Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door profke »

op FB is een foto aan't passeren waarin men er een minion van gemaakt heeft.

eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik dit bezwaarlijk "vandalisme" kan noemen, het zit op de rand van verbetering....


https://www.facebook.com/StationschefNMBSinfo/?fref=ts
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Je zou kunnen stellen dat ze er zelf ietwat om gevraagd hebben :wink: https://twitter.com/nmbs/status/628868112847208448
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Treinen9880 »

profke schreef:op FB is een foto aan't passeren waarin men er een minion van gemaakt heeft.

eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik dit bezwaarlijk "vandalisme" kan noemen, het zit op de rand van verbetering....


https://www.facebook.com/StationschefNMBSinfo/?fref=ts
Het is wel geen am75 maar een am86 waarmee een Minion van gemaakt hebben...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door profke »

sorry; verkeerde topic.. plaats maar om.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Davy »

Iemand een idee in welke omlopen vandaag het nieuwe varkentje rijdt? Wil hem nu toch proberen te spotten namelijk...
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door FLV-FGSP »

Er waren problemen met het rijden samen met klassieke treinstellen, 843 wordt momenteel onderzocht.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Enkel met klassiekjes of ook met andere (niet-gerenoveerde) MS75?

Na de herhaalde bekladding is het wel een flinke belgenmop geworden, temeer daar de NMBS er toch groot op heeft ingezet in alle communicatie (met onder meer een gesponsord Facebook-bericht dat bij half het land terechtgekomen is)...
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Davy »

FLV-FGSP schreef:Er waren problemen met het rijden samen met klassieke treinstellen, 843 wordt momenteel onderzocht.
Inderdaad, zelf net vernomen in Turnhout...
Wouterh12
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Wouterh12 »

FLV-FGSP schreef:Er waren problemen met het rijden samen met klassieke treinstellen, 843 wordt momenteel onderzocht.
Zou dat een groot probleem zijn? Veel klassieke stellen zijn er niet meer, als hij tenminste aan een niet-gerenoveerde AM75 gekoppeld kan worden zou het toch mogelijk moeten zijn om daar desnoods rond te werken.

Het volledig dichtspuiten van een trein is een actie van criminelen waar zelfs het "gewone" graffitti-vandalisme bij verbleekt. De NMBS zou dat stel beter onmiddellijk uit omloop nemen en de smurrie verwijderen; hun reizigers verdienen beter dan een geblindeerde beestenwagen.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 »

Rijdt de 843 vandaag weer of wordt het onderzoek verder gezet?
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Matthias »

Voor zover ik ze hier heb zien voorbijreden zijn de ritten die vorige week op de Turnhout-Binche met een varkensneus werden uitgevoerd vandaag terug met een rode varkensneus + eventueel een klassiek motorstel.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Davy »

Opvallend gisteren vond ik ook dat er weer meerdere omlopen Turnhout Antwerpen met varkensneuzen werden gereden. Dat zou toch allee Desiro zijn?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Davy schreef:Opvallend gisteren vond ik ook dat er weer meerdere omlopen Turnhout Antwerpen met varkensneuzen werden gereden. Dat zou toch allee Desiro zijn?
Beide zijn normaal aan elkaar gekoppeld - op enkele uitzonderingen na komt de trein in Turnhout aan vanuit Brussel, en rijdt hij daarna verder richting Antwerpen en vice versa. Ik neem aan dat dat niet helemaal omgegooid is naar aanleiding van de komst van de Desiro's en de gemoderniseerde MS75.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Davy »

Ik was er natuurlijk maar een uurtje ter plekke, maar de Varkensneus die ik had vanuit Antwerpen naar Turnhout is daarna gewoon weer teruggereden naar Antwerpen, naar Binche werd eerst een Desiro klaargezet, daarna vertrok dus diezelfde varkensneus naar Antwerpen. De trein die later uit Binche binnenkwam was een spiegelpaleis en is daarna teruggereden naar Binche.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Davy schreef:Ik was er natuurlijk maar een uurtje ter plekke, maar de Varkensneus die ik had vanuit Antwerpen naar Turnhout is daarna gewoon weer teruggereden naar Antwerpen, naar Binche werd erna een Desiro klaargezet. De trein die later uit Binche binnenkwam was een spiegelpaleis en is daarna teruggereden naar Binche.
Ik weet dat er rond de spits wel een aantal dergelijke bewegingen zijn (vooral om ervoor te zorgen dat de lange M6- en M4-stammen op de drukke ritten van en naar Brussel terechtkomen) maar daarbuiten is of was de norm toch die koppeling. Misschien kan iemand met nog meer kennis van zaken bevestigen wat er tegenwoordig geldt.
Plaats reactie