Censuur?rvdborgt schreef:Het posten van grafittifoto's draagt bovendien bij aan het verschijnen van nog meer grafitti. Op alle fora lezen vandalen mee om foto's van hun werk te zien. Liefst verwijderen dus.Tram44 schreef:Als dan ook nog eens de follow-up van graffiti achterwege blijft, is de hele operatie gewoon dure bezigheidstherapie voor de werkplaatsen.
Groetjes,
Rian
Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Zelfcensuur is vaak een verstandige houding. Je zou van jezelf moeten weten dat je op een forum als dit geen foto's moet publiceren van zwaar beschadigde treinstellen. Zoals je ook geen uitgebrande autowrakken moet posten op een forum voor autoliefhebbers. Laat de schoften maar voor hun eigen publiciteit zorgen. En schoften had ik hier misschien zelf moeten wegcensureren.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Renovatie AM75 ?
Tenzij het natuurlijk relevant is om het fenomeen te bespreken. Mocht het irrelevant zijn, het zou ook geen onderwerp van gesprek vormen. Ik ben akkoord dat we geen topic moeten starten met allerlei foto's of een poll houden voor de mooiste tekening maar een fenomeen doodzwijgen heeft nog nooit geholpen, dat zouden we als mensheid ondertussen moeten weten.
Re: Renovatie AM75 ?
Het fenomeen bespreken is niet echt interessant. We weten allemaal waar het over gaat: miljoenen weggeggooid geld per jaar voor de NMBSe en dus ook voor de gebruikers, uitingen van een subcultuur die van mij best mogen maar niet op openbare gebouwen, treinen, privégebouwen, een bijzonder lakse en luidens recente berichten ook bewust lakse houding van de overheid. Wat valt daar nog aan toe te voegen? Ilustraties?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Renovatie AM75 ?
Gisteren reed de vernieuwde 833 's avonds de 3441 van Turnhout naar La Louvière-Zuid. Daarvoor was hij in de namiddag als ledige rit van de Centrale Werkplaats van Mechelen naar Turnhout gereden. Kan het zijn dat dat dan de eerste commerciële rit van de vernieuwde 833 was?
Re: Renovatie AM75 ?
Het kan de mensen wel weer wakker schudden om eens goed op te treden hier tegen.overweg13 schreef:Het fenomeen bespreken is niet echt interessant. We weten allemaal waar het over gaat: miljoenen weggeggooid geld per jaar voor de NMBSe en dus ook voor de gebruikers, uitingen van een subcultuur die van mij best mogen maar niet op openbare gebouwen, treinen, privégebouwen, een bijzonder lakse en luidens recente berichten ook bewust lakse houding van de overheid. Wat valt daar nog aan toe te voegen? Ilustraties?
Re: Renovatie AM75 ?
833 rijdt inmiddels ook in normale dienst rond. De 3de vernieuwde 800 op 3 jaar tijd, het gaat goed vooruit met andere woorden.
Re: Renovatie AM75 ?
Nog 41 jaar te gaan, dan zijn alle 44 stellen gemoderniseerd. Dan zijn ze meer dan 80 jaar oud als de laatste gemoderniseerde op de sporen verschijnt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Renovatie AM75 ?
de eerste is nog maar anderhalf jaar in commerciële dienst hoor, dus nog slechts 20,5 jaar
Re: Renovatie AM75 ?
Beste,
Vandaag reed de 833 de dienst waar het voor de gerenoveerde 843 allemaal mee begon...
Op de foto vertrekt hij te Lier als IC 3442 richting La Louvière (vertrek 20u40).
Mvg
David
Vandaag reed de 833 de dienst waar het voor de gerenoveerde 843 allemaal mee begon...
Op de foto vertrekt hij te Lier als IC 3442 richting La Louvière (vertrek 20u40).
Mvg
David
Re: Renovatie AM75 ?
Hoewel men in het persbericht http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... llen.dhtmluit 2015 spreekt dat men voor 147 miljoen steekt in de renovatie van de 44 stellen tegen 2020.
Zou best kunnen dat men stellen die in te slechte staat wegens oa teveel corrosie en andere gebreken die aan bij een renovatie aan het komen wegens hogere kosten niet gaat renoveren omdat ze geen 10 extra jaren aankunnen. Als men dan vervolgens hun oude onderdelen gaat gebruiken kan men vervolgens nog kosten besparen op onderhoud aangezien ze na 40 jaar moeilijk te vinden zijn (fabrikant maakt/levert ze niet meer).
Ook de toenemende betrouwbaarheid en verhoogde capaciteit door de instroom van nieuw materieel en/of een mindere groei van het reizigers verkeer (GEN pas compleet in 2025 en geen extra rijpaden beschikbaar op Noord-Zuidverbinding), zouden enkele MS75 overbodig kunnen maken.
(Denk bvb aan M75 op Antwerpen Brussel/Charloroi die vervangen kan worden door een M7, ander diensten kunnen bvb door overtollige MS08 gereden worden aangezien ze niet op het GEN kunnen rijden waarvoor ze oorspronkelijk gekocht zijn in 2008.)
Volgens http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html zijn er nu 31 M75 die actieve diensten rijden.
Het lijkt mij dan ook logisch dat men jaar per jaar bekijkt wat de noden/budgetten (overheidsdotatie is verminderd) zijn zodat misschien niet alle stellen het einde van het renovatieproject halen.
Re: Renovatie AM75 ?
De 822 zag ik vandaag Merelbeke binnen tuffen, waarschijnlijk om gestript te worden.
Re: Renovatie AM75 ?
Vorige week heb ik nog een ander gebrek kunnen vaststellen aan de gerenoveerde AM75. De bagagerekken hangen te hoog, waardoor je er eigenlijk niets meer in krijgt dan een aktetas of een jas. Ik kan met niet herinneren dat dit bij de oude bagagerekken een probleem was.