Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door FLV-FGSP »

Dan dringt zich de vraag op: wat gaat de NMBS dan naar Roosendaal inzetten?
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Zwoopaman »

Volgens mij is er technisch gezien veel mogelijk maar is dit gewoon nog niet aangepast in de regelgeving.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door FLV-FGSP »

De regelgeving is momenteel erg restrictief: naar Roosendaal mogen enkel varkensneuzen of losse sprinters. Breaks mogen wel naar Maastricht, maar nog niet naar Roosendaal.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door The_Knitter »

Losse sprinters, dus maar één stel? Toen ten tijde van de Benelux die niet reed enzo, hebben er dubbele Sprinters naar Roosendaal gereden.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Terminus »

Ik heb die periode een drietal keer de vervangende IC genomen en dat was telkens maar 1 sprintertje.
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 260689 »

steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie". :D
Das raar! In het interne boekje B & You staat er een heel artikel over de modernisering van de 800!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

260689 schreef:
steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie". :D
Das raar! In het interne boekje B & You staat er een heel artikel over de modernisering van de 800!
Ik kan ook zeggen dat zowat alle ingenieurs van de nmbs die ik spreek ronduit tegen dit project zijn. Helaas beslissen de ingenieurs niet...
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LHOON »

Shrek schreef: Helaas beslissen de ingenieurs niet...
Dit is precies één van de grote drama's van de spoorwegen...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door overweg13 »

LML schreef:Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Wat is het alternatief: 176 nieuwe rijtuigen? Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld? hoorde ik mijn vader wel eens neuriën. Ik denk niet dat de huidige treindienst mogelijk is, als je een dergelijke reeks gewoon aan de kant schuift.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:
LML schreef:Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Wat is het alternatief: 176 nieuwe rijtuigen? Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld? hoorde ik mijn vader wel eens neuriën. Ik denk niet dat de huidige treindienst mogelijk is, als je een dergelijke reeks gewoon aan de kant schuift.
Het alternatief is een kleine revisie geven aan die stelletjes die in de Leuvense bundels staan en stoppen met klassiekjes naar de sloper te brengen. Daarmee geraak je al een heel eind, de enkele desiro's die nog moeten instromen zorgen voor de rest.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door nahoj »

steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie". :D
Die hardnekkige geruchten blijven dus de kop op steken. Wellicht wishful thinking.
De beslissing om alle 44 vierledige te moderniseren is jàren geleden genomen op het hoogste niveau, en tot op heden niet ingetrokken.
De werken zijn reeds begonnen op de twee stellen die het prototype zullen volgen.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Bordensteker »

Het is een week geleden dat FLV-FGSP schreef:De regelgeving is momenteel erg restrictief: naar Roosendaal mogen enkel varkensneuzen of losse sprinters. Breaks mogen wel naar Maastricht, maar nog niet naar Roosendaal.
Op de site http://ovtijden.com/ zie ik toevallig de P7200 vanochtend gepubliceerd vanuit Roosendaal met twee MR80 Breaks als materieel. Zie schermafbeelding, waarop bijna onderaan ook de gewone L-trein naar Puurs met twee MR75 staat vermeld. Eerste kolom zijn de treinnummers.
Op de site zijn de treinnummers aanklikbaar om de reisweg en stopplaatsen te tonen.
Op de site zijn de treinnummers aanklikbaar om de reisweg en stopplaatsen te tonen.
Ik was me al niet bewust van de omstandigheid dat de P7200 tegenwoordig blijkbaar vanaf Roosendaal rijdt (met een stilstand in Essen op spoor 1 van 10 minuten, zie ik in de NMBS treinplanner), maar ik neem toch aan dat het dan in Nederland waarschijnlijk slechts één enkele MR86 Sprinter is, waarbij dan die 10 minuten in Essen voorzien zullen zijn voor het alsnog op lengte brengen van de trein ...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Bordensteker »

Op een soortgelijke site http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl/ wordt zelfs de L-trein die zo dadelijk moet vertrekken met (een) Break voorgesteld.
trein L2580 met Break getoond.jpg
Maar ik denk dat deze verkleedpartij misschien wel bij het carnaval hoort?
Gimme a Break!

Het kan blijkbaar nog gekker (of het is omdat er ook ánders uitgedoste Traxxen meedoen):
trein 9223 zonder loc getoond op Rijden de Treinen.nl.jpg
trein 9223 zonder loc getoond op Rijden de Treinen.nl.jpg (25.12 KiB) 5570 keer bekeken
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Lijkt me duidelijk een fout. 7200 bestaat normaal gesproken uit één MS75, en is de terugrit van de 2555.
Plaats reactie