Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
ToMiKoN
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door ToMiKoN » 11 mar 2015, 12:37

Hangen die bagage rekken niet erg hoog? Daar past niet echt veel bagage tussen denk ik.


stijndv

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door stijndv » 11 mar 2015, 14:53

Bedankt Spurt! was hier al even naar op zoek!
iemand toevallig info over eventuele andere (test)ritten?

Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 443
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Merijn » 11 mar 2015, 18:38

Voor zover ik uit de foto's kan afleiden, vind ik deze renovatie zeer geslaagd. Zeggen dat ze er als nieuwe stellen uitzien zou wat teveel zijn, maar ze kunnen zo toch nog een hele tijd mee.

dentheo
Berichten: 7778
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo » 11 mar 2015, 19:30

Zit er een anti-graffiti-verflaag op ?
Theo
Groeten vanop de Heide

Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 4098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door overweg13 » 11 mar 2015, 20:52

dentheo schreef:Zit er een anti-graffiti-verflaag op ?
Anders geformuleerd: wanneer komt de eerste graffito er op te zitten?
Met vriendelijke groet

overweg13

FLV-FGSP
Berichten: 1516
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door FLV-FGSP » 12 mar 2015, 09:41

Zijn er al interieurfoto's van de 2e klas?

dentheo
Berichten: 7778
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo » 12 mar 2015, 10:45

overweg13 schreef:
dentheo schreef:Zit er een anti-graffiti-verflaag op ?
Anders geformuleerd: wanneer komt de eerste graffito er op te zitten?
Ik ben de laatste paar weken een paar maal in Roosendaal geweest.
Je kan echt moeilijk inbeelden hoe een 75 er tegenwoordig uitziet, om verlegen te zijn.
Een soort reuze graffiti met wieltjes eronder en een panto erop.

Zou het helpen als we Cornu een paar foto's toesturen ?
Theo
Groeten vanop de Heide

spurt2244
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 » 12 mar 2015, 16:47

FLV-FGSP schreef:Zijn er al interieurfoto's van de 2e klas?
Ik heb er nog geen foto`s van gezien.
Volgens het verhaal zo dit vergelijkbaar zijn met de Breaks.

Groetjes uit Nederland :D

The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door The_Knitter » 14 mar 2015, 19:38

Pieter Blancquaert meldt op Facebook:
Dinsdag 17 maart
2de testrit met de 843 CW Mechelen - Brussel-Zuid - Namen - Charleroi-Zuid - Brussel-Zuid - CW Mechelen
14817 (Enkel uren vermeldt van de stopplaatsen)
09:51 CW Mechelen
10:12 10:14 Schaarbeek (via L27)
10:19 10:22 Brussel-Noord
10:29 Brussel-Zuid
14818 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden, behalve in Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres)
10:42 Brussel-Zuid
10:50 10:51 Brussel-Noord (Via L161)
11:36 11:38 Ottignies
11:57 12:06 Gembloux
12:24 Namen
14819 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden)
12:40 Namen
13:17 13:18 Tamines (Via L130)
13:28 Charleroi-Zuid
14820 (In alle tussenliggende stations wordt halt gehouden tot Brussel-Noord. Ook in Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres)
13:57 Charleroi-Zuid
14:26 14:27 Nivelles (Via L124)
15:08 15:13 Brussel-Zuid
15:24 15:34 Brussel-Noord
16:03 CW Mechelen (Via L27)

Wouterh12
Berichten: 114
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Wouterh12 » 14 mar 2015, 20:39

Het stel ziet er goed uit, equivalent aan een gemoderniseerde break. Na verbouwing zal deze klasse nog een hele tijd mee kunnen, vermoed ik. Op voorwaarde dat dit substantieel minder kost dan de aankoop van nieuw materiaal zie ik er het nut wel van in, alleen spijtig dat het zo laat gebeurt. Veel geld voor nieuwe treinen zal er echter niet zijn de komende jaren, liever gemoderniseerde AM75's dan geen dienst.

Hoelang duurt zo'n fase van testritten normaal? Wanneer gaan we de 843 voor het eerst op de reguliere dienst zien?

Ruben
Berichten: 300
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Ruben » 15 mar 2015, 11:13

Zie ik het goed op de foto dat de deuren geopend worden via drukknoppen?

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20611
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven » 15 mar 2015, 11:31

de deuren gaan inderdaad open met knoppen, de hendels zijn dus verdwenen.

Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1417
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06
Locatie: Boom , België

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door msts.be » 15 mar 2015, 14:51

En hoe zit het met de cabine ? Tijdens de opendeur in de CW Mechelen 2 jaar geleden werd daar een majesteus plan van een nieuwe stuurtafel getoond met ETCS-Display, zit die er ook al in of is het nog steeds de tafel met het uurwerk in het midden ? :lol:
Afbeelding

dentheo
Berichten: 7778
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo » 15 mar 2015, 15:03

Steven schreef:de deuren gaan inderdaad open met knoppen, de hendels zijn dus verdwenen.

Eigenaardig, bij de NS-Benelux rijtuigen MOEST het van België toch juist andersom...
Theo
Groeten vanop de Heide

Eimai
Berichten: 696
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Eimai » 15 mar 2015, 15:13

msts.be schreef:En hoe zit het met de cabine ? Tijdens de opendeur in de CW Mechelen 2 jaar geleden werd daar een majesteus plan van een nieuwe stuurtafel getoond met ETCS-Display, zit die er ook al in of is het nog steeds de tafel met het uurwerk in het midden ? :lol:
Voor zover ik weet is die nieuwe stuurpost geïnstalleerd, enkel zonder de ETCS. In plaats van de twee schermen zit dat rond snelheidsmetergeval van de huidige 800'en erop... Ook wordt eraan gedacht om de 800'en (en ander materieel?) in de toekomst i.p.v. de ETCS-schermen zoals in een desiro een soort ETCS-light te geven zonder enige interface op de stuurtafel die zegt hoe snel je mag, laat staan een planningscherm, maar die op de achtergrond wel ingrijpt als de snelheid overschreden wordt, en bestuurders volgen dus de opdrachten van de seinen. Of hoe de NMBS het concept van stuurpostsignalisatie ook weer kan verkrachten...

Plaats reactie