Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door wbrm »

En wat is het verschil in veiligheid vanuit Nederlands perspectief bij een Roosendaal - Essen of een Roosendaal - Puurs? Er is toch geen verschil? Waarom kan een gemoderniseerd stel nu toch in Roosendaal komen zonder derde koplamp?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo »

Waarschijnlijk omdat die derde lamp de minst belangrijke opmerking was....
Theo
Groeten vanop de Heide
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Ducktape »

spurt2244 schreef: 02 dec 2018, 19:12
wbrm schreef: 02 dec 2018, 14:37 En waar is de derde koplamp dan?
Van die stellen zullen waarschijnlijk komen wanneer op 9 december 2018 de nieuwe dienstregeling ingaat.
(dan wordt het weer Roosendaal-Puurs v.v.)

Groeten uit Nederland.
Vanaf de nieuwe dienstregeling wordt er tijdens de week met bussen gereden omdat de homologatie nog niet rond is.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

In de planner staat het nu ook zo, alvast tot en met vrijdag 21 december. Op Visé - Maastricht staan nog steeds treinen vermeld, maar daar zou ik m'n hand ook niet voor in het vuur steken.

Ongeacht bij wie de verantwoordelijkheid ligt: absoluut triestig uit het standpunt van de reiziger als je weet hoe lang die renovatie van de MS75 al bezig is en men dit dus had kunnen zien aankomen. Dit eigenste topic daarover is in 2009 geopend (meer dan 9 jaar geleden!) en ook de renovatie van de MS80 is rond die tijd begonnen.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 »

Ik dacht dat we met de inzet van de vernieuwde Varkensneuzen naar Roosendaal op de goede weg waren maar dit is wel een dikke tegenvaller.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Davy »

Waarom pendelen ze dan niet met een Sprintertje?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Of gewoon met een rode MS75 (ééntje zal er toch nog wel even overschieten) en/of de 824 die nu al weken probleemloos heen en weer rijdt... ik snap het echt niet.
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Zwoopaman »

Ook raar dat van 10/12 tot en met 21/12 de serie 25xx overal zal stoppen tussen Essen en Antwerpen C en de serie 4xx niet in Kijkuit en Sint-Mariaberg. Na 21/12 is het weer net andersom. Lijkt me allemaal onnodig ingewikkeld te worden.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Nadleeh »

Pure onwil. Meer kan je er niet meer van maken inmiddels...
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 »

Steve schreef: 03 dec 2018, 17:14 Of gewoon met een rode MS75 (ééntje zal er toch nog wel even overschieten) en/of de 824 die nu al weken probleemloos heen en weer rijdt... ik snap het echt niet.
Spooroorlog: België weigert Arriva Flirts en dan is dit tegen actie uit Nederland.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door bram2727 »

Vandaag reedt de 805 van mechelen werkplaats naar schaarbeek
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 »

Ik begreep van iemand uit België dat hier in Nederland de tijdelijke toelating voor de vernieuwde Varkensneus is ingetrokken.

Groeten uit Nederland.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door rvdborgt »

Ducktape schreef: 03 dec 2018, 14:42 Vanaf de nieuwe dienstregeling wordt er tijdens de week met bussen gereden omdat de homologatie nog niet rond is.
En waarom in het weekend niet dan? Als een pendeltrein in het weekend mogelijk is waarom dat niet op werkdagen?

Groetjes,
Rian
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door stefanic »

Hallo, wat betreffende Roosendaal is de situatie 'vrij simpel' :roll: .
Homologatie is inderdaad nog steeds niet rond. wijzelf kunnen maar gissen naar de precieze technische toedracht daarachter. Wij krijgen de eindinfo maar van de bevoegde diensten, en moeten dit vertalen naar een oplossing voor de reizigers...
Weekend: huidige rijpad voor pendel kan behouden blijven, dus veranderd er niets tot homologatie rond is...
Week: huidige rijpad kan NIET behouden blijven, daarom moet die een halfuur verschoven (aansluiting op serie 25xx ipv op 4xx)
Daar dit slechte nieuws bovendien zo laat komt, wordt het lastig voor de reizigers om zich 2 weken voor de Kerstvakantie nog aan te passen(+examens etc), vandaar op weekdagen tot aan vakantie bus ipv trein, maar dus wel op het uur van vandaag (kant Essen toch), op het uur dat een trein niet kan omwille van rijpadconflicten. Vanaf 24/12 wordt het de pendel op 't halfuur van vandaag...
Ivm keertijd in Essen + conflicten met aangepaste goederenrijpaden vanaf 10dec, moeten de ontbrekende haltes Kijkuit en StMariaburg gewisseld worden van relatie (halfuurverschuiving voor de reizigers voor deze haltes, ook weer heel wat schoolgaande jeugd met examens op dit moment!) maar gelukkig kunnen tijdens de spits beide relaties stoppen (piekrichting). Ook 's avonds (na einde 25xx rond 21u) kan de 4xx blijven stoppen.
Dit is uiteraard een zeer slechte situatie voor de reizigers, maar we zitten er maar mee...
Voor pendel blijft gewone oude 4-ledige ingezet.

Bijkomende problematiek waardoor niet beide stoptreinen alle haltes kunnen doen wordt vooral ook bepaald door het feit dat lijn12 veel kort op elkaar volgende overwegen heeft waardoor combinatie van bv. 2 kruisende L-treinen (die overwegen tot in de VOLGENDE halte al doen sluiten), in combinatie met goederenrijpaden, zo frequent voor grote alarmen zorgt (overweg >10min dicht en het is van dat) dat Infrabel eist dat we haltes overslaan zodat de impact van de L-treinen lager wordt. Naar mijn gevoel wordt dit probleem maar opgelost als er overwegen verdwijnen (al dan niet vervangen door een tunnel) of dat haltes verdwijnen...

Voor Vise-Maastricht is het nog eenvoudiger: zo lang nodig kunnen tweetjes de taak van de niet gehomologeerde Breaks overnemen.

En ondertussen blijven wij maar hopen dat die homologatie eindelijk rond komt... <zeeeer diepe zucht>
spoorwegrealist
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef: 04 dec 2018, 05:56 Weekend: huidige rijpad voor pendel kan behouden blijven, dus veranderd er niets tot homologatie rond is...
Ehm, nee, dus, ik raad je aan om de planner eens te raadplegen want het wordt 19 en 64 minuten tegen 13 en 5 minuten nu. Zelfs als de minimumoverstaptijd voor Essen in de planner wordt aangepast naar 4 minuten, kan ik dat voor de noordelijke richting toch echt niet hetzelfde pad noemen.

Bedankt voor de verdere uitleg trouwens.

Groetjes,
Rian

PS: In Welkenraedt doet zich overigens hetzelfde probleem voor. De dienstregeling sinds september heeft op werkdagen die- tot vierminutenoverstaps aan hetzelfde perron (die ook worden afgewacht bij kleine vertragingen) maar die zal de planner niet geven want het minimum staat blijkbaar op 5. En dus schotelt de planner overstaps tot 64 minuten voor. Hoera enzo.
PS2: Controleert er eigenlijk wel iemand of de planner het gewenste resultaat geeft als de dienstregelingen daarin zijn aangepast? Ik heb helaas niet die indruk.
Plaats reactie