Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

nahoj schreef:
Steve schreef:
Terminus schreef:Ze moeten dan ook nog iets anders vinden om naar Roosendaal te sturen...
Met een beetje goede wil kunnen ze bijna al het Belgische materieel naar Roosendaal sturen.

Enkel voor de Desiro zou ik nu eens het fijne willen weten over het rijden onder 1,5 KV...
Desiro kan NIET rijden onder 1,5kV.

En de goede wil moet van twee kanten komen.
Het is minder evident om nog ander materieel naar Rooseldaal te laten rijden dan men hier denkt.
Ik heb naar niemand gewezen met de goede wil he :wink: dat laat ik bewust in het midden...

En wat is het precies het probleem voor de Desiro onder 1,5 kV? Is het iets wat oplosbaar is (bijvoorbeeld een of andere beveiliging voor verkeerde spanning die aanspringt, misschien zelfs een kwestie van programmatie, terwijl er eigenlijk geen echt probleem is), of is het fundamenteler dan dat?
TGr79

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door TGr79 »

pietmol schreef:
Steve schreef: Met een beetje goede wil kunnen ze bijna al het Belgische materieel naar Roosendaal sturen.

Enkel voor de Desiro zou ik nu eens het fijne willen weten over het rijden onder 1,5 KV...

AM80 & AM96 hebben in het verleden naar Maastricht gereden...
Op 27/12 jl. reed Break 379 gans de dag in de dienst Luik - Maastrich.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Shrek »

TGr79 schreef:Op 27/12 jl. reed Break 379 gans de dag in de dienst Luik - Maastrich.
Is dat tegenwoordig niet de normale samenstelling?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
TGr79 schreef:Op 27/12 jl. reed Break 379 gans de dag in de dienst Luik - Maastrich.
Is dat tegenwoordig niet de normale samenstelling?
Sinds de nieuwe dienstregeling toch dacht ik.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door The_Knitter »

Breaks horen standaard in Maastricht te komen tegenwoordig inderdaad. En dat houdt de NMBS erg strak vol hoor ;)
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door TrainzDr3ver »

The_Knitter schreef:Breaks horen standaard in Maastricht te komen tegenwoordig inderdaad. En dat houdt de NMBS erg strak vol hoor ;)
Inderdaad, hier het bewijs: https://www.youtube.com/watch?v=LgKJh0Ll3Os
Ik heb er daar ook al een paar zien rijden, vond dat al vrij raar toen :)
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door yannickvw »

Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal :roll:

Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 260689 »

yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal :roll:

Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
Maar deze bied wel een aansluiting in Essen met de IC-I van/naar Charerloi.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Terminus »

Wanneer de Benelux op termijn via Breda gaat rijden, kan hij sowieso geen reizigers in Essen meer oppikken.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

Volgens recente berichten is stel 801 vorige week in park gezet.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steve »

Wat zou daar de reden van zijn? Iets voorgehad?
Marcad
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Marcad »

Steve schreef:Wat zou daar de reden van zijn? Iets voorgehad?
misschien een iets te oud laatste revisie datum : 17-07-06
volgende is 824 : 16-11-06

Zijn er niet 2 andere in Mechelen voor een RI revisie : 823 (27-06-06) en 835 (20-03-06) ?
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Trein30 »

801 & 824 zullen dit jaar gemoderniseerd worden, daarvoor is 801 dus reeds langs de kant gezet in Charleroi-Zuid. Waarschijnlijk volgt de overbrenging naar Mechelen binnen afzienbare tijd.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Dieselfreak »

yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal :roll:

Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
Erg slecht idee. Om te beginnen rijdt de Benelux momenteel slechts 12 keer per dag, tussen sommige Beneluxen zit twee uur. De Benelux is bovendien altijd al gevoelig gebleken voor vertragingen en afschaffingen. Ten tweede: wat ga je doen met de kleinere haltes tussen Essen en Antwerpen, met name Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg? Deze worden niet bediend door de IC Essen - Antwerpen, ga je die niet meer bedienen dan? Alle haltes tussen Essen en Antwerpen verliezen hun rechtstreekse verbinding met Roosendaal als je de stoptrein Antwerpen - Roosendaal afschaft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door yannickvw »

Dieselfreak schreef:
yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal :roll:

Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
Erg slecht idee. Om te beginnen rijdt de Benelux momenteel slechts 12 keer per dag, tussen sommige Beneluxen zit twee uur. De Benelux is bovendien altijd al gevoelig gebleken voor vertragingen en afschaffingen. Ten tweede: wat ga je doen met de kleinere haltes tussen Essen en Antwerpen, met name Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg? Deze worden niet bediend door de IC Essen - Antwerpen, ga je die niet meer bedienen dan? Alle haltes tussen Essen en Antwerpen verliezen hun rechtstreekse verbinding met Roosendaal als je de stoptrein Antwerpen - Roosendaal afschaft.
1. De Benelux dient er net voor om de grote steden tussen beide landen te verbinden. Het doelpubliek van zo'n internationale trein heeft niets aan al die stopplaatsten waar de L-trein nu stopt. Trouwens de frequentie van de Benelux gaat terug toenemen. Maar ja, als je zoals de gemiddelde toerist geen uur kan wachten...het is dat er niets te zien valt in Antwerpen he...

2. De L-trein blijft gewoon behouden maar stopt in Essen. Ik denk dat het volk dat vanuit België in Roosendaal werkt echt wel te verwaarlozen is hoor. Die zullen dan moeten overstappen in Essen.
Plaats reactie