Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo »

Eimai schreef:
En desiro zou blijkbaar te veel moeten worden aangepast om onder 1,5kV te mogen rijden en dus veel te duur worden (duurder dan een 800 vernieuwen?). Maar er blijft dus niet veel meer over... Misschien kunnen ze makkelijker en goedkoper een stel van NS aanpassen om in België te rijden?
Normaal niet, want dat stel is uitgelegd op een lagere spanning...1800V.
Van hoger naar lager is normaal stukken makkelijker...

De hakker moet iets meer op doorlaatstand staan en heeft daarom iets meer koeling nodig...bingo voor de tractie.
En dat geldt waarschijnlijk voor de meeste omvormers, want zitten er verbruikers boven de 1800V in onze desiro ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Commendatore »

Wat was ook alweer de reden dat Breaks Roosendaal niet in mogen?
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Desirotje »

Perrons zijn niet aangepast aan Breaks, treinstel zou beschadigd worden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Eimai »

Als er nog alternatieven voor Roosendaal gezocht worden: van de type 18 waren ze ook eens van plan om die voor het grensbaanvak te homologeren, maar daar blijft het ook al erg stil over.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

Eimai schreef:Als er nog alternatieven voor Roosendaal gezocht worden: van de type 18 waren ze ook eens van plan om die voor het grensbaanvak te homologeren, maar daar blijft het ook al erg stil over.
Dat komt ooit nog wel, maar niet de eerste jaren.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Eimai »

Overigens ook interessant: in afwachting tot de vernieuwde 800 eindelijk het spoor op mag, zou er tijdelijk een desiro'tje rijden naar Turnhout...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Eimai schreef:Overigens ook interessant: in afwachting tot de vernieuwde 800 eindelijk het spoor op mag, zou er tijdelijk een desiro'tje rijden naar Turnhout...
Euh, zijn er in de tussentijd niet voldoende oude varkens over? Die toelating zal nu ook weer geen jaren meer duren?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Eimai »

Steve schreef:
Eimai schreef:Overigens ook interessant: in afwachting tot de vernieuwde 800 eindelijk het spoor op mag, zou er tijdelijk een desiro'tje rijden naar Turnhout...
Euh, zijn er in de tussentijd niet voldoende oude varkens over? Die toelating zal nu ook weer geen jaren meer duren?
Da's om de actiegroepen te paaien hé, die al die oude 800'en niet willen... Hen was de vernieuwde 800 beloofd maar omdat die dus nog niet kan rijden geven ze tot het zover is een desiro'tje in de plaats (maar er gaan nog genoeg 800'en naar Turnhout hoor)
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Een veredelde tram (Desiro) op IC-diensten? Goed bezig, NMBS...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

LML schreef:Een veredelde tram (Desiro) op IC-diensten? Goed bezig, NMBS...
De reizigers zijn hiermee meer tevreden dan met de MS75, dus effectief, goed bezig.
Nog beter zou natuurlijk echt IC-materiaal zijn, maar elke verbetering moeten we toejuichen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Er is gewoon te weinig echt ic materieel om op elke ic dergelijk materieel te voorzien dus voor iedereen goed doen is onmogelijk en voor sommige zal het nooit goed zijn. Die mensen adviseer ik om toch over te stappen naar de auto.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:Er is gewoon te weinig echt ic materieel om op elke ic dergelijk materieel te voorzien dus voor iedereen goed doen is onmogelijk en voor sommige zal het nooit goed zijn. Die mensen adviseer ik om toch over te stappen naar de auto.
Waarvan ongeveer de helft ook ver onder de IC-normen blijft.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groentje »

Je kan nooit voor iedereen goed doen, maar de NMBS én de voogdijoverheid mogen wel wat meer ambitie tonen, de Desiro's zijn geen IC-materieel, en zelfs als het in de ogen van sommige reizigers een verbetering is, het is niet goed genoeg. Het ligt an sich ook niet aan het Desiroplatform, met wat goede wil had een deel een andere inrichting kunnen krijgen, mét binnendeuren, tafeltjes en comfortabelere zetels. En ja, dat maakt de omloop iets ingewikkelder, maar een subserie zou wellicht meer treinen tellen dan sommige huidige series, zoals de Sprinters.
De M7 lijkt op de lange baan geschoven te zijn, dus veel hoop op verbetering op korte termijn heb ik niet..
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door yannickvw »

Die Desiro-aankoop is een dikke flop die getuigt van onkunde. Ze hebben hun eigen totaal overkocht (danku MDS??):
er zijn er veel te veel van...en nu zitten ze met een probleem he...Oei, we hebben geen budget meer voor nieuw IC-materiaal/M7?

En met wat goede wil kan de NMBS heus wel ander materieel inzetten op veel IC-verbindingen. M4, M5, Break, zijn veel geschikter om IC's mee te doen (zelfs 800'en zijn nog beter). En wat rijden ze daar nu mee? P-treinen, wannabe IC's en stoppers... :roll:

En met alle respect; minder stoelen, leren zetels, tafeltjes, compartimenten in de Desiros plaatsen maakt ze heus nog geen IC-materieel (zoals ze daar in Oostenrijk denken). Het blijven opgefokte trams. En sorry, lage vloeren gaan echt niet samen met deftig treinrijden voor langere afstand. Je blijft een tramgevoel hebben en een crappy, oncomfortabele wegligging.

Wat moeten ze doen? De komende jaren de Benelux een extra stop laten maken in Essen (dat traject langs L4 kennende zal toch weer enkele jaren uitlopen...) en de L-trein naar Roosendaal gewoon beperken tot Essen en er Desiro's op zetten.

En daar in de Kempen moeten ze niet te veel eisen. Ga dan in de bewoonde wereld wonen als je modern treinmateriaal wil. In Essen zagen ze toch ook niet?
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door profke »

yannickvw schreef: En met wat goede wil kan de NMBS heus wel ander materieel inzetten op veel IC-verbindingen. M4, M5, Break, zijn veel geschikter om IC's mee te doen (zelfs 800'en zijn nog beter). En wat rijden ze daar nu mee? P-treinen, wannabe IC's en stoppers... :roll:

En daar in de Kempen moeten ze niet te veel eisen. Ga dan in de bewoonde wereld wonen als je modern treinmateriaal wil. In Essen zagen ze toch ook niet?
helaba

houdt gij die 800's dan he; en geef ons die desiros;
iedereen tevreden.
Plaats reactie