Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

En hoelang duurt het verwijderen van asbest uit deze stellen: 5 jaar per stel? :mrgreen:
Dan kunnen ze inderdaad beter afgevoerd worden. Die modernisering van deze stellen is echt een verloren kost...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Tram44
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Tram44 »

Ik acht de kans reëel dat de opgelegde bezuinigingen binnenkort het einde van dit project zullen betekenen. Sterker nog: ik hoop dat ze deze onzinnige investering laten vallen in plaats van andere renovaties.
treinfan93
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door treinfan93 »

Tram44 schreef:Ik acht de kans reëel dat de opgelegde bezuinigingen binnenkort het einde van dit project zullen betekenen. Sterker nog: ik hoop dat ze deze onzinnige investering laten vallen in plaats van andere renovaties.
Dat denk ik juist niet . De kans dat de modernisatie zal doorgaan is juist groter omdat de bestelling van de nieuwe M7 zo goed als zeker gaat uitgesteld worden .
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door dentheo »

Misschien aan Siemens vragen wat enkele tientallen desiro's meer moeten kosten en dan renovatie afblazen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

dentheo schreef:Misschien aan Siemens vragen wat enkele tientallen desiro's meer moeten kosten en dan renovatie afblazen ?
Goed punt dat je aanhaalt, en dat te vaak vergeten wordt: het schrappen van de reeks MS75 heeft natuurlijk ook het verdwijnen van 176 rijtuigen tot gevolg, en die moeten ergens gecompenseerd worden. Bijvoorbeeld 50 à 60 Desiro's, of 100 à 120 M6 of M7. Gratis zal dat allemaal niet zijn...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Misschien aan Siemens vragen wat enkele tientallen desiro's meer moeten kosten en dan renovatie afblazen ?
Dat hoeft zelfs niet. Er staan momenteel een heel aantal MS66/70 op de slooplijst. Geef die treintjes een kleine revisie en die gaan nog 10 jaar mee, ze hebben immers 10 jaar terug nog een grote revisie gehad.
HijDieHetWeet

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door HijDieHetWeet »

Salzinnes maakt zich klaar om de modernisatie uit te voeren, dus momenteel is er geen sprake van om de modernisatie te stoppen.
treop

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door treop »

Ze zullen blij zijn in Mechelen. Eerst al hun latijn in het prototype gestoken, en nu het project naar de walen vliegen.
:lol:
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door stefanic »

treop schreef:Ze zullen blij zijn in Mechelen. Eerst al hun latijn in het prototype gestoken, en nu het project naar de walen vliegen.
:lol:
Ik heb begrepen dat Salzinnes de koprijtuigen en motorisatie zou onder handen nemen, ook Gentbrugge zou een deel van het werk doen en in Mechelen (waar de voorbereidende research inderdaad is gebeurd) zoude finale assemblage en testing gebeuren. In Mechelen is nog werk genoeg met Breaks, en blijkbaar ook AM96 die gaan binnenkomen voor groot onderhoud.
spoorwegrealist
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

AM96, was: Renovatie AM75 ?

Bericht door FLV-FGSP »

stefanic schreef: en blijkbaar ook AM96 die gaan binnenkomen voor groot onderhoud.
Wordt er bij die gelegenheid ook iets gedaan aan de ongelukkige verdeling tss 1ste en 2de klas? (sorry voor het afwijken van het thema)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Asterix »

Mechels Groen-raadslid en pendelaar (Mechelen-Turnhout) Tom Kestens is op zijn Twitter-account een actie gestart om de erbarmelijke staat van de Varkensneuzen aan te klagen.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door stefanic »

Jeroen schreef:Mechels Groen-raadslid en pendelaar (Mechelen-Turnhout) Tom Kestens is op zijn Twitter-account een actie gestart om de erbarmelijke staat van de Varkensneuzen aan te klagen.
Net gezien en gelezen: hij kan zich misschien eens de bedenking maken hoe het komt dat die toiletten er zo uitzien, dat zoveel zetels beschadigingen hebben. De bijnaam van de stellen is zeer toepasselijk voor bepaalde reizigers die ze gebruiken, en ze verdienen gvd niet meer dan dat! Voor Turnhout zouden MS75 te min zijn, maar op de IC's Antwerpen-Brussel-(Charleroi) rijden ze ook (bv. die van 9u39 en die van 9u54 uit A.Centraal richting Brussel).
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:Mechels Groen-raadslid en pendelaar (Mechelen-Turnhout) Tom Kestens is op zijn Twitter-account een actie gestart om de erbarmelijke staat van de Varkensneuzen aan te klagen.
Ik begrijp die hetze tegen de vierledige stellen niet. En wat anderen waarschijnlijk van mij niet begrijpen: ik raak dat eeuwig vitten (sommige) Kempenaars stilaan beu. Het lijkt wel alsof de verbinding Brussel - Turnhout de belangrijkste van het land zou moeten zijn, met snelle, hypermoderne treinen, die liefst niet te veel stoppen onderweg, en waar vooral geen Walen, Brusselaars of Vlamingen uit minderwaardige provincies in hebben gezeten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:Ik begrijp die hetze tegen de vierledige stellen niet. En wat anderen waarschijnlijk van mij niet begrijpen: ik raak dat eeuwig vitten (sommige) Kempenaars stilaan beu. Het lijkt wel alsof de verbinding Brussel - Turnhout de belangrijkste van het land zou moeten zijn, met snelle, hypermoderne treinen, die liefst niet te veel stoppen onderweg, en waar vooral geen Walen, Brusselaars of Vlamingen uit minderwaardige provincies in hebben gezeten.
Alhoewel ik de eerste klasse van een MR75 zelf ook enorm apprecieer (net zoals die van de M4 of de niet-gemoderniseerde MR80), blijft het wel een trein die eigenlijk letterlijk onder je aan het wegrotten is. Een toiletbezoek is ook niet bepaald een plezier.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:
overweg13 schreef:Ik begrijp die hetze tegen de vierledige stellen niet. En wat anderen waarschijnlijk van mij niet begrijpen: ik raak dat eeuwig vitten (sommige) Kempenaars stilaan beu. Het lijkt wel alsof de verbinding Brussel - Turnhout de belangrijkste van het land zou moeten zijn, met snelle, hypermoderne treinen, die liefst niet te veel stoppen onderweg, en waar vooral geen Walen, Brusselaars of Vlamingen uit minderwaardige provincies in hebben gezeten.
Alhoewel ik de eerste klasse van een MR75 zelf ook enorm apprecieer (net zoals die van de M4 of de niet-gemoderniseerde MR80), blijft het wel een trein die eigenlijk letterlijk onder je aan het wegrotten is. Een toiletbezoek is ook niet bepaald een plezier.
Dat is het nooit geweest. Met name in eerste klasse is het wringen, en de kwalijke geurtjes worden niet bepaald efficiënt afgevoerd. Maar ik neem de trein niet in de eerste plaats om op het toilet te zitten. Trouwens, de NMBS zou op korte termijn het imago van deze stellen sterk kunnen verbeteren door te vermijden dat ze onder de graffiti komen te zitten. Dat geldt trouwens voor al hun materieel...
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie