Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door The_Knitter » 28 feb 2014, 21:23

Dat moet allemaal net kunnen, toch? Maar dan zitten ze ook wel op hun maximaal...
Ik krijg er een idee bij van de Klassiekjes, of juist de Plan V's uit Nederland.


nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj » 28 feb 2014, 23:16

Voor de duidelijkheid: er komt wèl een stuurpost-airco in. Zoals bij de Breaks.

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6236
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groentje » 28 feb 2014, 23:42

In Zwitserland heeft er materieel rondgereden dat ouder was, en niet bij de kleine privaten, maar bij SBB. Goed onderhoud en regelmatig vernieuwen kunnen treinen een flinke verjongingskuur bezorgen. Maar of de kosten opwegen tegen de baten? Op een bepaald moment is en nieuwe trein gewoon economischer.

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1927
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Dieselfreak » 15 mar 2014, 18:41

Ik vind de varkensneuzen leuke treinen, heb er gisteren nog in gereisd tussen Antwerpen en Roosendaal. Nu de rode klassiekjes er niet meer zijn, is de AM75 het oudste materieel dat nog het oorspronkelijke interieur heeft. Het is het laatste type trein met vlinderraampjes en bovenliggende bagagerekken. En dan de eerste klasse met die bijzondere, oranje zetels. 8)
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6236
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groentje » 22 mar 2014, 02:42

Het is alleen niet erg geschikt voor stoptreinmaterieel omdat ze nogal traag optrekken, is mijn indruk, en voor IC's verwacht ik toch écht wel wat beter dan deze oude bakken... Al is eerste klasse inderdaad bijzonder, dat geef ik toe.

nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj » 22 mar 2014, 18:50

groentje schreef:Het is alleen niet erg geschikt voor stoptreinmaterieel omdat ze nogal traag optrekken, is mijn indruk, en voor IC's verwacht ik toch écht wel wat beter dan deze oude bakken... Al is eerste klasse inderdaad bijzonder, dat geef ik toe.
Ze trekken even snel op als een dubbel klassiekje.

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6236
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groentje » 22 mar 2014, 20:41

Klopt, en klassiekjes zijn ook vrij traag, nu we de Desiro gewoon geraken...

Gebruikersavatar
Klassiekje
Berichten: 134
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Klassiekje » 23 apr 2014, 22:40

Geen updates meer zeker? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9792
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek » 23 apr 2014, 23:14

Klassiekje schreef:Geen updates meer zeker? :mrgreen:
We hopen denk ik allemaal dat die renovatie een stille dood sterft :-P

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1927
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Dieselfreak » 23 apr 2014, 23:22

Het is nog steeds onduidelijk wat er met de AM75 gaat gebeuren. Als ze niet gerenoveerd worden, hebben ze misschien nog 5, hooguit nog 10 jaar te gaan.
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)

Gebruikersavatar
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 » 24 apr 2014, 00:00

Dieselfreak schreef:Het is nog steeds onduidelijk wat er met de AM75 gaat gebeuren. Als ze niet gerenoveerd worden, hebben ze misschien nog 5, hooguit nog 10 jaar te gaan.
Zowiezo maximaal 10 jaar, gezien ze dan geen ETCS zouden krijgen.

Volgens de berichten en spots is de situatie momenteel als het volgt:

843: al sinds jaar en dag in CW Mechelen als prototype voor de modernisering
801: in CW Gentbrugge voor verwijdering van asbest
811: in park
824: in park

Verder staat de 822 ook in de CW Mechelen wegens herstellingen (sinds maart 2013), en ontbreekt de 835 al sinds september vorig jaar op het appel (sindsdien blijkbaar niet meer gespot)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4330
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve » 24 apr 2014, 00:16

Als het zo doorgaat, hoeven ze in de Kempen zelfs helemaal niets meer te vrezen... :mrgreen:

Bart3049
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2014, 01:41

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Bart3049 » 24 apr 2014, 08:57

Ik heb gehoord dat de 843 vorige week een proefrit zou hebben gedaan, klopt dat?

groen1976
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 mar 2008, 12:32

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groen1976 » 24 apr 2014, 12:27

Van de 801 staat het 1e klasse gedeelte en het gedeelte met de panto's in de bocht tussen de werkplaats van Gentbrugge en Merelbeke.

Wel vreemd : van elk gedeelte is er één raam er volledig uitgehaald.

poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door poyaud » 24 apr 2014, 12:40

groen1976 schreef:Van de 801 staat het 1e klasse gedeelte en het gedeelte met de panto's in de bocht tussen de werkplaats van Gentbrugge en Merelbeke.

Wel vreemd : van elk gedeelte is er één raam er volledig uitgehaald.
Klopt, omdat langs daar het interieur er is uitgegaan.
Afbeelding

Plaats reactie