HLE 2302 schreef:
je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor
Dat is helemaal niet zo zeker...
Tot pakweg 2015 zijn ze inderdaad onmisbaar. Of ze daarna nog nodig zijn hangt af van de investeringsplannen van de nmbs. Als die besluit om na de desiros verder te investeren is het over en out met de oudste stelletjes, en dat zijn op die moment de 800-en
Wat in het voordeel van de AM 75 spreekt:
- kwaliteit eerste klasse zeer goed (vind ik persoonlijk)
- geschikt voor grensoverschrijdend verkeer naar Roosendaal
Terminus schreef:Wat in het voordeel van de AM 75 spreekt:
- kwaliteit eerste klasse zeer goed (vind ik persoonlijk)
- geschikt voor grensoverschrijdend verkeer naar Roosendaal
Het eerste strookt niet met wat de doorsnee reiziger vindt (die is weg van de M6 - hoe vreemd die gedachte voor kenners ook mag lijken)
En het tweede is een overkomelijk probleem. Ik denk niet dat het veel moeilijkheden geeft om een break tot Roosendaal te laten rijden
Het enige dat ze momenteel meehebben is het materieeltekort en het feit dat er nog iets oudere stelletjes rondrijden. Ik denk niet dat de MS75 de M4 of de breaks zullen overleven, dus na de klassiekjes zijn zij aan de beurt. Alleen de timing kan wat veranderen
HLE 2302 schreef:je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor
HLE 2302 schreef:je moet niet denken dat de 800ers gaan verdwijnen hoor als de desiro's er zijn, het enigste wa de nmbs kan schrappen zijn de oudste klasiekjes ... al de rest blijft gewoon hoor
greetz 2302
Eérst zien, dan geloven...
Met de nieuwe 18 op til en de nieuwe leveringen van de M6 zal er heel wat veranderen, wees daar maar zeker van!
13'erke schreef:Met de nieuwe 18 op til en de nieuwe leveringen van de M6 zal er heel wat veranderen, wees daar maar zeker van!
Dat lijkt mij nogal een scheve vergelijking, aangezien het Varkentje stoptreinmaterieel is (of hoort te zijn...), en nen HLE18+M6 hoort niet thuis op pakweg de L-trein Lier-Herentals
De M6 gaat wel een 800 vervangen tussen binche en louvain la neuve, ze gebruiken de 800 meestal voor IR verbindingen en minder voor L treinen.
De 18, M6 en desiro's gaan zeker nog de nodige verschuivingen veroorzaken zoveel staat vast.
Trammist schreef:
Dat lijkt mij nogal een scheve vergelijking, aangezien het Varkentje stoptreinmaterieel is (of hoort te zijn...), en nen HLE18+M6 hoort niet thuis op pakweg de L-trein Lier-Herentals
Neen, maar bij elke nieuwe dienstregeling wordt volop met materiaal geschoven. Zo neemt de M6+18 de IC-J over waar MS96 reden, die nemen de IR De Panne-Landen over waardoor er breaks vrijkomen voor de L-trein Lier-Herentals
Natuurlijk rijden er ook steeds meer treinen, maar je kan denk ik stellen dat voor elke 2 nieuwe zitplaatsen er een oude verdwijnt
Trammist schreef:
Dat lijkt mij nogal een scheve vergelijking, aangezien het Varkentje stoptreinmaterieel is (of hoort te zijn...), en nen HLE18+M6 hoort niet thuis op pakweg de L-trein Lier-Herentals
Neen, maar bij elke nieuwe dienstregeling wordt volop met materiaal geschoven. Zo neemt de M6+18 de IC-J over waar MS96 reden, die nemen de IR De Panne-Landen over waardoor er breaks vrijkomen voor de L-trein Lier-Herentals
Natuurlijk rijden er ook steeds meer treinen, maar je kan denk ik stellen dat voor elke 2 nieuwe zitplaatsen er een oude verdwijnt
Trammist schreef:...zucht, wat wilt ge daar nu weer meer zeggen? Goe, 'k zal het veranderen in, euh, "stoel met bedieningsapparatuur", zo beter?
awel, dat breaks, 21/27, sprinters, dmt's enzo een stuurtafel hebben ... waar je iets kan op leggen ... klasiekjes,22-25-23 varkensneuzen enzo hebben dit niet:
je ziet hier duidelijk de tafel
een AM 75 enzo hebben dit niet ... veel onhandiger voor de bestuurder om spullen op te leggen zoals gsm,sleutels,eten,drinken ...
eventjes in post zetten
de 800ers gaan wel verschoven worden ... maar eruit gaan ze zeker nog niet, die desiro's gaan vooral gebruikt worden op het GEN net, en daar komen veel treinen bij ...
de desiro's die overal in belgie komen zullen degene zijn die de oudste klasiekjes vervangen ... men mag niet vergeten dat er nog altijd enorm veel rondrijden !
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...