystemen, we kunnen nu een trein 'te bevestigen zetten' als hij met vertraging gaat vertrekken, maar we geen idee hebben met hoeveel. Vroeger konden we alleen een vermoedelijke vertraging invoeren, of een incident invoeren nadat de trein vertrokken was...
Ik vermoed dus dat dit zo'n geval betreft.
Ik vermoed dus dat dit zo'n geval betreft.
Re: Railtime
Klopt,voor speakers staat die trein ''ON HOLD''groentje schreef:Er is een nieuwe functionaliteit in de beheerssystemen, we kunnen nu een trein 'te bevestigen zetten' als hij met vertraging gaat vertrekken, maar we geen idee hebben met hoeveel. Vroeger konden we alleen een vermoedelijke vertraging invoeren, of een incident invoeren nadat de trein vertrokken was...
Ik vermoed dus dat dit zo'n geval betreft.
Re: Railtime
Volgens Railtime komen tussen 22:55 en 23:55 9 van de 13 treinen in Gent aan op sporen 8 of 9, zou daar een reden voor zijn?