Bart schreef: ↑09 okt 2019, 01:34
816 vandaag gekruist in Muizen.
Was een testrit aan het doen.
[off-topic]
Ahaha, onze AM75-liefhebber is back from the dead ?
[/off-topic]
Adler schreef: ↑12 okt 2019, 10:14
Het is niet duidelijk uit die lijst welke 2 dan buiten dienst zijn gesteld.
Enkel nummer 810 ontbreekt in de lijst.
De 810 was eerst afgestaan aan de dienst patrimonium maar de NMBS is op die beslissing teruggekomen na de brandstichting in Schaarbeek van de stellen 826 en 831.
Waarschijnlijk zal men nog wel iets uit die 2 of 3 uitgebrande bakken kunnen redden, en er dan een soort "half"-treinstel van maken en dat dan in Train World zetten. Of als men de toer opgaat zoals met het Mat'57 stel van Leuven: die bakken ergens laten wegrotten in de annex in Steenbrugge..
Zie vorige blz van dit topic: begin september waren er 17 gemoderniseerde in dienst. Er zijn in totaal 43 stellen (de 810 is definitief buiten dienst), dus tel maar uit
LML schreef: ↑27 okt 2019, 11:15
Zie vorige blz van dit topic: begin september waren er 17 gemoderniseerde in dienst. Er zijn in totaal 43 stellen (de 810 is definitief buiten dienst), dus tel maar uit
Ongeveer de helft daarvan staat ontmanteld in Schaarbeek.
Davy schreef: ↑27 okt 2019, 09:35
Ik dacht nog een stuk of 4 à 5 oude in dienst.
Vandaag nog met een oude 835 van Roosendaal gekomen.
Zit totaal onder de graffiti, zelfs binnenin zijn de deuren en de wc besmeurd met graffiti.
Een stinkende oude bak.
Dat eerste ja. Om de ateliers toch maar zo veel mogelijk werk te geven is voor de meest inefficiënte manier gekozen. Eerst alle stellen binnentrekken en renoveren, daarna nog de derde koplamp bij de acht als eerste gerenoveerde stellen en dan nog eens overal ETCS inbouwen
de inbouw van etcs komt uit een ander potje, het zou me zelfs niet verbazen dat ze er een eu subsidie voor krijgen en in dat geval moeten ze dus een dossier indienen om de financiële middelen te verkrijgen.