Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Die compressors en bijhorende onderdelen werken goed (zowel op klassiekjes als 800) doch ze vertonen tekenen van ouderdom. Ze zijn niet meer van de stilste of de snelste installaties. Toen maakte men vooral gebruik van tweetrapscompressors heden gebruikt men normaal centrifugaalcompressors (die vooral wat aangenamer geluid produceren vind ik persoonlijk). Of er in al die jaren veel veranderd is aan het ontwerp van een luchtdroger durf ik zo meteen niet zeggen.
Er worden ook nog steeds zuigercompressoren gebruikt op modern materieel. Desiro bv.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:Mijn enige "gok" bij een snel omschakelende "desiccant dryer" met vochtsensor, is dat hij niet meer droogt.
De vochtvoeler zegt omschakelen maar na een wachttijd lijkt dat ook niet beter en dan blijf je schakelen.

Zo'n droger wordt geregenereerd door elektrische verwarming. Indien die eruit ligt gaat hij waarschijnlijk ook veel te snel omschakelen , want de kristalletjes zijn dan niet "gedroogd".
Kortom ik vrees dat het niet gezond is voor de kwaliteit van de perslucht.

Is de perslucht een "topic" bij het onderhoud van de varkens ? En bij de revisie ? Iemand ?
Perslucht is op alle treinen een 'topic' bij onderhoud of revisie, in die zin dat het steeds deel uitmaakt van de geplande activiteiten.
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo »

Ik bedoelde eigenlijk of de persluchtinstallatie ( meer bepaald de droger) van de varkens bekend staat als een "zwak" punt en meer dan gerenoveerd wordt, misschien zelfs volledig vervangen.

Ik zou anders ook niet weten waar de "kreun" om de vier seconden vandaan moet komen.
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

Zit die kreun ook niet op de klassieke MR? Uit het hoofd zou ik zeggen dat het dezelfde persluchtinstallatie is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Dat gekreun zit zeker op de klassiekjes. Het maakt hen net zo typerend, ik zou mij haast "zorgen" maken indien dat niet meer het geval was :mrgreen: :mrgreen:
Wouterh12
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Wouterh12 »

Shrek schreef:Vandaag heeft de NMBS bekend gemaakt dat Alstom de ETCS-installatie voor de MS75 gaat leveren. De renovatie is dus nog steeds niet afgeblazen :(
Ik vraag me wel af of we ooit de 843 (in nieuwe gedaante) te zien gaan krijgen. Als ze MS75 nog gaan moderniseren, wordt het nu echt wel tijd, voor de bestaande stellen van miserie uit mekaar vallen.

Om een of andere reden zijn deze stellen trouwens dé kampioen als het op graffiti bekladding aankomt. Ik kan me deze stellen amper nog zonder graffiti voorstellen...
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door stefanic »

Wouterh12 schreef:
Shrek schreef:Vandaag heeft de NMBS bekend gemaakt dat Alstom de ETCS-installatie voor de MS75 gaat leveren. De renovatie is dus nog steeds niet afgeblazen :(
Ik vraag me wel af of we ooit de 843 (in nieuwe gedaante) te zien gaan krijgen. Als ze MS75 nog gaan moderniseren, wordt het nu echt wel tijd, voor de bestaande stellen van miserie uit mekaar vallen.

Om een of andere reden zijn deze stellen trouwens dé kampioen als het op graffiti bekladding aankomt. Ik kan me deze stellen amper nog zonder graffiti voorstellen...
Dit is het gevolg van het feit dat er voor de MS75 minder intensief op graffiti wordt gereageerd dan bij bv. Desiro's, simpelweg omdat deze stellen 'weldra' toch binnen moeten voor hun renovatie, en dat er nu geen bakken geld worden uitgegeven om de MS75 tiptop te houden, als ze straks toch een volledige makeover krijgen.
spoorwegrealist
Wouterh12
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Wouterh12 »

stefanic schreef:
Wouterh12 schreef:
Shrek schreef:Vandaag heeft de NMBS bekend gemaakt dat Alstom de ETCS-installatie voor de MS75 gaat leveren. De renovatie is dus nog steeds niet afgeblazen :(
Ik vraag me wel af of we ooit de 843 (in nieuwe gedaante) te zien gaan krijgen. Als ze MS75 nog gaan moderniseren, wordt het nu echt wel tijd, voor de bestaande stellen van miserie uit mekaar vallen.

Om een of andere reden zijn deze stellen trouwens dé kampioen als het op graffiti bekladding aankomt. Ik kan me deze stellen amper nog zonder graffiti voorstellen...
Dit is het gevolg van het feit dat er voor de MS75 minder intensief op graffiti wordt gereageerd dan bij bv. Desiro's, simpelweg omdat deze stellen 'weldra' toch binnen moeten voor hun renovatie, en dat er nu geen bakken geld worden uitgegeven om de MS75 tiptop te houden, als ze straks toch een volledige makeover krijgen.
Ik vermoedde al dat deze stellen nogal aan hun lot overgelaten worden. Het probleem met wachten op de volledige makeover is dat deze wel erg lang op zich laat wachten. Ik hoop dat het sneller zal gaan dan met de breaks, als ze eenmaal op gang komen met de verbouwing van de MS75. Maar vermits er kennelijk meer werk aan is per stel zal dat wel niet het geval zijn.
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Desirotje »

CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.

Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
FrederikD
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 jan 2014, 00:31

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door FrederikD »

Desirotje schreef:CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.

Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
Binnen een jaar of tien dus :lol:
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Merijn »

Desirotje schreef:CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.

Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
Alle MS80 in Memling-livrei, hebben nog steeds de goede zetels in het middenrijtuig.
Wouterh12
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Wouterh12 »

Desirotje schreef:CW Mechelen heeft nu de handen vol met de modernisering van de Breaks MS80, Als dit volledig gedaan is zal er pas aan de MS75 begonnen worden volgens mij.

Weet er iemand of die Memling-stellen nog steeds de goede zetels in de middenbak hebben?
De 843 staat al jaren binnen in de CW Mechelen, en recent zijn er van een 3-tal andere (waaronder de 801) de interieurs verwijderd. Ik mag hopen dat ze niet gaan wachten tot ze met de breaks klaar zijn voor ze die ontmantelde MS75's ook gaan aanpakken. Als dat wel het geval, wordt heel het plan beter afgeblazen.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door ferry »

833 staat gestript en ontkoppeld in merelbeke naast lijn 59
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

Wouterh12 schreef:Als dat wel het geval, wordt heel het plan beter afgeblazen.
Zelfs als dat niet het geval is kunnen ze beter afblazen :wink:
Terminus
Berichten: 1127
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Terminus »

Twee weken geleden stond een new look koprijtuig tweede klasse van een viertje (ongenummerd, maar moet bijna de 843 zijn) op het domein van de CW Mechelen, zichtbaar vanop de Leuvensesteenweg.
Plaats reactie